סיימתם אימון ואתם מרגישים שמתחתם את השרירים עד לקצה? התחושה שלכם מוצדקת לחלוטין - במהלך האימון השרירים עוברים נזקים וקרעים מיקרוסקופיים. על מנת לעזור לגוף לשקם את הנזק והרקמה הפגועה ואף לצבור מסת שריר שזה למעשה תהליך הפיצוי הטבעי, ההמלצה היא לספק לגוף את אבני הבניין של רקמת השריר - הלא הם החלבונים.


צריכת החלבון היומית המומלצת בקרב מתאמנים עשויה להיות כפולה בהשוואה לאדם שאינו מבצע פעילות גופנית סדירה - גם עבור מי שעושה אימוני כוח, וגם כאשר מדובר בפעילות אירובית כגון ריצה, שחייה או רכיבה על אופניים. בנוסף, התזמון של צריכת החלבון בחלון הזמן שאחרי האימון הוא מרכיב חשוב באספקת חומרי הבנייה הנחוצים לגוף.
על רקע המודעות הגוברת בקרב מתאמנים לנחיצות החלבונים, ניתן למצוא על המדפים מוצרים חדשניים, מגוונים ועשירים בחלבון, הנותנים פתרון זמין לצריכת מנת חלבון מספקת בתום האימון. לצד אבקות החלבון, חלק גדול מהמתאמנים מעדיפים ליהנות ממנת החלבון שלהם דרך אכילה של יוגורט מפנק וטעים.
לקראת הפעם הבאה שתעמדו מול המקרר בסופר ותשקלו באיזה מן היוגורטים לבחור כדי לשמר את האפקט של האימון, אלו 3 הערכים שחשוב לוודא שיש ביוגורט חלבון:

חפשו כמות אפקטיבית של חלבון לבניית השריר

מהי הכמות המומלצת של חלבון במנה המיועדת לצריכה לאחר האימון? ד"ר שון פורטל, דיאטן ספורט וקליני, תזונאי ספורט, פיזיולוג ספורט ומאמץ, אומר כי "20 גרם חלבון היא הכמות האפקטיבית לבניית שריר עבור מרבית המתאמנים".

ודאו שהמוצר כולל BCAA - חומצות אמיניות חיונית להגברת האפקטיביות של האימון

BCAA הוא שילוב 3 חומצות אמיניות חיוניות [ואלין לאוצין ואיזולאוצין] שהגוף לא יכול לייצר לבד ולכן חייב לקבל אותן מהתזונה. "לחומצות האמינו המרכיבות את ה-BCAA יש תפקיד מרכזי בבניית השריר, הפחתת נזק לשריר והפחתת עייפות במאמץ", אומר ד"ר פורטל, ולכן הם אספקה שלהם בתזונה קריטית במיוחד למתאמנים. על פי המחקרים, צריכה של חומצות אמינו מסוג זה עשויה להגביר תהליכים אנאבוליים (בניית שריר) ולהפחית תהליכים קטבוליים (פירוק ונזק שרירי).

אל תבזבזו קלוריות על מוצר שהמטרה שלו היא צריכת חלבון - חפשו מוצר דל שומן וקלוריות

כשהמטרה היא הרזיה ומנסים לשמור על מאזן קלורי שלילי, אנחנו רוצים לבקר את כמות הקלוריות הכללית ולכן כשמחפשים יוגורט חלבון יעודי לכך נחפש את זה שמכיל קלוריות רק מחלבון ודל קלוריות נלוות.
לכן, כדאי לבחור מוצר דל קלוריות, שנותן מקסימום אפקטיביות מבחינת הרכב חלבונים, ונדלל קלוריות משומן מיותר. "בנוסף, מוצר דל שומן עדיף לספיגה מהירה יתר של החלבון אחרי האימון", אומר ד"ר פורטל.

לכו על Go - היוגורט עם הערכים האופטימליים לצריכת חלבון

מוצרי היוגורט במרקם סמיך מסדרת GO מציעים שילוב בין כל המרכיבים שהופכים יוגורט למנת חלבון מנצחת. ראשית, כל מוצר כולל 20 גרם חלבון, "המהווים את הכמות המומלצת למנת חלבון לבניית שריר אחרי אימון למרבית האנשים", מזכיר ד"ר פורטל. בנוסף, המוצרים מכילים את החומצות האמיניות BCAA, להגברת אפקטיביות האימון. ולבסוף, כל מוצר מכיל פחות מ-110 קלוריות, כך שהמחיר הקלורי בתפריט היומי אינו גבוה. המוצר מכיל מעט פחמימות שמקורן בעיקר מהחלב עצמו (הלקטוז, הסוכר הטבעי שבחלב) ומהפרי הנכלל במנה. "אני שמח לומר שפיתחנו מוצר שמצד אחד משלב כמות ואיכות חלבון גבוהה, עם כמות קלוריות נמוכה יחסית, ומצד שני מדובר על יוגורט במרקם סמיך שמסייע לשובע וטעם מעולה", אומר ד"ר פורטל.
החלבונים ביוגורטים מסדרת GO מופקים מחלבוני חלב, הנחשבים לאחד המקורות היעילים והאיכותיים ביותר לחלבון ואופטימליים אחרי אימון, והם מגיעים בארבעה טעמים בשילוב פרי - פירות יער, תות, אפרסק, בננה-קרמל ומלבי.