מי מאיתנו לא רוצה להיראות חטוב יותר ושרירי יותר? מי לא רוצה לחוש בריא וחיוני יותר עם סדר יום מהנה ומעגלים חברתיים רחבים? אבל בחיים כמו בחיים ישנן תקופות בהן אנו מוצאים את עצמנו עוסקים יותר בקריירה, במשפחה או בילדים, ופחות בנו- ובמה שעושה לנו טוב. אורח החיים התובעני הזה עלול להוביל לתופעות בלתי רצויות כמו השמנת יתר, כולסטרול גבוה, סטרס, לחץ דם גבוה ותחושת עייפות כללית. אז מה עושים? איך אפשר לעשות את השינוי המיוחל ולחזור להיות בריאים וחיוניים יותר? הנה לכם הפתרון המושלם לאימוץ אורח חיים בריא: TI בית הספר לשחייה הגדול בעולם מציע לכם (ואין זה משנה מה גילכם ומצבכם הבריאותי) ללמוד לשחות חתירה בסיסית, TI Basic, ב-10 שיעורים בלבד, שיעור בשבוע ובקבוצות קטנות, וכל זה עם התחייבות מלאה שבסוף הקורס תדעו לשחות חתירה במיומנות הולמת. אפשר לומר שב-TI "השתגעו" קצת עם ההתחייבות שלהם –אבל הניסיון המוכח והתוצאות בשטח מאפשרים להם להתחייב על אמת שתוך 10 שיעורים בלבד תדעו לשחות חתירה בדרך לאורח חיים ספורטיבי ובריא יותר.

שיטה אמריקאית שפותחה בשנות ה-80

Total Immersion או בקיצור TI הינו בית הספר הגדול בעולם לשחייה המלמד חתירה על פי שיטת לימוד ייחודית שפותחה בארה"ב בשנות ה-80. לבי"ס פריסה כלל עולמית ומיליוני תלמידים בכל שנה אשר משיגים תוצאות מרהיבות במים. TI ישראל הוא המרכז הגדול ביותר במדינה עם 80 סניפים פרוסים ברחבי הארץ, ו-12,000 תלמידים בוגרים העוברים את הקורס TI Basic בכל שנה. שיטת הלימוד של TI מתאימה לכל אחד, בכל גיל, משקל ורמת כושר גופני, ומאפשרת התפתחות אישית לאורך זמן. זהו מקום שמקנה את ההזדמנות לרכוש מיומנויות והרגלים ולשלב את השחייה כחלק בלתי נפרד מאורח חיים בריאים.
אם נסכם את יתרונות השיטה ל-4 נקודות נוכל לומר כך:
1. לוקח מעט מאוד זמן ללמוד לשחות חתירה גם אם לא יודעים – "from zero to hero" ב- 10 שעות.
2. מדובר על שיטת לימוד ייחודית שמצליחה איפה שכל האחרים נכשלים.
3. השיטה מגיעה עם התחייבות ממשית.
4. מדובר על מוצר אמריקאי שפועל בכל העולם עם מיליוני אנשים שלא טועים...

הבעיה היא לא אתם - אלא השיטה הארכאית ללימוד שחייה בעולם ובישראל

אם מנסים לרדת לשורשם של דברים ולהבין מדוע רובנו כלל לא יודעים לשחות חתירה הרי שהתשובה נעוצה בשיטת לימוד השחייה המסורתית, שחיית החזה, שהיא ממש לא אפקטיבית. זו גם הסיבה ש- 99.3% מאוכלוסיית העולם לא יודעת לשחות 400 מטרים חתירה ברציפות (משהו כמו 8 דקות). לאור תמונה זו החזון של TI בישראל הוא להחליף את שיטת לימוד השחייה שממשיכה להילמד בבתי הספר למדריכים ומנציחה את המצב שבו אף אחד לא יודע לשחות חתירה! טכניקת לימוד השחייה מחולקת לתנועות קטנות, ואחרי מספר שיעורים כל אחד מצליח לשחות חתירה. לאחר קורס בסיסי, התלמידים מוזמנים להצטרף לקבוצות אימון ותרגול, בכדי להמשיך לשפר את המיומנות בבריכה, ולהתפתח באופן אישי.

מאמצים אורח חיים בריא יותר - לומדים לשחות חתירה בזמן הקצר ביותר בעולם

אם גם אתם רוצים לאמץ אורח חיים בריא יותר, להיראות ולהרגיש טוב יותר, אז הבנתם כבר שהדרך לשם עוברת באמצעות שחיית החתירה. אז מה עכשיו אתם אומרים לעצמכם? האם נצטרך ללמוד סגנון שחייה חדשה חודשים על גבי חודשים? מסתבר שהפיתרון הוא פשוט:
• 10 שיעורים
• שיעור בשבוע
• שעה כל פעם
• קבוצות קטנות של 6 אנשים
• ותוך חודשיים וחצי תדעו לשחות חתירה, הזמן הקצר ביותר בעולם
• כל מה שאתם צריכים לעשות זה להגיע ולתרגל בין השיעורים. זהו!
אגב, לימוד החתירה מזכיר מאוד לימוד רכיבת אופניים. בדיוק כמו באופניים כך גם בחתירה, המעבר מחוסר יכולת ליכולת נצחית הוא מתוק וקורה במהירות הבזק. רגע אחד אתה לא יודע וברגע השני יש לך יכולת נצחית! זהו כוח אדיר וכל תלמיד חווה אותו! חלק גדול בסוד ההצלחה של השיטה נעוץ במדריכי השחייה שנבחרו בה בקפידה רבה ומנתבים את תלמידיהם להצלחה מלאה. כל מדריך שחייה שעובד ב-TI עבר הכשרה בינלאומית מקיפה וכולם מתרגלים שחייה ויודעים על בשרם כי TI איננה רק שיטת לימוד שחייה יעילה, אלא דרך נפלאה לשיפור איכות החיים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

חוויה של ריחוף ועוצמה

גאוניות שיטת TI נובעת מכך שהיא מפרקת את השחייה ליחידות תנועה קטנות וקלות לביצוע כאשר בסופו של התהליך, מצטרפות התנועות ונובעות זו מזו, עד לשחייה משוחררת, מהירה ונטולת מאמץ. בצורה זו השחייה הופכת מעבודה מפרכת ומאמצת – לחוויה של ריחוף ועוצמה. מעבר להנאה החדשה הנגלית לשוחים החדשים, ולאיכויות המדיטטיביות המתלוות אליה – תורמת הטכניקה היעילה לבריאות השלד ולחיזוק הבריאות הכללית, והיא משפיעה גם על תחומי חיים נוספים, ומכוונת את כולם להתנהל על פי עקרונות המיקוד והזרימה שנרכשו בגופם.

תגובות מדהימות מתלמידים לשעבר

אם אתם מתלבטים ומבקשים לקבל תגובות אותנטיות מתלמידים שכבר סיימו את הקורס, הנה לכם כמה בשליפה מהירה מדף הפייסבוק של בית הספר:
מאיר: "חוויה מדהימה, ללמוד חתירה ב-10 מפגשים זה פשוט לא יאומן".
עדי: "אין ספק שהקורס שינה את השחייה שלי משמעותית ואיכשהוא אני שוחה יותר בנחת אבל גם יותר מהר. אבל לא מסתכם רק בזה. בזכות החתירה הצלחתי להוריד במשקל בקלות, התחטבתי, אני נראית טוב יותר ומרגישה חיונית ונמרצת יותר מבעבר. לא יודעת איך לא חשבתי לעשות את זה לפני.. אני ממש ממליצה לכולם לבוא ולהצטרף. זו חוויה וכיף גדול."
אלון: "הגעתי קצת סקפטי כי מה כבר אפשר ללמוד ב-10 מפגשים. עכשיו, כמה שעות אחרי המפגש האחרון אני יכול להגיד בלב שלם שזה קורס משנה חיים. כשהתחלתי לא יכולתי לשחות בריכה אחת חתירה והיום אני שוחה 1.5 ק"מ כמה פעמים בשבוע ומפסיק רק כי צריך לצאת כבר לעבודה...מעבר לסיפוק שביכולת לשחות כל כך הרבה השינוי הפיזי הוא משמעותי, הגב מזדקף, הכתפיים מתרחבות וההרגשה הכללית אחרי אימון ובכלל היא מדהימה באמת. ממליץ בחום לכל מי שמתלבט, להצטרף ומהר. חבל על כל דקה שאתם מבזבזים".
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הצטרפו לקורס Basic TI עכשיו

בשורה התחתונה, יש לכם את ההזדמנות לשנות את מצבכם ולאמץ אורח חיים בריא יותר. לא עוד השמנה, איכות חיים ירודה, לחץ גם גבוה או הגעה לסף מחלות מסוכנות. החתירה תשנה את חייכם ומעבר להרגשה טובה וחיונית יותר, תיחשפו למעגלים חברתיים חדשים, תחטבו את גופכם, תשפרו את הכושר הגופני ותמצאו לכם תחביב חדש ומהנה ביותר.




פורסם לראשונה: 10:59, 02.09.21