מידי שנה מתפרסם מדד האושר העולמי, המדרג שוב ושוב את ישראל באחד המקומות הראשונים, בין השאר בזכות הקהילות המקומיות החזקות בישראל, שמהוות עבור רבים מאיתנו את המסגרת החברתית האינטימית. ואכן, מי מאיתנו לא מתרפק על השכונה בה גדלנו, מנהל קשרי חברות אינטימיים עם השכנים שלנו ומשקיע ללא לאות ביצירת בסיס קהילתי איתן עבור הדור הצעיר.
4 צפייה בגלריה
 הגדוד העברי והמעפילים
 הגדוד העברי והמעפילים
הגדוד העברי והמעפילים
(הדמיה: יח"צ)
מיזמי התחדשות עירונית, מהווים הזדמנות מצוינת להעניק פרשנות מודרנית לחיי הקהילה הישראלים. זאת באמצעות תכנון חכם והקצאת משאבים לכל הרצף הקהילתי. פרויקט WE R של רותם שני ברעננה, הוא דוגמא מעוררת השראה לאופן שבו ניתן להפוך פרויקטים בהתחדשות עירונית למנופים ליצירת וביסוס קהילות מודרניות.

שכנים, סיפור הצלחה

הסיפור של מתחם המגורים, שמקדמת חברת רותם שני ברחובות הגדוד העברי והמעפילים ברעננה, מהווה דוגמא מצוינת לדרך שבה קהילות ויזמים מתחברים לטובת יצירת מציאות עירונית וקהילתית חדשה.
הפרויקט כולל שבעה בניינים ברחובות הגדוד העברי והמעפילים ומשתרע על חטיבת קרקע של כ- 12 דונמים. גל לחמי, מנהלת הפיתוח העסקי של רותם שני מספרת: "תהליך ההצטרפות של הבניינים היה מהיר תודות לפתרונות היצירתיים ולתכנון החדשני ופורץ הדרך שהצגנו לכל אחד מהבניינים. הבניין הראשון הגיע אלינו אחרי שלא הצליח לקדם את הפרויקט בשל מגוון סיבות, ואנחנו הצלחנו להעניק מענה לצרכים ולרצונות של הדיירים, הן באופן פרטני והן באופן קולקטיבי. השיח שלנו עם הדיירים, הנחישות למצוא פתרונות יצירתיים והמקצוענות של הצוותים שלנו, הביאה בעקבותיה את ששת הבניינים הנוספים בתהליך יעיל ומהיר".
4 צפייה בגלריה
 הגדוד העברי והמעפילים
 הגדוד העברי והמעפילים
הגדוד העברי והמעפילים
(צילום: יח"צ)
אחד הדיירים המתגורר בבניין ברחוב הגדוד העברי מספר: "לאחר שנים בהן כל אחד מהבניינים ניסה לקדם פינוי בינוי, הגענו לרותם שני שהצליחה להתמודד עם האתגרים, ולייצר חזון קהילתי מאידך. כך הבנו השלם שווה הרבה יותר מסכום חלקיו ושבסוף התהליך נקבל מתחם מגורים יוקרתי בכתובת האהובה והמוכרת".

ערך מוסף לכל הרצף האורבני

ואכן, רותם שני מיצו את ההזדמנות עד לקצה. התכנון הסופי של מתחם WE R ברעננה כולל 218 דירות יוקרה ב- 7 בניינים בלב שכונת קריית ויצמן, שתי דקות מרחוב אחוזה הייחודי. המתחם, שתוכנן על ידי משרד ברעלי לויצקי כסיף, מחולק לשלושה צמדי בניינים ובליבם מרחב קהילתי אינטימי והוליסטי הכולל כיכר מקורה ומטופחת, גינה קהילתית ובוסתן עצי פרי, מרחב ייעודי לספורט קבוצתי כמו יוגה, פילאטיס ואימוני כושר, ועמדות עבודה שיתופיות באוויר הפתוח.
דליה טוריסקי, סמנכ"ל השיווק של רותם שני מספרת: "רעננה היא מהערים האהובות בישראל, בזכות הקהילות האינטימיות והמעצימות שחיות בה. אנו קיבלנו השראה מהחיים הקהילתיים ובחרנו להעניק להם פרשנות חדשה ומודרנית, המגדילה את מרחב החיים והמגורים אל מעבר לדירה ולבניין ומספקת מגוון של אפשרויות למפגש, משחק, עבודה והנאה. כך אנו יוצרים ערך מוסף רב ממדי שתורם לכולם: בעלי הדירות נהנים הן מהשאת ערך משמעותית על הנכסים שלהם בזכות הפיתוח הסביבתי, והן מסביבת מגורים מודרנית בעלת ערך מוסף אישי וקהילתי, המרחב העירוני הופך לאסתטי ומטופח יותר וקהילה שצומחת בו נהנית מתשתיות מודרניות שמתאימות לפונקציות מודרניות".

מרחב מכבד ומעצים לאדם, למשפחה ולקהילה

שאלנו את טוריסקי מה היו השיקולים שהביאו לתכנון המרחב הקהילתי בפרויקט ולדבריה: "בחרנו ליצור שרשרת של מרחבים קהילתיים אינטימיים לכל צמד בניינים בשל כמה סיבות: הראשונה היא הרצון ליצור מרחב אינטימי ומגונן בו ניתן ללמוד, לעבוד, להתאמן, לשחק וגם לטפח ערוגה בגינה הקהילתית.
4 צפייה בגלריה
 הגדוד העברי והמעפילים
 הגדוד העברי והמעפילים
(הדמיה: יח"צ)
השנייה נובעת מהחשיבות שאנו מייחסים להרחבת השהות באוויר הפתוח, במיוחד בעידן בו אנו מבלים את מרבית היום בחללים סגורים וכמובן בזכות התרומה של שהות בחוץ לבריאותנו הפיזית והנפשית.
העובדה, כי אנו יוצרים לכל צמד חלל קהילתי משלו, מאפשרת לנו להעניק את החוויה האישית, המשפחתית והקהילתית המלאה לכל אחת מהמשפחות מיום קבלת המפתח.
בכל אחד מהבניינים תוכננו דירות בתמהיל מגוון במיוחד, הכולל דירות 2-6 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים, שכל אחת מהן כוללת מרפסת שמש רחבת ידיים, חניות תת קרקעיות ומחסן. "בחרנו לייצר בכל אחד מהבניינים תמהיל הכולל מגוון דירות, המתאימות לכל סגנונות החיים של הדיירים הנוכחיים והעתידיים בפרויקט. התמהיל הוא תולדה של מערכת היחסים שאנו מנהלים עם בעלי הדירות, במסגרתה אנו מעניקים להם את החופש והמרחב לחלוק איתנו את חזון המגורים והחיים שלהם. התוצאה הסופית היא יצירת קהילה בה יש מקום מכבד ומעצים לכל אחד בבית, בבניין ובקהילה".

בעלי הדירות לא מפסיקים לדבר...

יצירת ערך מוסף בהתחדשות עירונית, אינה מתמצה במספר המטרים הנוספים לדירה וכפי שאנו רואים, חברות המשכילות לייצר סביבה אורבנית מתקדמת, הן אלה הזוכות לפניות רבות יותר של בעלי נכסים ולקידום פרויקטים משמעותיים. אחת החברות הבולטות בתחום, בזכות הערך המוסף שהיא מייצרת עבור בעלי הקרקע היא רותם שני, המקדמת בימים אלה מספר פרויקטים משמעותיים ברעננה, נתניה, תל אביב, גבעתיים ועוד. בכל אחד מהפרויקטים שלה ניכרת ההשקעה המהותית ביצירת חווית מגורים מפורטת ויוקרתית, שניכרת גם בשווי הדירה לאחר הפרויקט וגם בסגנון החיים מהם נהנים הדיירים.
4 צפייה בגלריה
 הגדוד העברי והמעפילים
 הגדוד העברי והמעפילים
(הדמיה: יח"צ)
אחד הפרויקטים המקודמים בימים אלה על ידי החברה הוא פרויקט רותם שני RESORT בנתניה, הכולל שני מגדלי מגורים, הנמצאים על חוף הים של הרביירה הישראלית. גם שם השקיעה החברה בפיתוח סביבתי וקהילתי מתקדם, הכולל פיאצה מרכזית ובה מרחבים קהילתיים למשחק, חברה, לימודים וספורט.
אבי טוריסקי, מייסד, בעלים ויו"ר הדירקטוריון מספר: "אנו ברותם שני מאמינים כי התחדשות עירונית היא ההזדמנות שלנו לשדרג את המרחב האורבני בערים בישראל, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במרכזי הערים ובשכונות הוותיקות. הדרך שלנו לעשות את זה נכון, היא לנהל שיח משמעותי עם בעלי הנכסים, להבין את הצרכים והרצונות שלהם ולהתאים להם את התכנון שלנו, תוך מחשבה מעמיקה על ממשקי החיים של האדם, המשפחה, הקהילה והעיר. כך אנו יוצרים ערך מוסף בכל החזיתות: בערך הדירות, בחוויית המגורים ובמתן תוקף מודרני ומחודש לקהילות העירוניות שכולנו אוהבים. ההצלחה שלנו, כפי שאנו רואים אותה, מתבטאת בכך שהשגרירים הטובים ביותר שלנו הם בעלי הדירות, שהביאו אלינו את השכנים שלהם בפרויקט WE R ובאחרים, ואיפשרו לנו לנו להגשים את החזון שלנו בפרויקטים משני מציאות עירונית וקהילתית".