ממשלת החירום הלאומי עדיין לא מתעבה: אתמול (שבת) אמנם הודיעו בליכוד על צירוף ישראל ביתנו לממשלה, אבל זמן קצר לאחר מכן הבהיר יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן כי המפלגה לא תיכנס, אם הוא לא יקבל מקום בקבינט המצומצם.

הבוקר אמר ליברמן ל-ynet כי כלל לא שוחח בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא שוחחתי עם ראש הממשלה. שוחחתי עם אריה דרעי, עם יריב לוין ועם מזכיר הממשלה יוסי פוקס בשבת בערב והם אמרו לי להצטרף. תוך כדי שהם דיברו איתי הליכוד כבר הוציא הודעה".
"אני לא מחפש ג׳וב, אני לא מחפש כבוד, אני לא רוצה תקציב ולא רוצה הסכם קואליציוני. אני רוצה להשפיע וההחלטות עוברות דרך קבינט המלחמה. "תהליך קבלת החלטות היום זה אך ורק בקבינט המלחמה", אמר ליברמן על הפורום שבו חברים בינתיים נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, כשגדי איזנקוט והשר רון דרמר משקיפים בו.
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
ליברמן ונתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר ישראל ביתנו אמר בנוסף: "אני לא יודע מה התוכניות שלהם היום, אני יודע מה צריך לעשות ואיך לעשות. אני מעמיד את עצמי לרשות קבינט המלחמה. אנחנו נתמוך מבחוץ".
ליברמן הדגיש כי הוא "מסכים עם החלטת הממשלה לחסל את חמאס, ולכן אנחנו תומכים בממשלה גם בלי להיות שרים. אחרי שהייתי גם שר החוץ, גם שר הביטחון וגם שר האוצר, אני רוצה להיות במוקד קבלת ההחלטות, לתרום מהידע שלי. אני זה שהזהרתי מראש שזה מה שיקרה אם לא נטפל בחמאס. זאת בדיוק הסיבה שבגללה התפטרתי מתפקידי כשר ביטחון - מדיניות ההסדרה שהייתה כניעה לטרור במקום לחסל את הטרור".
בנוגע לאפשרות להתמנות לשר אמר ליברמן: "אני לא מעוניין לבזבז כסף ציבורי רק בשביל להיות שר. לא נהיה עלה תאנה ונתמוך גם מבחוץ כשהמטרה היא לחסל את החמאס".