שופינג IL, יום הרווקים הסיני, הבלאק פריידי וה-Cyber Monday. חודש נובמבר קיבל בשנים האחרונות את הכינוי חודש הקניות, ולא בכדי. ההנחות הגדולות שמעניקות החברות והבאז הגדול מסביב גורמים להיקפי רכישות לשבור שיאים מדי שנה כאשר רק בחודש נובמבר אשתקד חצו אזרחי ישראל את רף מיליארד השקלים ברכישות אונליין, כש-4 מתוך 10 ישראלים רכשו מוצרים אונליין. המספר העצום הזה שיקף עלייה של קרוב ל-40 אחוז בקניות הישראלים אונליין לעומת חודש הקניות של נובמבר 2019, והמגמה כך נראה רק צפויה ללכת ולהתחזק.
"בשלוש השנים האחרונות הופך חודש נובמבר לא רק לחודש הקניות אונליין אלא גם באופליין כלומר בחנויות הפיזיות, והוא מאפשר רכישה של מוצרים שונים באתרי הסחר העולמיים, בקניונים ובחנויות בהנחות דרמטיות, מציינת הגר בן עזרא, סמנכ"ל בכירה חטיבת פרטיים בישראכרט. "אם נתמקד בחנויות האון ליין הרי שישנה תופעה חדשה בה צרכנים רבים אוספים לעגלת הקניות הווירטואלית מוצרים שונים ומחכים לביצוע הרכישה בפועל בחודש נובמבר, בו הם יכולים ליהנות מהטבות ומהנחות דרמטיות."
1 צפייה בגלריה
הגר בן עזרא, סמנכ"ל בכירה, חטיבת לקוחות ישראכרט
הגר בן עזרא, סמנכ"ל בכירה, חטיבת לקוחות ישראכרט
הגר בן עזרא, סמנכ"ל בכירה, חטיבת לקוחות ישראכרט
(צילום: בן עמי קרן)
ההנחות באתרים תקפות בכל חודש נובמבר?
"ישנם אתרים בהם ניתן לקבל את ההנחות האלו במהלך כל החודש, ובאחרים רק במועדים ספציפיים כמו יום הרווקים אותו עברנו כבר והבלאק פריידי והסייבר מאנדיי שיחולו בסוף החודש."
כיצד אפשר לרכוש בצורה נבונה תוך מקסום ההנחות?
"הרעיון הוא לבצע את הרכישות בכרטיסי האשראי שיעניקו את מלוא ההטבות וההנחות ובכך יחסכו לנו סכומי כסף לא מבוטלים. טרם הקנייה הרוכש צריך לבדוק שיש ברשותו את הכרטיס שיעניק לו את היתרונות הכי גדולים בקניה – יש כרטיסי אשראי שמציעים הטבות והנחות בכמה אתרים ספציפיים ויש כאלו שמציעים את ההנחות האלו בצורה רוחבית ברוב האתרים ולפעמים אפילו בכולם. לכן חשוב מאוד שאנשים שצוברים בסל שלהם את כל המוצרים לקנייה מרוכזת בנובמבר, ישימו לב לסוג כרטיס האשראי שיש להם בארנק ובאיזה אתרים הוא מעניק הטבות. למעשה, נוכח העובדה שאנשים מבצעים רכישות מרוכזות שיכולות להגיע גם לאלפי שקלים נוצרה מגמה מעניינת בה אנשים מזמינים כרטיסי אשראי חדשים לקראת ביצוע הקניות כי הם יודעים שהם יחסכו להם הרבה מאוד כסף."
אבל מה יעשה אדם שלא רוצה להזמין כרטיס חדש?
"במקרה כזה עליו יהיה לבדוק מהן ההטבות שהכרטיס שלו מציע באתרים מהם הוא מבצע את רוב הרכישות. ניקח לדוגמא צרכן שאת רוב הביגוד שלו קונה באסוס ואת כל היתר באמזון, הרי שכצרכן נבון מומלץ לו לחפש באיזה מהכרטיסים שלו יש הנחות לאסוס ואמזון."
מהן ההטבות החמות שישראכרט מציעה כעת לרוכשי האון ליין?
"לאחר מחקר מעמיק אותו ביצענו הבנו שיש לקוחות שמעוניינים בהנחות ספציפיות בימי הקניות המיוחדים של נובמבר ואפשרנו להם לקבל הנחות מאוד משמעותיות בכרטיסים שלנו במועדים הספציפיים האלו. בנוסף, גיבשנו רשימה של אתרים פופולאריים האהובים במיוחד על הלקוחות ואנחנו מאפשרים להם לקבל את ההנחות באתרים הללו. כך למשל, יום לפני יום הרווקים הסיני שחל ב-10.11 יצאנו עם סדרת הנחות גדולה של עד 30 אחוזים לכל מחזיקי כרטיסי האשראי שלנו. כתוצאה מכך התחולל גל רציני של רכישות גם ביום הרווקים עצמו וגם למחרת היום."
ההטבה אליה מתייחסת בן עזרא נקראת TopCash – אתר ייעודי אותו בנתה ישראכרט למחזיקי הכרטיסים שלה המאפשר תוך רישום קצר לצאת לשופינג אונליין במאות מותגים מובילים ולזכות בקאשבק (החזר כספי) על כל קניה. ההטבה ניתנת במגוון אתרים ביניהם אסוס, אלי אקספרס, בוקינג, איסתא, לסט פרייס, גרו, באליגם, וואלה טורס, ועוד עשרות אתרים נוספים במבחר תחומים.
"האתר כולל למעלה מ-150 אתרים בארץ ובעולם בהם הלקוחות מבצעים את רכישות האון ליין שלהם. בכל קנייה דרך האתר שלנו הלקוחות ייהנו מקאשבק באחוזים משתנים. הרישום הראשוני באתר מאוד פשוט ואפשר לבנות דרכו עגלת קניות ולבצע רכישה בצורה קלה ומהירה", מסבירה בן עזרא. "מעבר לכסף החוזר שהלקוחות שלנו יקבלו בכל קנייה, בסוף כל חודש ישראכרט תעניק 7 אחוזי הנחה נוספים על צבר הקניות אותו ביצעו הלקוחות דרך הפלטפורמה של החברה. מלבד כל אלה הלקוחות שנרשמו לאתר יקבלו עדכונים שבועיים על הדילים החמים ביותר. ממש להירשם ולהרוויח כסף."
הטבה נוספת אותה מציעה כעת החברה היא החזר כספי של 50 שקלים בקניות ב-250 ₪ ומעלה במגוון אתרי אונליין בארץ ובחו"ל. ההטבה תקפה לרוכשים בין התאריכים 30.11.21 – 3.11.21 וכל שנדרש מהלקוחות הוא להוריד קוד הטבה וההנחה עצמה תנתן כזיכוי בחשבון בו מחויב הכרטיס. "ההטבה הזו מיועדת לאנשים שלא רוצים להגביל את עצמם ליום מסוים בנובמבר בו הם ירכזו את הקניות שלהם וגם לא להיות מוגבלים לרכישה רק דרך האתרים של אתר TopCash", מציינת בן עזרא. "הם יכולים לבצע את הרכישה בכל אתר אונליין ללא כל מגבלה, הכי פשוט והכי קל. באמצעות שתי ההטבות הללו יצרנו מעטפת הטבות שלמה לכל הלקוחות שלנו שרוכשים באונליין, שיכולים לחסוך באמצעות כרטיסי האשראי של ישראכרט לחסוך הרבה מאוד כסף."
ביצוע הקניות נעשה בצורה מאובטחת?
"לגמרי. כל הרכישה מאובטחת ועומדת בכל התקנים. אנחנו הראשונים שמקפידים על זה והלקוחות שלנו יודעים זה מכבר שהם יכולים לעשות קניות ברשת באמצעות כרטיסי ישראכרט בראש שקט."
"אני קוראת לכל לקוחות ישראכרט לבצע את רכישות חודש נובמבר שלהם בתבונה, לבחון אילו כרטיסים מעניקים להם את ההטבות וההנחות המשמעותיות ביותר וליהנות מחיסכון שיכול להגיע למאות שקלים בחודש הקניות."