אם אתם עמותות, יזמים ועסקים חברתיים או חברות אימפקט – הכתבה הבאה תעניין אתכם מאוד:
בנק מזרחי־טפחות - הרואה בקידום ערך היזמות העסקית־חברתית מטרה מרכזית בפעילותו בקהילה - חנך לאחרונה בשיתוף עם SFI־מידות (סושיאל פייננס ישראל) את "מרכז בחברה טובה". המיזם נועד לעודד חדשנות חברתית וליצור תשתית לקידום, פיתוח והעצמה מקצועית של גופים שונים, הפועלים במרחב החברתי ליצירת שינוי משמעותי בקהילה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
מדובר בפרויקט דגל חדשני, שטרם נראה כמותו באקוסיסטם החברתי. הפעילות – המתקיימת הן במתכונת פרונטלית והן במתכונת דיגיטלית - כוללת מפגשי למידה מלאי תוכן ומידע רלוונטיים, ייעוץ וליווי אישי לעמותות, יזמים ועסקים חברתיים, לצד תחרות המקדמת חדשנות.
הקשר בין מזרחי־טפחות ל־SFI החל לפני מספר שנים, כאשר הבנק השקיע בפרויקט האג"ח החברתי בעיר רהט. המטרה הייתה לצרף את תלמידי היישוב הבדואי ללימודי 4 ו־5 יחידות במתמטיקה. "מרכז בחברה טובה" הוא למעשה הרחבה נוספת של שיתוף הפעולה המוצלח בין שני הגופים, במטרה לעודד חדשנות חברתית וליצור תשתית לקידום, פיתוח והעצמה מקצועית של גופים חברתיים בישראל. פעילות המרכז מתמקדת בהענקת סיוע בבניית תוכנית עסקית, באיתור שותפים לפעילות ובאיתור דרכים יצירתיות נוספות, והכול ללא תשלום.
יזם חברתי או עמותה שמעוניינים לקדם את פעילותם, להרחיבה ולפרוץ את גבולותיה, מוזמנים להירשם דרך העמוד של "המרכז לחברה טובה", ולקבל הדרכה, ליווי וייעוץ ללא תשלום.

מפגשים מעוררי השראה

עד כה התקיימו במסגרת המרכז החדש שלושה פאנלים מרחיבי אופקים. הראשון, שהתקיים בחודש דצמבר האחרון, עסק בשאלה: "כיצד מושכים הון למיזמים חברתיים דרך יצירת ערך משותף?". בפאנל השתתפו תמר סאפר, מנהלת אגף פיתוח ארגוני והדרכה במזרחי־טפחות; שגית פרכטר ברצלבסקי, מלווה ומנחה תהליכי השפעה חברתיים, שותפויות ודיאלוג בין־מגזרי; עופר פלין, יועץ לעסקים חברתיים, וגילה נוריך, מומחית להשקעות אימפט מ־SFI. הנחה: אסף רוזנהיים, מנהל פיתוח עסקי ב־SFI.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
לפני כחודש התקיים הפאנל השני, "מדידת ערך כלכלי של מימים חברתיים", בהובלת עומר שניר, מנהל מחקר ופיתוח ב־SFI. המפגש עסק, בין היתר, בשאלות: מתי בפעם האחרונה בדקתם מה ההשפעה הכלכלית של הפעילות החברתית בארגונכם, כיצד מתבצע תהליך המדידה של אימפקט כלכלי בעולם החברתי, ואיך אפשר למנף את פעילות הארגון באמצעות אימפקט כלכלי?
פאנל מיוחד נערך לרגל יום האישה הבינלאומי ב־8 במרץ, בהשתתפות שלוש יזמיות חברתיות – תחיה בן צור, מנכ"לית פורום נשים בתעשייה; מאי פיאמנטה, מייסדת, שותפה ומנכ"לית VEE, וניצן קיש בלן, מייסדת ומנכ"לית WONDER JEWEL. כל אחת מהן סיפרה את סיפורה האישי והעניקה טיפים מניסיונה כיצד נשים יכולות ליזום, ואלו תקרות זכוכית יש לפרוץ לצורך כך בהיבטי השכלה, קשרים ועוד.

בקרוב: תחרות יזמות חברתית

במהלך השנה הקרובה מתוכננים מפגשים נוספים, שיאפשרו למידת עמיתים בקרב כל העוסקים בתחום החברתי - יזמים חברתיים, עמותות וארגונים חברתיים, לצד מנהלי אחריות תאגידית בארגונים, מגייסי משאבים ועוד.
3 צפייה בגלריה
‎פנינה שפרינגר, מנהלת קשרי קהילה במזרחי טפחות
‎פנינה שפרינגר, מנהלת קשרי קהילה במזרחי טפחות
‎פנינה שפרינגר, מנהלת קשרי קהילה במזרחי טפחות
(צילום: פרטי)
"מדובר במיזם חדשני, שטרם נראה כמוהו במדינת ישראל. 'מרכז בחברה טובה' הוא אחד מהפרויקטים הרבים בהם מזרחי־טפחות מביא לידי ביטוי את אסטרטגיית הבנק - 'להתקדם ולהישאר בן אדם', גם לעולם הקהילתי. באמצעות שילוב יכולות חדשנות ואנושיות עם ערכים חברתיים, הובלנו להקמת בית מקצועי ליזמות עסקית חברתית. המטרה היא ליצור פלטפורמה ללמידה, לנטוורקינג ולקבלת ליווי מקצועי לפעילות של עמותות, עסקים ויזמים העוסקים בסוגיות חברתיות", מסכמת פנינה שפרינגר, מנהלת קשרי קהילה בבנק מזרחי־טפחות ומוסיפה, כי בעוד מספר חודשים צפויים להכריז במרכז על אירוע שיא - תחרות חדשנות ויזמות חברתית. במסגרת זו יוזמנו עסקים, ארגונים ויזמים חברתיים המבקשים לקדם את פעילותם, להגיש מועמדות. לזוכים יוענקו תמיכה וליווי עסקי, שיסייעו להוציא את תוכניתם אל הפועל.
מעוניינים לדעת יותר ולהצטרף לפעילות?
לפרטים נוספים חפשו: מזרחי טפחות בקהילה