ההייטק הישראלי שובר שיאים: במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2021 היקף גיוסי ההון בענף הגיע לשיא של כל הזמנים, כ־18 מיליארד דולר. מדובר בקפיצה של כמעט פי שניים מהיקף הגיוסים ב־2020 כולה: 10.5 מיליארד דולר, וכל זה כאמור בתשעה חודשים בלבד.
ובשעה שענף ההייטק הישראלי מוצף בסכומי כסף חסרי תקדים, הביקוש לעובדים מעולם לא היה גבוה כל כך. הביקוש הגבוה מוביל חברות הייטק וסטארט־אפ מובילות להיאבק זו בזו על גיוס עובדים בעלי ידע והכשרה מתאימים ועדיין – המחסור בעובדים מקצועיים בהייטק רק הולך ומחריף. נכון להיום לענף ההייטק הישראלי חסרים לא פחות מ־15,000 עובדים, מספר שלפי ההערכות, רק יעלה במהלך השנים הקרובות. מה הפלא אם כך, שיותר ויותר ישראלים חולמים על קריירה מאתגרת ומבטיחה בעולמות ההייטק?

"אין לי תואר במדעי המחשב, האם גם אני יכול לעבוד בהייטק?"

בניגוד לאמונה הרווחת בקרב רבים, תואר במדעי המחשב הוא כבר מזמן לא תנאי סף לקריירה מוצלחת בעולמות פיתוח התוכנה בהייטק. מטרת התואר היא לא בהכרח להכשיר מועמדים לשוק העבודה, וזו הסיבה לכך שבמקרים רבים ישנו שוני מהותי בין התוכן העיוני שנלמד בתואר ובין הידע והכישורים המעשיים הנדרשים לעולם העבודה.
במקביל, המוסדות האקדמיים בישראל פשוט לא מצליחים להכשיר מספיק בוגרים מדי שנה בשביל לענות על הדרישה לעובדי פיתוח מצד תעשיית ההייטק הישראלית. כך שהמחסור בכוח אדם איכותי רק הולך ומתגבר, ומוביל חברות רבות לשקול מגוון פתרונות יצירתיים, לרבות ייבוא עובדים מחו"ל.


2 צפייה בגלריה
חיים גירון, מנכ"ל משותף בחברת  Labs R&D  Infinity מבית מטריקס
חיים גירון, מנכ"ל משותף בחברת  Labs R&D  Infinity מבית מטריקס
חיים גירון, מנכ"ל משותף בחברת Infinity Labs R&D מבית מטריקס
(צילום: אריאל הבשור)

הפתרון למחסור - הכשרה מקצועית

לפער שבין המחסור הענק בכוח אדם ובין הקושי לייצא בוגרים בעלי הידע והכישורים הנדרשים לשוק העבודה, נכנס פתרון בדמות הכשרות מקצועיות לעולמות ההייטק. הרעיון שעומד בבסיס הכשרות מקצועיות מסוג זה הוא לייצר תוכנית למידה מעמיקה ואינטנסיבית, אשר מכינה את משתתפיה לעולם התעסוקה באמצעות רכישת ניסיון וכלים מעשיים.
ההכשרות המקצועיות נותנות מענה למעסיקים, המחפשים אחר כוח עבודה איכותי, בעל היכולת להתמודד עם פרויקטים מורכבים של פיתוח, חשיבה יצירתית ורעב לכבוש את משרות הפיתוח בענף. תוכנית הכשרה מוצלחת יודעת להעניק למשתתפיה הכשרה מעמיקה, המאפשרת לבוגרים לאמץ חשיבה רחבה ויכולת פתרון בעיות. יתרה מכך, מרבית תוכניות ההכשרה עובדות בשיתוף פעולה עם חברות ההייטק הישראליות במטרה לסייע לבוגריהן להשתלב בתחום ולמצוא עבודה ראשונה בענף.

איך בוחרים הכשרה מקצועית?

אל תתנו לפרסומות שקופצות מכל עבר לבלבל אתכם – עם כל הכבוד לקורסים המהירים והקצרים, אין תחליף להכשרה מקצועית, מעמיקה ומעשית.
בבואכם לבחור הכשרה מקצועית, יש כמה פרמטרים שאסור לכם להתפשר עליהם: מבנה ועומק ההכשרה, שיטת הלימוד וכיצד התכנים מועברים, באילו טכנולוגיות מתמקדת ההכשרה, אחוז הבוגרים המסיימים את מסלול ההכשרה בהצלחה, וכמובן – כמה מבוגרי ההכשרה עובדים כיום בענף, באילו משרות ובאילו חברות.
2 צפייה בגלריה
מעבדות לימוד ב-Infinity Labs
מעבדות לימוד ב-Infinity Labs
מעבדות לימוד ב-Infinity Labs
(צילום: יובל חן)
חשוב גם לזכור, שתוכנית הכשרה טובה לא תסתפק רק בלימוד משימות נקודתיות ושפות תוכנה ספציפיות, אלא תתמקד במקביל גם בפיתוח כישורים מקצועיים ומיומנויות אישיות. כך תוכלו להתמודד בהצלחה עם אתגרים עתידיים, ולהמשיך ולהתפתח מבחינה מקצועית לאורך כל שנות הקריירה העתידית שלכם.
כמו בכל תחום בחיים, גם בעולם התעסוקה אין קיצורי דרך. קריירה יציבה ומעניינת בהייטק דורשת גם הכשרה מקצועית, מעשית ומקיפה, שתכין אתכם לעולם ההייטק של המאה ה־21. החדשות הטובות הן, שכבוגרי הכשרה מקצועית ומקיפה לעולמות הפיתוח, התקופה הנוכחית מציעה הזדמנות פז להשיג דריסת רגל בחברות הייטק מובילות, אשר עובדות על המוצרים והפיתוחים המעניינים והחדשניים ביותר, כצעד ראשון בדרך לקריירה מרתקת ומתגמלת במיוחד, שבה השמיים הם הגבול.
הכותב הוא חיים גירון, מנכ"ל משותף בחברת Infinity Labs R&D מבית מטריקס, המציעה הכשרה מקצועית לעולמות פיתוח התוכנה, ללא עלות וללא צורך בניסיון


אודות Infinity Labs

ב־Infinity Labs R&D מאתרים ובוחרים בכל שנה מאות בוגרי אוניברסיטה מצטיינים מבין אלפי מועמדים, לתוכנית יוקרתית המבטיחה קריירה ארוכת שנים בהייטק בתפקידי פיתוח תוכנה ובחברות הייטק מובילות. ההכשרה בהיקף של 8 חודשים ובין היתר מדמה את חיי היום יום של איש/ת פיתוח, ונותנת מענה מהיום הראשון לכל אתגר שאיש/ת הפיתוח ייתקלו בו במהלך דרכם המקצועית, לרבות מעבר בין שפות תכנות וסביבות עבודה. משתתפי התוכנית רוכשים יכולות, תובנות, כישורים ויכולת יישום בפועל, המאפשרים להם להשתלב בהצלחה בתפקידים המיועדים לאנשי פיתוח בעלי ניסיון של 4-2 שנים, וזאת מהיום הראשון בתפקיד.

לפרטים נוספים - 4963* או לחצו כאן