מאת: יובל גולני
מחקר שנערך בקיץ 2023 במכבי שירותי בריאות הציג תמונה עגומה על הרגלי הכושר והספורט של הישראלים: 22% לא מתאמנים כלל, ו-17% מתאמנים רק פעמיים או שלוש בחודש. הסיבות? עלות יקרה מדי לאימונים, מרחק של מרכזי ספורט ממקום המגורים/העבודה וקושי להתחייב למנוי קבוע. זאת כאשר ההמלצות הרפואיות הנהוגות בעולם הן לבצע פעילות גופנית "בעצימות בינונית" - במשך 150 דקות בשבוע, או 75 דקות "בעצימות גבוהה". עוד עלה מהסקר כי כשני שליש מהמשיבים האמינו שהם צריכים לעשות שינוי בהרגלי הפעילות הגופנית שלהם, 20% האמינו שהעלות של אימוני ספורט בישראל גבוהה מדי ו-41% מהמשתתפים ציינו כי ויתרו בשנה האחרונה על פעילות גופנית שהיו מעוניינים בה בגלל העלות.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית UPAPP של מכבי: ה-BRAVO הוענק בזכות שביעות רצון גבוהה בקרב המשתמשים.
אפליקציית UPAPP של מכבי: ה-BRAVO הוענק בזכות שביעות רצון גבוהה בקרב המשתמשים.
אפליקציית UPAPP של מכבי: ה-BRAVO הוענק בזכות שביעות רצון גבוהה בקרב המשתמשים.
(צילום: יח"צ)
אלפי פעילויות ספורט ו-Wellness
נתוני סקר זה ומחקרים מקדימים אחרים, הובילו את מכבי שירות בריאות לבצע מהפכת בריאות של ממש בקרב מבוטחיה תוך שהיא משיקה את UPAPP: אפליקציה ראשונה מסוגה בישראל שמעניקה לחברי מכבי כניסה בעלות של 25 ש"ח לאלפי פעילויות ספורט ו-Wellness ברחבי הארץ מדן ואילת. המהלך שבוצע ביולי 2023 היה חלק מיישום אסטרטגיית ה-Wellness אותה מכבי מובילה לקידום אורח חיים בריא בקרב חבריה, והשירות ניתן מאז למבוטחי "מכבי זהב" ו"מכבי שלי" מגיל 14 ומעלה. למעשה עם השקתו היה צעד זה ראשון מסוגו בקרב קופות החולים, ואחד הייחודיים בעולם המגובה באישור משרד הבריאות.
הצרכנים בישראל העניקו BRAVO ל-UPAPP
BRAVO היא ההמלצה האמיתית של הצרכנים בישראל. "המלצת הצרכנים" של BRAVO הוענקה לאפליקציית UPAPP לאחר מחקר צרכנים רחב היקף, שנערך בחודש פברואר על ידי מכון המחקר הבינלאומי "קנטאר" בקרב יותר מ-3,000 צרכניות וצרכנים ישראלים. המחקר נערך בקרב מי שהשתמשו באפליקציה שנשאלו שתי שאלות: האם הייתם שבעי רצון ממנה? והאם הייתם ממליצים עליה לחברים ולמשפחה? תואר "BRAVO – המלצת הצרכנים 2024" הוענק לאפליקציית UPAPP משום שיותר מ-75% מהמתאמנים והמתאמנות שעשו בו שימוש היו שבעי רצון ממנה!
2 צפייה בגלריה
סיגל דדון-לוי, מנכ"לית מכבי שירותי בריאות: גאה על ההצטיינות בשירות של "מכבי" ועל "המלצת הצרכנים" ל-UPAPP.
סיגל דדון-לוי, מנכ"לית מכבי שירותי בריאות: גאה על ההצטיינות בשירות של "מכבי" ועל "המלצת הצרכנים" ל-UPAPP.
סיגל דדון-לוי, מנכ"לית מכבי שירותי בריאות: גאה על ההצטיינות בשירות של "מכבי" ועל "המלצת הצרכנים" ל-UPAPP.
(צילום: עופר חג'יוב)
כ-1,000 מתחמי אורח חיים בריא
במסגרת UPAPP, חברי מכבי זכאים לארבעה אימוני ספורט מדי חודש בעלות מופחתת של 25 ש"ח בלבד לכניסה למתחמים מובילים ברחבי הארץ. האימונים ניתנים בקרוב ל-1,000 מתחמי אורח חיים בריא, בכ-260 יישובים מצפון ועד דרום, ועם מגוון עצום של פעילויות: חדרי כושר, שחייה, שיעורי סטודיו, קירות טיפוס, שיעורי טניס, אימוני אירובי, מדיטציה, פילאטיס, אימונים המותאמים לנשים בהריון ולאחר לידה, אמבטיות קרח ועוד.
האפליקציה מאפשרת בין היתר כניסה למרכזים הגדולים והמוכרים בישראל, ביניהם: רשת הולמס פלייס, רשת פיט-האוס, רשת גו-אקטיב, רשת פרופיט, רשת ICON, רשת הקאנטרי ועוד. עם השקתה של UPAPPשמה לה מכבי ליעד להנגיש פעילות גופנית לקרוב ל-2 מיליון איש בישראל במטרה להביא לעלייה משמעותית במספר הישראלים שמבצעים פעילויות ספורט וכושר.
ובאמת נכון להיום, שנה אחת בלבד מעת ההשקה, האפליקציה הורדה על ידי למעלה מחצי מיליון חברי מכבי ומספר המשתמשים בה עומד על יותר מ-400 אלף משתמשים רשומים כשהמספרים רק הולכים ועולים.
סיגל דדון-לוי, מנכ"לית מכבי שירותי בריאות, מסרה: "אני שמחה של"מכבי" הוענק BRAVO על הצטיינות בשירות וחוויית לקוח והיא הגיעה למקום ה-1 בשירות בקרב קופות החולים. ובנוסף, הוענק "BRAVO - המלצת הצרכנים" על אפליקציית UPAPP שהשקנו עבור חברי מכבי. אנו מחויבים לקידום מהפכת ה-WELLNESS ואורח חיים בריא בישראל ונמשיך להעניק את השירות הטוב ביותר לכ-2.7 מיליון חברי מכבי מדן ועד אילת".
לפרטים נוספים על BRAVO ועל בחירת הצרכנים לחצו כאן