העסקים הקטנים הם המנוע של המשק הישראלי, והם מעסיקים כ-60% מהעובדים במגזר העסקי, על פי דו"ח מצב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ל-2020. עם זאת, ניהול עסק קטן בישראל הוא אתגר יומ-יומי, במיוחד על רקע משבר הקורונה, שהוביל עסקים קטנים רבים למצב הישרדותי.
על מנת לתת לעסקים הקטנים גב ולתמוך בהם, משיקה FedEx תחרות בינלאומית לעסקים קטנים באירופה ובישראל, עם מענקים בסך מצטבר של כמיליון ₪ אשר יוענקו לזוכים במספר קטגוריות. בעלי עסקים מ-16 מדינות ברחבי אירופה, המעסיקים עד 50 עובדים, יתחרו על מענקים שיעזרו להם להגשים את יעדיהם העסקיים. התחרות הפתוחה לכלל העסקים בישראל המעסיקים עד 50 עובדים, ללא קשר למערכת היחסים העסקית שלהם עם FedEx.
תחרות המענקים לעסקים קטנים של FedEx התחילה בארה"ב ב-2012, משם התרחבה בכל שנה לאזורים נוספים בעולם. באירופה הושקה התחרות לראשונה ב-2016, והשנה היא תכלול לראשונה 16 מדינות מרחבי אירופה, מתוך מטרה לספק הזדמנויות רבות יותר לבעלי עסקים קטנים ושאפתניים שרוצים לקחת את העסק שלהם קדימה.

מהם הסכומים המוענקים בקטגוריות השונות? ועד מתי תוכלו לשריין לכם מקום בתחרות ואולי לקבל מענק?

עסקים מ-16 מדינות, 15 פיינליסטים, פרס בסך 195,000 ₪ למקום הראשון בתחרות הבינלאומית ופרסי משנה אטרקטיביים

התחרות של FedEx פתוחה לכל עסק למטרות רווח המעסיק עד 50 עובדים. בין המדינות המשתתפות בתחרות: ישראל, הולנד, איטליה, אוסטריה, גרמניה, צרפת, ספרד, בריטניה ועוד מגוון מדינות מרחבי אירופה.
מכל מדינה ייבחר עסק שיעלה לשלב הגמר (מלבד בלגיה ולוקסמבורג המתחרות במשותף), כאשר 15 הפיינליסטים יתחרו ביניהם מול פאנל שופטים מיוחד על הפרס הגדול בסך 195,000 ש"ח ועל פרס השופטים בשלוש קטגוריות: מצוינות דיגיטלית, קיימות, וחדשנות, בסך 60,000 ש"ח לכל קטגוריה.
בנוסף לפיינליסטים, כל המשתתפים שלא העפילו לשלב הגמר יוכלו להתחרות על 'פרס בחירת הקהל' שיהיה פתוח להצבעת הציבור, בסך 40,000 ₪, אשר יוענק לעסק נבחר בכל מדינה.

מתי אפשר להירשם? ומתי יוכרזו הזוכים?

הרישום לתחרות הבינלאומית של FedEx פתוח לעסקים העומדים בקריטריונים בין ה-3-20 באוקטובר.
15 הפיינליסטים יוכרזו ב-17 בנובמבר 2021, ולאחר מכן ההצבעה תיפתח לציבור הרחב עבור פרס בחירת הקהל. ההכרזה החגיגית על הזוכים בתחרות תיערך ב-26 בינואר 2022.

"זו הדרך לאפשר לעסקים הקטנים לפתוח פרק חדש בסיפור שלהם"

הלנה ג'אנסון, סגנית נשיא בכירה במחלקת כספים ב-FedEx Express ואחת מחברות פאנל השופטים בתחרות, אומרת כי "לנהל עסק קטן זו מלחמה יומיומית. 18 החודשים האחרונים ומשבר הקורונה ממש הובילו את בעלי העסקים הקטנים למצב הישרדותי. באמצעות המענק לעסקים קטנים, אנחנו רוצים לעמוד מאחורי בעלי העסקים הללו ולעזור להם להגשים את שאיפותיהם ולאפשר להם לפתוח פרק חדש בסיפור שלהם".
מרים צור, מנכ"ל FedEx ישראל, אומרת כי "אנחנו קוראים לבעלי עסקים קטנים בישראל להירשם לתחרות, להוכיח את המצוינות שלהם בנושאים כמו קיימות, חדשנות ודיגיטל, ולקבל מענק שיעזור להם למנף את עצמם לקראת העתיד".