שכונת פארק צפון, ההולכת ונבנית בין השכונות הצפונית של תל אביב לרמת השרון, היא ללא ספק אחת מהשכונות הייחודיות והמסקרנות ביותר באזור המרכז. מדובר בפרויקט שאפתני ורחב היקף, אשר צפוי לשנות את הנוף של האזור למשך שנים רבות, תוך שמירה על סביבה ירוקה וטבעית.
מה הופך את השכונה ליעד פופולארי עבור משפחות מרחבי הארץ? ומהי תפיסת המגורים העומדת מאחורי שלב ב' של השכונה, אשר הושק לאחרונה?
4 צפייה בגלריה
ICR - פרויקט EVE
ICR - פרויקט EVE
ICR - פרויקט EVE
(קרדיט 3d vision)

המיקום, הפארק הירוק והנגישות - הסיבות שהופכות את פרק צפון לשכונה מבוקשת
הפוטנציאל העצום של פארק צפון נובע מהמיקום שלה, הפארק העצום המוקם בצמוד לשכונה, והנגישות התחבורתית שלה.
ראשית, השכונה עומדת לקבל עלייה משלה לנתיבי איילון, מה שמבטיח לתושביה נגישות אופטימלית לכל מרכזי התעסוקה באזור. בנוסף, הקו הצהוב העתידי של המטרו צפויה לעבור בסמוך לשכונה ולספק נגישות למרכזי תעסוקה ובילוי בכל רחבי גוש דן.
השכונה ממוקמת פסיעה מהשכונות של צפון תל אביב, על מרכזי הקניות האיכותיים שלהן, ובמרחק נסיעה קצר ממוקדי בילוי כמו חוף הצוק. מעבר לכך, תושבי השכונה יכולים תמיד להגיע ללב תל אביב וליהנות מכל מה שיש לעיר להציע.
גולת הכותרת היא ללא ספק הפארק האקולוגי העצום הצמוד לשכונה, אשר משתרע על שטח של יותר מ-280 דונם. הפארק, אשר תוכנן על מנת להשתלב בנוף הטבעי של האזור, יכלול בין היתר אגם אקולוגי, שבילי אופניים והליכה, פינות ישיבה מוצלות ונוף טבעי.
4 צפייה בגלריה
ICR - פרויקט EVE
ICR - פרויקט EVE
ICR - פרויקט EVE
(קרדיט 3d vision)
חינוך, ספורט ושירותים חברתיים איכותיים מתחת לבית
שכונת פארק צפון אמנם צמודה לתל אביב, אך נמצאת בשטחה המוניציפלי של רמת השרון, מה שמבטיח לילדי השכונה את החינוך המשובח של רמת השרון והשירותים הקהילתיים הידועים של העיר. בתוך תחומי השכונה מוקמת קריית חינוך הכוללת בתי ספר יסודיים, כיתות גן ובית ספר על-יסודי. בכל הנוגע לשירותים חברתיים, השכונה תכלול קאנטרי קלאב עירוני, מרכזים קהילתיים, מרכז לגיל הרך, מרכז יום למבוגרים, מרכז מסחרי, מסגרות לתנועת נוער, בית כנסת ועוד.
עבור מי שמחפש חינוך באווירה כפרית, או לחלופין חינוך פרטי יוקרתי, הכפר הירוק, אשר ממוקם בסמוך לשכונה, מרכז בתוכו מסגרות חינוכיות מגוונות ובאיכות הגבוהה ביותר. המתחם החינוכי כולל בין היתר בית ספר פרטי בינלאומי, בתי ספר ירוקים, גני ילדים ומוסדות לימוד מהטובים בישראל.
4 צפייה בגלריה
ICR - פרויקט EVE
ICR - פרויקט EVE
ICR - פרויקט EVE
(קרדיט 3d vision)
השלב הבא של השכונה - קומפלקס יוקרתי עם תפיסה הוליסטית שיוצרת קהילה
כעת, אחרי ששלב א' של השכונה שווק בהצלחה, הושק לאחרונה השלב הבא של פארק צפון, הנקרא Eve North Park, מאחוריו עומדת ICR ישראל קנדה וראם מגורים, בשותפות עם קבוצת קלוד נחמיאס. שלב ב' של הפרויקט מציע תמהיל דירות מגוון: דירות 2-6 חדרים, וילות גן ודירות פנטהאוז המתוכננות עד לפרטים הקטנים ביותר.
קומפלקס המגורים מכניס את הסביבה הירוקה אל תוך השכונה האינטימית ואל הבתים עצמם, הודות לתכנון אדריכלי סביבתי וסטנדרט גבוה במיוחד. התפיסה ההוליסטית של Eve North Park היא יוצאת דופן בנוף המקומי. בין הבניינים עוברים שבילים, סמטאות וגינות ירוקות. הגישה אל החללים המשותפים של הקומפלקס היא דרך פיאצה מרכזית שכונתית, מה שמבטיח אינטראקציה מתמדת בין תושבי המתחם. בכל אחד מהבניינים משולב חלל משותף אחר, המשמש את כלל הדיירים ויוצר חוויית מגורים קהילתית.
4 צפייה בגלריה
ICR - פרויקט EVE
ICR - פרויקט EVE
ICR - פרויקט EVE
(קרדיט 3d vision)
רשת השבילים והסמטאות של Eve מובילה את הדיירים אל הבריכה, חדר הכושר המתקדם, סטודיו לפילאטיס ויוגה, חדרי קולנוע, מוזיקה וגיימינג. בנוסף, הדיירים יוכלו ליהנות ממתחמי עבודה משותפים, חדרי ישיבות, פינות ישיבה, חדרי אירוח, מטבח פתוח וסדנאות בישול, אולם כנסים ואירועים, ספרייה, מתחם לילדים ושדרת מסחר מרכזית עם חנויות בוטיק ובתי קפה שכונתיים.
"הדיאלוג בין הבניינים יוצר רחובות פנימיים, שבילי אופניים והליכה, גינות ומגוון גדול של חללים משותפים מלאי אווירה וסטייל, עם מעבר טבעי בין הפנים לחוץ, בין הבית לרחוב ובין העיר לטבע", אומר רפאל דה לה פונטיין, האדריכל הבינלאומי ממשרד ברעלי כסיף אדריכלים אשר תכנן את המתחם. רואי דוד, אדריכל השטחים הציבוריים, מוסיף כי "האזורים המשותפים במתחם תוכננו כריזורט אקסקלוסיבי, עשיר ומגוון, בסגנון Social Club, המעניק לדיירים קשת רחבה של מוקדי עניין בכל שעה משעות היום".
אם כן, למשפחות המחפשות חוויית מגורים כוללת ואיכותית, עם חיי חברה מפותחים ולצד פארק ירוק ונגישות למוקדי תעסוקה, בילוי, חינוך וספורט - Eve North Park הוא היעד הבא.