כ-200 תלמידים מ-9 בתי הספר היסודיים בגבעתיים השתתפו בתחרות ״שרים 100״, שנערכה הבוקר בתאטרון גבעתיים. היה זה פסטיבל זמר בסימן 100 שנה לעיר גבעתיים, במסגרתו התלמידים הופיעו עם שירים שכתבו בנושא העיר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ישראל מלובני)
האירוע התקיים במעמד רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, ובהשתתפות אור-לי ניב, סגנית ראש העירייה; יורם פומרנץ, מנכ"ל עיריית גבעתיים; שרון פילוסוף, ראש מנהל החינוך, הנוער והצעירים; שרון אבן-טוב, מנכ"ל עמותת קהילתיים, בכירי עירייה ומנהלות בתי הספר היסודיים בעיר. את התחרות הפיקו נציגי אגף אירועים בעיריית גבעתיים יחד אורי מלכין, מנהל מחלקת חינוך יסודי, וענת נוימן, מנהלת מדור הספורט.
נבחרות מכל בתי הספר ביצעו על הבמה שירים מקוריים שכתבו על-פי לחנים של שירים מוכרים מהארץ ומהעולם. כל השירים עסקו בצביון העירוני ובמאפייני העיר גבעתיים. התלמידים הכינו מופעים מושקעים עם כוריאוגרפיה, תלבושות ואביזרים. התחרות שודרה בשידור חי ביוטיוב העירוני להנאת הורי התלמידים והתושבים. את האירוע הנחו תלמידי בתי הספר התיכונים רומי עקירב מתיכון קלעי ורועי כהן מתיכון אורט קרייזמן.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ישראל מלובני)
שיטת הניקוד של התחרות התבססה על שיטת הניקוד המקובלת בתחרויות האירוויזיון. צוות מכל ביה"ס העניק נקודות לבתי ספר אחרים, ודיווח על בחירותיו בשידור חי, בפגישת זום שהוקרנה על מסך באולם התיאטרון. בנוסף, דורגו הקטעים על ידי צוות שופטים חיצוני מקצועי, שהצבעתם היוותה מחצית מסך נקודות השיפוט. חבר השופטים המקצועי כלל את: בני נדלר, יושב ראש חבר השופטים, מפיק מוזיקלי שליווה במהלך השנים עשרות אמנים ואף השתתף בעצמו בתחרויות האירוויזיון; אמנון רגב, פרויקטור אירועי ה-100; עמרי רווה, מנהל הקונסרבטוריון העירוני גבעתיים, ניצן שטיינברג, רכזת מגמת המוזיקה בבית ספר קלעי; שושי פאר, רכזת המעורבות החברתית של תיכון תלמה ילין לאמנויות; מיקה עינב, זמרת ומורה לפיתוח קול; ושרון מורדוך, מנחה ללימודי פרפורמנס.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ישראל מלובני)
במקום הראשון זכה ביה"ס יגאל אלון עם השיר "העיר שלי" לצלילי השיר "עולה עולה" של הזמר יזהר כהן. השיר בלט בזכות פזמון קליט ומרקיד עם המילים "מאה, מאה, ועוד צומחת; והשמחה בלב פורחת; מאה, מאה, לגבעתיים; אז בואו נשיר -כמה כיף בעיר". בשיר התייחסו התלמידים לגבעות עליהם בנויה העיר, לפארק ולמזרקות, לתנועת הנוער, ולהיסטוריה העשירה של גבעתיים אל מול החדשנות המאפיינת אותה.
במקום השני זכה ביה"ס גורדון עם השיר "גבעתיים עיר של שמיים" לצלילי השיר "I will survive" של הזמרת גלוריה גיינור. במקום השלישי זכה ביה"ס אמונים עם השיר "כמו יין טוב" על-פי צלילי השיר "אם תרצי" של הזמר והמלחין חנן בן ארי.
בנוסף ניתנו לבתי הספר תעודות על הצטיינות בקטגוריות שונות. ביה"ס כצנלסון זכה בתואר "חביבי הקהל", ביה"ס שמעוני זכה בקטגוריית "תלבושות", ביה"ס בורוכוב זכה בקטגוריית "חיבור לעיר גבעתיים", ביה"ס בן גוריון זכה בקטגוריית "עבודת צוות", ביה"ס ברנר זכה בקטגוריית "כוראוגרפיה" וביה"ס לאה גולדברג זכה בקטגוריית "השיר המקורי"
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "'שרים 100 לגבעתיים' הוא האירוע הראשון במסגרת חודש אירועי חינוך בסימן 100 שנה לגבעתיים. צפינו באירוע מרשים, עם נציגויות של כל בתי הספר היסודיים בעיר, שהפגינו יכולות מוזיקליות ובימתיות מצוינות. כיף היה לראות תלמידים משכבות גיל שונות משתפים פעולה וחוברים יחד לטובת מופע איכותי ומושקע. התלמידות והתלמידים המופלאים התרגשו להופיע על בימת התאטרון וגילו רוח ספורטיבית יוצאת דופן ובעיקר אהבה לעיר גבעתיים. השירים המקוריים שכתבו התלמידים מעידים על גאוות יחידה עירונית מובהקת. ברכות לבית הספר יגאל אלון על הזכייה במקום הראשון ושאפו לכל הנבחרות ולצוותים החינוכיים בבתי הספר שליווי את התלמידים בהכנות לתחרות."