כל אישה בהיריון חולמת על הלידה שלה ויודעת, הרבה זמן מראש, כיצד היא רוצה לחוות אותה. יש שרוצות אפידורל, אחרות רוצות לידה טבעית, יש את אלו שתמיד חלמו על מלונית מפנקת לאחר הלידה ויש גם את אלו שבסך הכל מבקשות לחזור הביתה מהר ככל האפשר. "אנחנו מאמינים שלכל יולדת אפשרות לבחור את תהליך הלידה המתאים לה", מסביר מנהל מחלקת יולדות וחדרי לידה, ד"ר משה בצר את המוטו של מחלקת היולדות במרכז הרפואי שמיר. "תפקידנו להעניק לה את הסביבה הנוחה והמתאימה ביותר לממש רצון זה, כמובן תוך פיקוח והשגחה רפואית. אצלנו, היולדת נמצאת במרכז, תמיד".

עם התפקיד מגיעה אחריות גדולה

היחס ליולדת שונה בין בית חולים אחד למשנהו והוא תלוי ברצונה של היולדת, אבל גם במה שכל בית החולים מציע לה, בהתאם להשקפת עולמו. במרכז הרפואי שמיר שמים בראש סדר העדיפות, קודם כל ולפני הכל, את בריאות האם והעובר, תוך יצירת אווירה מכילה ומכבדת לאם ולמלווים שלה, והכלת רצונותיה, במסגרת האחריות הרפואית.
2 צפייה בגלריה
חדר לידה טבעית במרכז הרפואי שמיר
חדר לידה טבעית במרכז הרפואי שמיר
חדר לידה טבעית במרכז הרפואי שמיר
(צילום: איציק בירן)
"עם התפקיד מגיעה אחריות גדולה לבריאות האם והעובר", מסביר ד"ר בצר. "חשוב לי שכל יולדת תקבל את השירות הרפואי והמקצועי ברמה הגבוהה ביותר, תוך שמירה על רגישות אנושית ומעטפת מכילה תומכת ורגשית מכל הלב. זאת אנחנו עושים באמצעות מערך אנושי מכיל ורגיש, העושה לילות כימים כדי להעניק ליולדת ומשפחתה את התחושה הטובה ביותר במהלך הלידה".
מרכז הלידה הטבעית במרכז הרפואי שמיר, מדגים הלכה למעשה את הרצון להיות קשובים לרצון היולדת. המרכז מאפשר לידה באווירה ביתית וייחודית עם צוות מקצועי ומיומן, והוא כולל שני חדרי לידה המאובזרים בכל אמצעי העזר המאפשרים לידה טבעית בטוחה, לרבות אמבטיה רחבה המיועדת ללידת מים (עם תאורה ייחודית), מקלחת, כדור פיזיו, כדור בוטן, חבל נדנדה, סולם שוודי, שרפרף לידה, תאורה הניתנת לעמעום ומערכת מולטי מדיה.
"הלידה תתרחש בכל תנוחה שתבחרי, כולל במים", אומר ד"ר בצר. "בדיקת דופק העובר מתבצעת באמצעות מוניטור אלחוטי, ולאחר הלידה אנו מעודדים ניתוק מושהה של חבל הטבור, מגע 'עור לעור' עם התינוק, וכמובן הנקה בחדר הלידה. במרכז הלידה הטבעית שלנו ישנם כל האמצעים ללידה בטוחה, למקרים בהם נדרשת התערבות רפואית".
מרכז הלידה הטבעית הוא רק חלק מהחזון של מחלקת היולדות במרכז הרפואי שמיר, הכולל בין היתר גם לידת עכוז כאלטרנטיבה לניתוח קיסרי, אפשרות ללידת מים בכל חדר לידה, ואפשרות ללידה רגילה לאחר ניתוחים קיסריים. "האפשרויות הרבות שאנו מעניקים ליולדות שלנו, הן אלו שהופכות אותנו בסופו של דבר למרכז רפואי מבוקש עבור כל אחת המבקשת ללדת וגם לחוות את הלידה שלה", אומר ד"ר בצר.

בייבי אסף – לחוות רגעים קסומים

אחת החוויות המעצימות ביותר בלידה היא המנוחה ביחד עם התינוק לאחר הלידה. גם כאן, במרכז הרפואי שמיר, מבינים מה צריכה היולדת ומציעים השלמת חוויית לידה מיטבית, ומתן אפשרות לחזרה לשגרה מהירה בקצב הנכון ביחד עם בני המשפחה והחברים. את כל הטוב הזה אפשר למצוא במלון היולדות המפנק "בייבי אסף", הממוקם בצמוד למחלקת היולדות.
2 צפייה בגלריה
מלוניות יולדות בייבי אסף במרכז הרפואי שמיר
מלוניות יולדות בייבי אסף במרכז הרפואי שמיר
מלוניות יולדות בייבי אסף במרכז הרפואי שמיר
(צילום: עידן גרוס)
במלון הבוטיק פועלים 17 חדרים מאובזרים וחדשניים, המעניקים מעטפת מלאה לטובת טיפול מושלם בתינוקות וביולדות כאחד, החל ממיטות מתכווננות, מטבחון עם מיני־בר, מתקן מים וערכת קפה, כמו גם פינת החתלה עם כל הפריטים הנלווים לטיפול בתינוק. ב"בייבי אסף" זוכות היולדות בנוסף גם לשירותי הסעדה ברמת חצי פנסיון, כשברוב החדרים גם מרפסת פרטית מרווחת. במלון פועלת תינוקייה לאורך כל שעות היממה, המאוישת על ידי צוות אחיות, כאשר באפשרות היולדות לבחור, בכל רגע נתון, האם ירצו לשהות עם התינוק בחדר האירוח או להחזירו לתינוקייה, על מנת לזכות לכמה שעות של מנוחה.
אלכסנדרה פויגל, מנהלת מלון "בייבי אסף", מתארת את הערך המוסף שמקנה המלון, אשר זכה לארח מאז פתח את שעריו בשנת 2011, למעלה מ־20 אלף נשים. "בייבי אסף גאה לספק לאורחות חוויה מלונאית מיטבית לאחר הלידה. המטרה מבחינתנו היא להעניק את הטיפול האופטימלי לכל יולדת, על מנת לאפשר לה לחזור לשגרה בקצב הנכון והמתאים עבורה. היתרון שלנו הוא לא רק במתקן המפואר אלא גם ביחס האישי ובמחיר האטרקטיבי. נמשיך להשקיע את מיטב המשאבים על להעניק להן חוויה מושלמת, במטרה להפוך את חוויית הלידה שלהן לכזאת שלא ישכחו לעולם".
"בבואך לחוות את החוויה המרגשת בחייך, חשבי קודם כל איך את היית רוצה שהיא תראה ואז חפשי את המקום שמאפשר לך לחוות אותו בדרך שלך", מסכם ד"ר בצר. "חדרים יש לכולם, אוכל יש לכולם גם כן, אבל בתי חולים מעטים בלבד מציעים מגוון אפשרויות נרחב ומכיל כמו המרכז הרפואי שלנו. אנחנו מאמינים כי זה מה שבסופו של דבר עושה את ההבדל וריבוי הלידות אצלנו מעיד על כך".

מועדון יולדות - מלווים אותך ברגעים הגדולים
- סיור היכרות
- קורס הכנה ללידה (לידת מים, מרכז לידה טבעית, שיכוך כאבים ועוד)
- הדרכות מגוונות - הנקה, טיפול ביילוד ועוד
- קליק ראשון - צילום NEW BORN
קורסים ONLINE
- סיור היכרות
- הכנה ללידה
- הדרכות מגוונות - הנקה, טיפול בילוד, תנועתיות ועוד

הצטרפי אלינו לקבלת מידע והטבות וליווי מקצועי ואישי ברגעים החשובים בתהליך ההיריון, הלידה ולאחריה.
חפשי אותנו shamirbaby
פייסבוק אינסטגרם
טלפון: 08-9779030, 08-9779002
מייל: myoldot@shamir.gov.il