בשנים האחרונות עולם הרכב עובר מהפכה, אמנם בצורה ממותנת אבל בעקביות ובגידול משמעותי משנה לשנה – יותר ויותר צרכנים מוותרים על קניית רכב הרכב החדש המסורתית ופונים לליסינג פרטי. את המהפכה הזאת מובילה בישראל קבוצת שלמה עם מוצר הדגל של "שלמה ליסינג פרטיפעולי". מה שעומד מאחורי "התופעה" הזאת הוא מחד הרצון של הצרכנים להפסיק ולהתעסק בכל הקשור לרכב, כדוגמת טיפולים, אחזקה, ביטוחים ומכירת הרכב אחרי מספר שנים וההפסד על ירידת הערך בכל שנה שעוברת, ומאידך היכולת של קבוצת שלמה המפעילה צי ענק של כ 80,000 מכוניות לתת את אותו שרות שהיא מעניקה לאלפי חברות ועסקים במשק הישראלי, גם לצרכן הסופי. לראיה תחום הליסינג הפרטי תפס נתח של 10% תוך שנים בודדות מכמות הרכבים החדשים שנמכרים בישראל מדי שנה והיד עוד נטויה. בארה"ב לדוגמא 90% מהצרכנים נוסעים ברכב חדש בשיטה זו, ונהנים מרכבים חדשים, מודרניים ובטיחותיים יותר.

אז מה זה בעצם ליסינג פרטיפעולי?

קבוצת שלמה מחזיקה מגוון רחב של רכבים ממותגים ודגמים שונים ומציעה לצרכן הסופי לבוא ולשלם עבור השימוש בלבד למשך 3 שנים ואז להתקדם לרכב הבא בלי הצורך למכור את הרכב אלא פשוט להחזיר. העסקה מתחילה בתשלום ראשוני נמוך ונמשכת ב 36 תשלומים חודשיים, הכוללים את הכיסוי הביטוחי (כיסוי נזקים), האחזקה והטיפולים.


במהלך השנים האחרונות עוברת קבוצת שלמה טרנספורמציה ומחברה המעניקה בעיקר שרות לחברות ועסקים, עוברת אט אט לעבר הצרכן הפרטי, מה שהצריך שינוי תפיסה מהותי בכל נושאי השרות ללקוח, הגדלת מוקד השרות ללקוחות והכנסת טכנולוגיות חדשניות. רכבי הליסינג הפרטי, מצויידים כיום ביחידות ניטור המאפשרת באמצעות אפליקציית השרות שלנו מספר דברים: התרעות בזמן אמת על תקלה / או חריגה כלשהיא בהתנהגות הרכב, התנהגות נהג – במידה ויש חריגות מהירות או בלימות פתאומיות בצורה לא סבירה וכן ניהול כל נושאי הרכב – טיפולים, חשבוניות ועוד.

כניסה של לקוחות צעירים; עליה בביקוש לרכבים חשמליים

מנתוני קבוצת שלמה עולה כי בשנת 2021 התאפיין קהל הלקוחות בליסינג הפרטי בעיקר באוכלוסייה משפחתית גילאי 36-50 (משפחות) ו 70+. בשנת 2022 מזהים בחברה כניסה של קהל צעיר יותר (18-25) לליסינג הפרטי המתעניין בעיקר בסגמנטים המיני וסופר מיני (כיום מהווה אוכלוסייה זו כ 5% מסך הלקוחות לעומת 3% בשנת 2021). כמו כן, בשנת 2021 מי שרכש רכבים חשמליים היו אוכלוסייה בני 60+ במעמד סוציו אקונומי גבוה ובשנת 2022 עם כניסתם של דגמים נוספים ותחרות גדולה יותר בעולם הרכב החשמלי, ניתן לראות כי ההתפלגות בפריסת הרכבים גדולה לאוכלוסייה של 36-50, יותר ויותר אנשים מתעניינים ברכבים חשמליים.

הצרכנים בישראל העניקו את פרס ההצטיינות בשירות וחוויית לקוח של BRAVO לקבוצת שלמה

BRAVO היא ההמלצה האמיתית של הצרכנים בישראל. פרס ההצטיינות בשירות הוענק לקבוצת שלמה לאחר מחקר צרכנים רחב היקף, שנערך בחודש פברואר על ידי מכון המחקר הבינלאומי "קנטאר" בקרב צרכניות וצרכנים ישראלים, שדיווחו כי קיבלו שירות בשנה האחרונה מאחת מחברות הרכב. הלקוחות נשאלו שתי שאלות לגבי חוויית השירות שעברו: האם הייתם שבעי רצון ממנו והאם הייתם ממליצים עליו לחברים ולמשפחה. פרס ההצטיינות בשירות וחוויית לקוח של BRAVO הוענק לקבוצת שלמה משום שיותר מ-75% מלקוחותיה היו שבעי רצון, והציון הממוצע (שביעות רצון + המלצה) שלה היה גבוה יותר משל החברות המתחרות בקטגוריה.

הופכים משבר לחוויית שירות

לדברי אילון הרוש, מנכ"ל חטיבת השירות בקבוצה, "כל אינטראקציה עם לקוח, במיוחד ברגעי משבר, מאפשרת לארגון לצמוח, ללמוד ולהפוך את מה שנתפס כאיום להזדמנות, לקרב את הלקוח ולהפוך אותו ממשמיץ לממליץ. בקבוצת שלמה הקמנו מערך סיירות של ניידות שירות אשר נמצאות בכוננות מתמדת ומקושרות אל מוקד השירות (גם הדיגיטלי) של הקבוצה ויודעות להגיע במינימום זמן ובמקסימום משאבים על מנת לשחררו מהכביש במהירות האפשרית ובכך להפוך משבר לחוויית שירות. ההון האנושי של הקבוצה, עם המחויבות, ההתמדה והמקצועיות של כל צוותי השירות בכל, הם אלו שעושים בסופו של דבר את ההבדל".

קבוצת הרכב הגדולה והמובילה בישראל

קבוצת שלמה, הינה קבוצת הרכב הגדולה והמובילה בישראל המעניקה שירותים בתחומי ההשכרה, ליסינג, מכירה וכן אחת מקבוצות ההשקעה המובילות בישראל לצד היותה החברה המובילה בישראל בתחום שירותי רכב, עם צי של כ-80,000 כלי רכב. לקבוצה השקעות בענפי תעשייה שונים, ביניהם: שלמה החזקות, קבוצת אפקון החזקות, מספנות ישראל, ש.י.ר שלמה נדל"ן, קבוצת גולד בונד/ קונטרם - מסוף מכולות ומטענים, תדיראן טלקום, שלמה ביטוח וחברות נוספות.
לפרטים נוספים על BRAVO ועל בחירת הצרכנים לחצו כאן