הכותרות המפחידות שצועקות מכל אמצעי התקשורת על ״טבע שמשתגע״ והסכנות לטבע ולבני האדם, מביאות גופים בינלאומיים להתגייס למשימת ההגנה ולהשתמש בכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בהגנה על כדור הארץ.
אחת מהיוזמות הבולטות מגיעה מכיוון שני גופים ידועים: ענקית ההדפסה - חברת Epson היפנית ומחלוצות הקיימות המודרנית, ונשיונל ג׳אוגרפיק - המוכרת לא פחות בקהילת שוחרי הטבע, והפעילות תתבצע במסגרת קמפיין גלובלי חדש (שיכלול גם את ישראל) תחת הכותרת: ״חייבים להוריד את החום״.
2 צפייה בגלריה
(צילום: Jasper Gibson)
בחזית המאבק ל״הורדת החום״ עומדת ד״ר קאתי וולטר אנתוני, חוקרת טבע ואקולוגית ימית בעלת שם עולמי, שמבצעת בשגרה מעקב צמוד אחר הקורה באלסקה וברוסיה כדי להבין את ההשפעות ארוכות הטווח של תהליך ההתחממות של כדור הארץ.
Epson שהתגייסה למאבק, ידועה זה שנים כמי שרותמת חדשנות טכנולוגית לטובת השמירה על הטבע, והיא מביאה עימה טכנולוגיה חדשה - Heat-Free - שמשכנעת אינספור עסקים ומנהלי רכש ברחבי העולם לעבור לעבודה עם מדפסות הזרקת דיו. הסיבה פשוטה: בעוד מדפסת הלייזר המסורתית חייבת חימום טרם הדפסה, הפיתוח הטכנולוגי של Epson מאפשר את הזרקת הדיו ללא כל חימום. ביציאת המדפסת ממצב "מנוחה" או עם הדלקתה, היא מוכנה מייד להדפסה הראשונה. אין צורך להמתין לסיום הליך החימום, שקורה במדפסות הלייזר.
המשמעות: מי שמדפיס חוסך לעצמו ולעסק הרבה מאוד זמן המתנה מצטבר, ומדפסות המצוידות בטכנולוגיית Heat-Free צורכות פחות אנרגיה (חשמל) מטכנולוגיית מדפסות הלייזר, שכן, כאמור, אין צורך בחימום.
״מדובר בעניין של חיים ומוות. כשאנשים ועסקים מקבלים החלטות לגבי איזו טכנולוגיה תשמש אותם ביומיום, הם חייבים להבין את ההשלכות, לבחור נכון ולדעת שבסוף היום הם קיבלו את ההחלטות הנכונות שישפיעו לטובה על הסביבה״, אומרים החוקרים של נשיונל.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
ההתגייסות של Epson היא כבר דרך חיים עבור החברה. אחת מהמהפכות הצרכניות והירוקות שהניעה החברה הייתה המעבר ממדפסות המצוידות במחסניות דיו למדפסות המצוידות במכלי דיו – EcoTank במגזר הצרכני ביתי וה־WorkForce בעסקים. מחסניות הדיו הן ״ציוד מתכלה״, והנתונים הבאים לא קלים לעיכול: מעבר לעובדה שייצור המחסניות צורך משאבים יקרים, 11 מחסניות דיו נזרקות בשנייה ברחבי העולם, מיליון ביום ו־375 מיליון מחסניות וטונרים נזרקים מדי שנה. אם לוקחים בחשבון שלמחסנית דיו שנזרקת, לוקח 1,000 שנה עד להתפרקות מלאה - הרי שהנזק לסביבה גדול. ודוגמה קטנה: עם הדיו של המדפסת העסקית WORKFORCE PRO WF-C579RDTWF‎ אפשר להדפיס עד 20,000 עמודים צבע ועד 50,000 בשחור לבן.
״נושא הקיימות הוא בלב כל פעילות שמבצעת Epson, והחברה מחויבת לא רק לצמצום טביעת הרגל הסביבתית, אלא גם לסיוע ללקוחות לעשות כדוגמתה״, אומר יניב אמינוף, מנהל מכירות החטיבה העסקית, הדפסה וסריקה, Epson ישראל. ״ממכשירים אלקטרוניים ועד מדפסות, המערכות המשרדיות יכולות לייצר כמות נכבדת של חום. כאשר מתכוונים להחליף ציוד ישן בחדש, שווה לשקול להצטייד באלטרנטיבות שהן Heat-Free, שמראש מפיקות פחות חום. אנו מקווים לחולל שינוי ולהתגבר על הבעיות הסביבתיות הגלובליות יחד עם לקוחות החברה, השותפים העסקיים שלנו והטכנולוגיות שלנו״.

ניהול נכון של מדפסות

מלבד נושא הקיימות, שמה Epson דגש גם על העובדה, שבעידן של הידוק חגורה חברות חייבות לחפש דרכים לנהל עלויות שוטפות, זרימת עבודה ויעילות. אמינוף: "למרות הדיגיטציה בעסקים שקיימת כיום, רוב הארגונים ממשיכים לסמוך על עותקי נייר כדי לבצע את העבודה. על בסיס הניסיון שלנו ב־Epson, פריסה מאוזנת יותר שכוללת צי מדפסות מבוזר ומותאם מקומי, יכולה לסייע יותר לעסקים ולקדם יעילות. כשההדפסה מנוהלת בצורה יעילה, עסקים יכולים להשתמש במודל של הדפסה מותאמת מקומית ללא השפעה שלילית על העסק או הסביבה. על־פי המודל שלנו, הפתרון נמצא בתמהיל של טכנולוגיית הדפסה, שהופך יעילות בהדפסה למשימה קלה, ובה בעת בניהול ההדפסה מנקודת מבט ארגונית של יעילות, חיסכון ושמירה על הסביבה. ״בהתחשב בצורך ההולך וגדל לפרודוקטיביות ולבקרת עלויות, יותר ויותר ארגונים מוצאים, כי הוספה של מדפסות רב־תכליתיות (MFP) צבעוניות ומרכזיות, יחד עם מדפסות טכנולוגיית דיו צבעוניות ומבוזרות, היא פתרון עסקי הגיוני, שמסייע למנוע אובדן פרודוקטיביות אינהרנטי והפרעות לזרימת העבודה. צריך לקחת בחשבון, שטכנולוגיית הזרקת דיו הגיעה לשלב שבו היא בהחלט יכולה להוות חלופה עסקית נכונה, כשהיא מפגינה עלות הדפסה נמוכה, איכות גבוהה ושמירה על איכות הסביבה״.