חברת דוראל מודיעה על הקמת זרוע מונציפלית שתפעל יחד עם רשויות מקומיות בשיתוף פעולה עם תמנת אנרגיה המוחזקת על ידי האלוף במיל' ישראל זיו. בראש התאגיד עומד יואב קצבוי, מי שכיהן כמ"מ יושב ראש רשות החשמל בשנים 2020-2022.
ברקע להודעה, הכרזת משרד האנרגיה ומשרד הפנים השבוע על צעד להאצת המעבר לאנרגיה מתחדשת בשלטון המקומי, עם פרסום חוזר מנכ"ל אשר יאפשר לרשויות מקומיות להקים תאגידי אנרגיה, בשיתוף חברות מהמגזר הפרטי.
לפי דוראל, הפעילות המשותפת תאפשר "ליצור מודלים חדשים ודינמיים שיציפו ערך לרשויות המקומיות ויאיצו את המעבר לאנרגיות מתחדשות. באמצעות תאגידי האנרגיה תוכלנה הרשויות לקדם באופן יעיל וסינרגטי בשטחיהן מתקנים סולאריים, מתקני אגירת חשמל, עמדות טעינת רכבים, מערכות לניהול חכם של ייצור האנרגיה וצריכתו ועוד, וליהנות ממנוע צמיחה כלכלי, חיסכון בעלויות צריכת האנרגיה, עצמאות אנרגטית ושיפור בביטחון האנרגטי ובמוכנות לשעת חירום".
דוראל זכתה לאחרונה במרכז שפרסמה המועצה האזורית עמק יזרעאל ונערכת להקמת תאגיד אנרגיה במשותף עם המועצה ולהתחיל ליזום פרויקטים ברחבי המועצה. באמצעות הזרוע המוניציפלית, החברה מתכוונת לפעול להעמקת פעילותה ברשויות במהלך השנים הקרובות.
יואב קצבוייואב קצבוי
יואב קצבוי, מנכ"ל הזרוע המוניציפלית: "אנו מזהים כאן מנוע צמיחה משמעותי, הן עבור הרשויות והן עבור דוראל - יש כאן מודל שיכול להאיץ את השילוב של אנרגיות מתחדשות במשק והוא Win-win ממנו יצאו נשכרים הרשויות, התושבים, היזמים וכלל המשק".
יקי נוימןיקי נוימןצילום: מיכה לובטון
יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: "הקמת מיזמים חדשניים של אנרגיה מתחדשת ברשויות המקומיות היא צו השעה, כאשר דוראל יכולה לחלוק את יכולותיה הרבות עם הרשויות המקומיות להקמת מיזמים איכותיים בדגש על אגירת אנרגיה, אספקת חשמל לרבות טעינת רכבים חשמליים ועד לטכניקות חדשניות לטיפול בפסולת עירונית. אני מברך על הצטרפותו של יואב, אשר מביא איתו ניסיון והיכרות מעמיקה עם תחום האנרגיה".