האזור שממזרח לאיילון אשר מתפרס בין תחנת הרכבת מרכז לבין מחלף השלום, נחשב כבר שנים רבות 'האזור הלוהט הבא' של תל אביב. בשנתיים האחרונות התוכניות הופכות למציאות, וכבר בימים אלו מתחילות העבודות על מספר פרויקטים תחבורתיים מרכזיים, שישדרגו את איכות החיים באזור בעתיד הקרוב. בנוסף, פרויקטים כמו ToHa2 אשר אושרו ממש לאחרונה, עומדים להכניס לאזור תנופה של פעילות מסחר, תעסוקה, בילוי ופנאי.
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות VIEWPOINT)
על רקע תהליך ההתפתחות, ההתחדשות והשדרוג של האזור, היעד המוביל למגורים באיכות חיים גבוהה או להשקעה הוא East&TLV, אחד הפרויקטים המסקרנים בתל אביב, אשר הולך ונבנה בימים אלו ברחוב תוצרת הארץ.
מה צופן העתיד של מזרח העיר?

חיבור נוח, מהיר ובטוח להולכי הרגל משני צדדי איילון

בעידן שבו תושבי הערים שואפים לגור במרחק נסיעת קורקינט חשמלי ממקום העבודה ולהתנייד בקלות למקומות הבילוי ומרכזי התרבות, הקישוריות בין האזורים השונים של העיר היא אלמנט קריטי של איכות חיים. נכון להיום קיימים מעל נחל איילון מספר גשרים המחברים בין חלקי העיר, החל מהחלק הדרומי ביותר ועד להתמזגות עם נהר הירקון. עם זאת, דווקא הגשרים באזור השלום ותחנת סבידור מרכז, בהם נרשמת תנועה רבה סביב מוקדי תעסוקה ומסחר, אינם נוחים למעבר של הולכי רגל ואופניים.
4 צפייה בגלריה
(הדמייה: באדיבות VIEWPOINT)
לכן, חשוב להכיר את הפרויקטים הצפויים לקום בשנים הקרובות ואשר ישדרגו את החיבור בין השכונות ממזרח למרכז ומערב העיר. לפני מספר שבועות החלה עיריית תל אביב, באמצעות חברת נתיבי איילון, בעבודות להקמת גשר עמק ברכה, אשר יחבר בין רחוב עמק ברכה לבין הטיילת של מרכז העסקים (המע"ר הצפוני) ממערב לאיילון. העבודות צפויות להימשך מעט פחות מ-3 שנים, במהלכן יבוצעו עבודות ביסוס, הקמה ודחיקת הגשר מעל לנתיבי איילון, שדרוג רחוב עמק ברכה, הנגשת הרחוב והגשר להולכות והולכי רגל, וגם חיבור לשבילי אופניים קיימים ולדרכים עירוניות. הגשר יכלול כביש דו-סטרי, שביל אופניים ומדרכות מוצלות להולכי רגל.
עוד התפתחות חשובה ורלוונטית מאוד לאזור היא ההחלטה להפוך את התוכנית השאפתנית לקירוי איילון לפעולות נפרדות ונקודתיות בשנים הקרובות. בהתאם לכך, החליטה העירייה להתחיל בשיפור המרחב על ידי הרחבת שני גשרים קיימים מעל האיילון: גשר שיפמן (ליד תחנת הרכבת סבידור) וגשר מוזס (בסמוך לתחנת השלום). על פי הערכת העירייה, אישור התוכנית החדשה יתקבל בעוד כשנתיים, כך שהשלב הראשון יכול להיות בנוי תוך כ-5 שנים מהיום. גשר מוזס צפוי להיות מקודם בעדיפות הגבוהה ביותר, בעקבות הקרבה לתחנת הרכבת השלום.
4 צפייה בגלריה
(הדמייה: באדיבות VIEWPOINT)

שדרוג תחבורתי משמעותי - הרכבת הקלה תעבור ברכבת מרכז, המטרו יגיע לתחנת 'השלום' ויהפוך אותה לצומת מרכזי ונגיש

על רקע העבודות ההולכות ונשלמות של הקו האדום של הרכבת הקלה, אשר צפוי לעצור בסמוך לתחנת הרכבת מרכז-סבידור, גם המטרו של ישראל הופך בהדרגתיות מחלום רחוק למציאות עתידית. בשנים הקרובות עומדות להתחיל העבודות בשטח על הקמת קווי המטרו השונים, כאשר תחנת 'השלום' צפויה להוות צומת מרכזי בו יעברו קווים העוברים בציר דרום-צפון ומזרח-מערב. עבור תושבי האזור, הנגישות התחבורתית הנוחה של המטרו תחבר את האזור לכל רחבי גוש דן בקלות ובמהירות.

שדרוג מחלף השלום - כבר ב-2023 נוכל ליהנות מצומת נגיש הרבה יותר

בשבועות האחרונים התפרסמה ההודעה על שדרוג מחלף השלום, אשר יכלול פיתוח של המרחב העירוני לטובת הולכי הרגל, משתמשי התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים והקורקינטים. במסגרת העבודות יסללו נתיבי תחבורה ציבורית לשני הכיוונים, תחנות האוטובוס יזכו לשדרוג, ויסללו שבילי אופניים בטיחותיים, מופרדים ומוצלים, לשני הכיוונים. המרחב העירוני החדש יכלול מדרכות רחבות ומונגשות, ספסלים, מתקני עגינה לאופניים ולקורקינטים, לצד עשרות עצים חדשים. השלב הראשון של העבודות צפוי להסתיים כבר באפריל 2023.

אח חדש וגדול במשפחת ToHa - פרויקט ToHa2 צפוי להוות מוקד של בילוי ופנאי

בפברואר 2021, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של תל אביב את התוכנית העיצובית של פרויקט ToHa2, אחיו הגדול של בניין המשרדים Toha, במפגש הרחובות יגאל אלון ותוצרת הארץ. הייחודיות של הפרויקט השאפתני, מעבר לשטחי המשרדים, הוא הכללה של שטחים ציבוריים, שטחי מסחר ייחודיים, מתחמי הסעדה, בתי קפה ופנאי, חדרי כושר, אודיטוריום ובית כנסת, אשר ימוקמו בקומת הקרקע ובקומות הלובי העליונות. למרגלות הבניין, הקהל הרחב יוכל לבקר בגני ToHa הירוקים, ובכיכר שכונתית אשר תעמוד לצד מבנה ציבור עצמאי.

הביקוש לשטחי תעסוקה בציר יגאל אלון בשיא - 100% תפוסה ומחירים שעוקפים את רוטשילד ומרכז העיר

על רקע השינויים בשטח והשדרוגים העתידיים המובטחים, שטחי נדל"ן המתאימים לחברות הייטק נמצאים בביקושי שיא בציר יגאל אלון. על פי נתוני המחצית השניה של קבוצת נת"מ, המתמחה בנדל"ן עסקית, התפוסה של משרדים בגודל 1,000 מ"ר ומעלה בקלאס A בציר יגאל אלון עמדה על 99.8%. המחיר של משרדים מסוג זה ביגאל אלון הגיעו ל-138 ₪ מ"ר - יותר ממשרדים באזור הסיטי (רוטשילד, אחד העם) שם המחיר עמד על 135 ₪ למ"ר וממרכז תל אביב, שם המחיר עמד על 121.5 ₪ למ"ר. האזור היחיד בעיר שעקף את יגאל אלון, עם מחיר של 144 ₪ למ"ר, היה ציר מנחם בגין, הנמצא ממש מעבר לנחל ואשר צפוי להיות נגיש הרבה יותר למזרח העיר בעקבת הרחבת הגשרים והקמת הגשר החדש.

הנדל"ן במזרח העיר בתנופה אדירה - East&TLV הוא אחד מהפרויקטים פורצי הדרך של האזור

ממש מעבר לכביש מ-ToHa, הולך ומוקם בימים אלו פרויקט שאפתני לא פחות, East&TLV, בביצוע חברת תדהר בנייה, אחת מחברות הבנייה המנוסות, הגדולות והיציבות בישראל, וביוזמת רבוע כחול נדל"ן, קבוצת סופרין, קבוצת וייס, GF נדל"ן ובולטהאופ.
הפרויקט, אשר משתרע על שטח של 6.5 דונם ו-75,000 מ"ר בנוי, כולל שני מגדלים המתנשאים לגובה של 40 קומות ו-33 קומות. המגדל הצפוני, אשר נמצא בשיווק, כולל 348 יחידות דיור בסטנדרט הגבוה ביותר של בנייה וגימור. המגדל הדרומי, אשר עדיין לא נפתח לשיווק, כולל 25 קומות של משרדים ושטחי תעסוקה, ומעליהן 8 קומות של מגורי יוקרה, עם נוף פתוח לכל הכיוונים. המגדל יכלול 2 לובאים נפרדים לחלוטין, כאשר מתחם המגורים מהווה 'בניין בתוך בניין', עם פרטיות והפרדה מוחלטת מהמשרדים.
הדירות ב-East&TLV גדולות ביחס לממוצע בעיר, עם מפרט מגוון ויוצא דופן המכיל עשרות רבות של אפשרויות בתור סטנדרט, כגון חלונות מסך מהרצפה ועד התקרה, מרפסות גדולות, ניצול שטחים חכם ועוד.
4 צפייה בגלריה
(הדמייה: באדיבות VIEWPOINT)
הפרויקט הייחודי כולל מגוון דירות המתאימות לכל סגנונות החיים המגוונים של העיר הגדולה: החל מדירות 2 חדרים בגודל 58 מ"ר, דרך דירות 3 חדרים בגודל 76-78 מ"ר, דירות 5 חדרים גדולות מאוד ביחס למרכז העיר: החל מ-118 מ"ר + 13 מ"ר מרפסת ועד 150 מ"ר, דירות 6 חדרים, ועד מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.
בכל מגדל יפעל לובי מפואר הכולל אזור ישיבה, עמדת שומר מאובזרת, 6 מעליות שקטות ומודרניות, חניון תת קרקעי, שטחים ירוקים ושטח מסחר.
מאחורי תכנון פרויקט East&TLV עומד משרד האדריכלים יסקי מור סיון, אשר רשם הצלחה בינלאומית ומתמחה בפרויקטים חדשניים ופורצי דרך.
אם כן, באזור העובר תהליך של התפתחות, התחדשות ושדרוג תחבורתי-תרבותי, East&TLV הוא היעד למגורים באיכות חיים גבוהה, או להשקעה נבונה לעתיד.