זהו עוד ערב חורפי קר של חודש דצמבר. הגשם דופק בחוזקה בחלונות הבית, הרוח שורקת מבעד לתריסים הסגורים ואתם מתכרבלים על ספת הסלון מתחת לשמיכות החמות. לפתע אתם קולטים שלא אכלתם כבר שעות ומתעורר בכם רעב הולך וגובר למנה טעימה, חמה ומשביעה אבל כזו שלא תדרוש מכם יותר מדי זמן עבודה בקור שמחוץ לשמיכות. אתם מעבירים בדמיונכם את רשימת המאכלים שהייתם רוצים לאכול עכשיו ועולה בכם הרעיון להכין אוכל תאילנדי טעים, מהביל ומפנק. שנייה אחרי והרעיון כבר נגדע באיבו שכן אתם מבינים שהכנת מנה כזו תדרוש מכם ידע קודם, זמן הכנה ארוך ומזווה רציני. כך יוצא שבסוף אתם מסתפקים בסנדוויץ' קר ונדוש שמרגיע לכם, אבל ממש קצת את הבטן המקרקרת.
אם הסיטואציה הזו נשמעת לכם די מוכרת כנראה שלא יצא לכם להכיר עדיין את המותג התאילנדי החדש Blue Elephant הנחשב לאחד המותגים המובילים בתחום ייצור מוצרי איכות להכנה ביתית של מאכלים תאילנדים מסורתיים. המותג מציע מגוון מוצרים שישדרגו לכם בכמה רמות את האוכל התאילנדי אותו הכנתם בבית והוא מקצר לכם משמעותית את זמן ההכנה. כן, זו כבר לא חובה להזמין אוכל תאילנדי מבחוץ או לאכול סנדוויצ'ים קרים. מהיום גם אתם יכולים ליהנות מחוויית הטעמים של תאילנד בבית שלכם, ובזמן קצר.
4 צפייה בגלריה
(צילום: דניה ויינר)
קבוצת Blue Elephant הינה קבוצה וותיקה אשר מילאה תפקיד משמעותי בקידום המטבח המלכותי התאילנדי בעולם במשך יותר מ -35 שנה. מייסדת הקבוצה Nooror Somaney-Steppe הקימה את החברה דווקא במהלך שהותה בבריסל. הדבר קרה בשנות ה-80 כאשר נורור עזבה את תאילנד בעקבות אחיה כדי ללמוד בישול בבריסל. במהלך לימודיה הכירה את בעלה קארל סטפה והשניים התאהבו וביססו את חייהם בבריסל. באותן שנים, לא הייתה נוכחות משמעותית למטבח התאילנדי באירופה ומסעדות הציעו אוכל אסיאתי ללא אפיון ברור לכל מדינה. בראותם כן החליטו נורור ובעלה להקים מיזם קולינרי שהיה מאוד שאפתני וחדשני לזמנו- מסעדה תאילנדית אותנטית אשר מציעה לסועד חוויה של מטבח עילי.
כמו כל ההתחלות כך גם דרכם של השניים נתקלה בתחילה בקשיים אשר התבטאו בעיקר בקושי להשיג חומרי גלם אותנטיים באיכות הנדרשת למסעדה. הפיתרון המקורי אותו הגו השניים היה לייצר מוצרי איכות עבור המסעדה במפעל קטן בבנגקוק. שמה של המסעדה יצא למרחוק ובזו אחר זו פתחו השניים מסעדות נוספות בערים מרכזיות בעולם - פריז, דובאי, פוקט בנגקוק, פוקט, מאלטה וקופנהגן. במקביל, גם מפעל החברה לייצור חומרי גלם התרחב לפיתוח סדרת מוצרים לצרכן הפרטי וכיום מוצרי החברה משווקים בכל העולם.מעבר להיותם איכותיים ביותר לא נעשה במהלך גידולם וייצורם כל שימוש בחומרי הדברה, צביעה מלאכותית או MSG. היום מאדאם Nooror Somaney-Steppe היא אחת השפיות המוכרות ביותר בתאילנד והשגרירה הרשמית של ממשלת תאילנד למטבח התאילנדי המלכותי!
Blue Elephant מציעה לצרכנים סדרות מוצרים מוכנות שאינן מצריכות שום ידע, ניסיון או חומרי גלם מיוחדים. הן מושלמות במיוחד לצעירים וסטודנטים שרוצים אוכל טוב במינימום מאמץ והתעסקות. על מוצרים אלו ניתן למנות את סדרת הרטבים המוכנים של החברה וכן את סדרת המחיות המוכנות להכנת מגוון מנות תאילנדיות כמו- פאד תאי, קארי ומרקים.
4 צפייה בגלריה
(צילום: דניה ויינר)
ואחרי שסיפרנו לכם את כל זה ועוררנו לכם את בלוטות הטעם הנה לכם 2 מתכונים טעימים במיוחד מבית Blue Elephant :

פאד תאי

לא חריף/ זמן הכנה 15 דקות
המנה התאילנדית הכי מפורסמת במערב! אטריות אורז מוקפצות עם עוף או טופו ברוטב מתקתק ותוספת של בצל ירוק ונבטים טריים. איזון טעמים תאילנדי מנצח בין מתוק, מלוח, חמוץ וחריף
4 צפייה בגלריה
(צילום: דניה ויינר)
חומרים להכנת 3-4 מנות:
250 גרם אטריות אורז Blue Elephant
2 כפות שמן צמחי
2 ביצים טרופות
250 גרם טופו / חזה עוף חתוך לקוביות
120 גרם רוטב פאד תאי Blue Elephant
2 כוסות נבטים סיניים
1/2 כוס בצל ירוק חתוך גס
להגשה:
עלי כוסברה
3 כפות בוטנים / קשיו קלויים
פלח לימון /ליים
1/2כפית צ׳ילי יבש (לא חובה)
אופן הכנה:
  1. משרים את אטריות האורז במים פושרים למשך 20 דקות. מסננים ושומרים בצד.
  2. במחבת ווק גדולה מחממים את השמן, מוסיפים את הביצים בערבוב מהיר עד שהן מבושלת היטב ומייד מוסיפים את קוביות העוף/טופו. מטגנים עד לקבלת גוון זהוב.
  3. מוסיפים לווק את אטריות האורז ומקפיצים. יוצקים את רוטב הפאד תאי ומקפיצים יחד עד שהאטריות מתרככות והרוטב נספג.
  4. מכבים את האש. מוסיפים נבטים ובצל ירוק ומערבבים.
  5. מגישים עם עלי כוסברה, בוטנים גרוסים, צ׳ילי יבש ופלח לימון/ליים.

קארי צהוב

חריפות- נמוכה/ זמן הכנה 15 דקות
תבשיל קארי בעל טעמים עדינים וחריפות מתונה. המחית מכילה עשבי תיבול תאילנדים ותבלינים מהמטבח ההודי כמו כורכום, שומר, כמון אבקת חרדל ועוד. את הקארי הצהוב ניתן להכין עם טופו, דגים או עוף. הוא מתאים במיוחד למי שאוהב אוכל תאילנדי אבל לא אוכל חריף!
4 צפייה בגלריה
(צילום: דניה ויינר)
חומרים ל 5-6 מנות:
2-3 כפות שמן צמחי
70 גרם מחית קארי צהובה Blue Elephant
2 שיני שום קצוצות
2-3 רצועות ג'ינג'ר פרוס
400 מ״ל קרם קוקוס
200 גרם אפונת שלג או כוס אפונת גינה
300 גרם דלעת/דלורית חתוכה לקוביות בינוניות
1 בצל לבן (קטן) פרוס
250 גרם טופו חתוך לקוביות
2 כפות רוטב דגים Blue Elephant
1 כף סוכר דקלים או סוכר חום כהה
מיץ מחצי לימון
חופן עלי כוסברה
להגשה:
חופן עלי בזיליקום
אורז יסמין Blue Elephant
אופן ההכנה:
  1. מחממים את השמן בסיר עמוק. מוסיפים את מחית הקארי יחד עם השום והג'ינג'ר ומטגנים על להבה נמוכה תוך כדי ערבוב מתמיד עד שהמחית סופגת היטב את השמן ועולה ניחוח חזק.
  2. מוסיפים מחצית מכמות קרם הקוקוס ומערבבים היטב. לאחר 2 דקות, כשהתערובת אחידה וסמיכה, מוסיפים את יתרת קרם הקוקוס ומביאים לרתיחה עדינה.
  3. מוסיפים את הירקות והטופו ומבשלים ברתיחה עדינה כ- 7 דקות עד שהירקות רכים.
  4. מוסיפים לתבשיל את הסוכר ורוטב הדגים וממשיכים לבשל עוד 5 דקות.
  5. לפני ההגשה מוסיפים עלי כוסברה ומיץ לימון, מערבבים ומגישים על אורז יסמין עם מעט עלי בזיליקום טריים.
בתיאבון!