מוגש מטעם סמלת
בשנה האחרונה שוק הרכב הישראלי מתרחב בהדרגה, ומציע יותר דגמי פלאג אין היברידיים, בעיקר מיצרניות סיניות עם רכבים במחירים נגישים יותר משל האירופאיות. הדגם הבולט ביותר בישראל כיום הוא JAECOO 7 שגרסתו ההיברידית והנטענת הפכה במהרה ללהיט מכירות. זאת בזכות שילוב יעיל בין טווח נסיעה חשמלי ארוך, ביצועים טובים ומחיר תחרותי בשוק הישראלי. לצד זאת, מתבלטים בשוק גם דגמים כמו BYD SEAL U DM-I שמציע טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב מודרני ומערכת בטיחות מקיפה, וכן CHERY TIGGO 7 PHEV, שהוא רכב פנאי משפחתי המשלב בין מנוע חשמלי למנוע בנזין ומציע חוויית נהיגה נוחה וחסכונית.
הפופולריות ההולכת וגדלה של רכבי הפלאג-אין ההיברידיים בישראל נובעת בין היתר מהיכולת שלהם "לעקוף" את החסרונות של רכבים חשמליים מלאים. מצד אחד, הם מאפשרים נסיעה שקטה, חסכונית וידידותית לסביבה על חשמל - כמו רכב חשמלי מלא. מצד שני, הם מצוידים במנוע בנזין המאריך את טווח הנסיעה ומאפשר להמשיך לנסוע גם כשאין אפשרות לטעינה. כך מתקבלת מערכת נסיעה גמישה שמאזנת בין היתרונות של שני סוגי ההנעה.
בהמשך למגמה זו, יצרנית הרכבים ליפ השיקה בישראל את דגם ה-Leapmotor C10, רכב פלאג אין היברידי חדשני שמכונה בעולם אולטרה הייבריד, וזאת בזכות טכנולוגיית REEV - טכנולוגיה ייחודית שמציעה נהיגה חשמלית מלאה וללא חרדת טווח. לא מדובר בעוד פלאג אין רגיל אלא על חווית EV מלאה: תחושת נהיגה שקטה וחלקה, אין תמסורת וקלאץ', חיסכון בעלויות, מערכות מתקדמות, זיהום מופחת ופחות ביקורים במוסך.
4 צפייה בגלריה
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
(תמונה: יח"צ)
מה היא טכנולוגיית REEV? טכנולוגיית Range Extended Electric Vehicle היא שילוב חכם בין מנוע חשמלי לבנזין, ואמנם היא קיימת זמן מה אך כיום היא זוכה להתחדשות. הרכב מצויד במנוע בנזין קטן המשמש כגנרטור שתפקידו להטעין את הסוללה במידה ונגמר החשמל, אבל במקביל הוא נוסע על מנוע חשמלי בלבד, עם פליטת מזהמים מופחתת. כך נהנים מחוויה של רכב חשמלי, רק בלי החשש "להיתקע" באמצע הדרך כשנגמרת הסוללה.
טכנולוגיה זו יוצרת חיבור בין רכב מסורתי לרכב חשמלי ומאריכה את טווח הנסיעה - לדוגמא בדגם C10 טווח הנסיעה בטעינה מלאה ועם מיכל דלק מלא מסוגל להגיע כמעט עד 1000 קילומטר. כמו כן, היות ומדובר במערכת יעילה יותר בהשוואה לרכבי פלאג אין היברידיים רגילים, ועם המרת דלק לחשמל ברמה גבוהה, יש גם חיסכון משמעותי בעלויות.
כאמור, בשנים האחרונות טכנולוגיה זו עוברת שדרוגים משמעותיים, עם מערכות שמפיקות הרבה יותר חשמל מכל ליטר דלק. בסין, שם הטכנולוגיה תופסת תאוצה בצורה מובהקת, נמכרו בשנת 2023 כ-640 אלף רכבים המבוססים על טכנולוגיית REEV, עלייה של 181% לעומת 2022. כיום, הטכנולוגיה ממשיכה לתפוס נתח הולך וגדל בשוק הרכב המתחדש, ואף צפויה להכפיל את חלקה בעשור הקרוב. כך למשל, דו"ח של S&P Global Mobility מעריך כי נתח רכבי ה-REEV בסין צפוי להגיע לכ-8.7% מייצור רכבי הנוסעים בשנת 2027.
4 צפייה בגלריה
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
(LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID)
כחלק מגל היצרניות הסיניות שנכנסו לישראל ומבטיחות תמורה גבוהה למחיר, קשה לפספס את חברת Leapmotor. היא החלה לאחרונה בשיתוף פעולה עם קבוצת סטלנטיס (אחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם, בעלת רשת מכירה ושירות עולמית) במסגרת מיזם משותף בשם Leapmotor International. בהמשך לכך, היבואנית הרשמית של רכב זה בארץ היא חברת סמלת שמובילה את השיווק, ההפצה והשירות.
הבשורה של LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID: זהו רכב פלאג אין הייבריד משפחתי בקטגוריית ‏D-SUV. הוא מציע בחירה בין 4 מצבי צריכת אנרגיה, בהתאמה לצרכים שונים של הנהג, ומתאים לנסיעות קצרות בעיר, וגם לנסיעות בינעירוניות ארוכות, בזכות הטכנולוגיה של REEV.
רמת הבטיחות ברכב גבוהה במיוחד, בין היתר בזכות מערכת העזר לנהג LEAP Pilot שנועדה לסייע לו בהתמודדות עם מגוון תרחישים בכביש. המערכת כוללת 12 סנסורים מתקדמים המנטרים את סביבת הרכב באופן רציף ומאפשרים תגובה מהירה למצבים בלתי צפויים. מעבר לכך, דגם C10 מצויד בלא פחות מ-7 כריות אוויר שמספקות הגנה מקיפה לכלל הנוסעים ובמצלמת 360 מעלות.
הרכב כולל גם מפרט נוחות עשיר: בקרת אקלים מתקדמת, הגה מחומם, טעינה אלחוטית לטלפון במכשירים תומכים ומערכת NFC לפתיחה ונעילה מהירה באמצעות הסמארטפון. הוא מגיע גם עם מערכת סאונד איכותית הכוללת 12 רמקולים ועוצמת שמע של 840W, ובאמצעות אפליקציה ייעודית תוכלו לשלוט על מגוון פונקציות מרחוק. כמו כן, הוא מתהדר בעיצוב פנים אלגנטי, נקי, מרווח ונוח שמתבטא למשל בפתחי אוורור נסתרים, תא אחסון שנמצא מתחת למשענת היד, גג פנורמי שמכניס אור טבעי וניתן לסגירה באמצעות תריס חשמלי ומערכת תאורת אווירה חכמה, ברמת גימור גבוהה, שמוסיפה רובד מעניין לעיצוב.
4 צפייה בגלריה
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
(תמונה: יח"צ)
4 צפייה בגלריה
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
LEAPMOTOR C10 PLUG-IN HYBRID
(תמונה: יח"צ)
C-10 ברמה הטכנית:
- מבטיח ביצועים יציבים בכל מהירות, תודות למנוע בהספק של 215 כוח סוס ומומנט של 32 קג"מ.
- קיבולת סוללה: 28.4 kWh
- טווח נסיעה מקסימלי (משולב): עד 970 ק״מ ע"פ תקן WLTP
- משך טעינה: טעינה של 50% ב-18 דק' בעמדת טעינה מהירה DC בקצב של 65 kWH
- תאוצה: 0-100 קמ"ש תוך 8.5 שניות
- מהירות מקסימלית: 170 קמ"ש
- צריכת דלק ריאלית: 6.4 ל / 100 ק"מ (בשימוש מעורב)
- אורך: 4,739 מ"מ
- רוחב: 1,900 מ"מ
- גובה: 1,680 מ"מ

טווח הנסיעה הוא בהתאם לנתוני מעבדה WLTP והצהרות רשמיות של יצרן הרכב. האבזור הוא בהתאם לרמות הגימור השונות. לפרטים ומידע מלא באתר היבואן – לחץ כאן
מוגש מטעם סמלת



פורסם לראשונה: 17:04, 20.08.25