מוגש מטעם פאלאס מדיקל
תהליך ההתדרדרות של חולה במחלה דמנטית עשוי להיות איטי, אך למרבה הצער הוא בלתי נמנע, נכון להיום. כמעט כל המשפחות בהן אחד מבני המשפחה חולה במחלה דמנטית, מגיעות לנקודה בה מתקבלת החלטה לא פשוטה בעליל, על כך שהמקום הנכון ביותר עבורו הוא מחלקה ייעודית לחולים בדמנציה ותשושי נפש. עבור אותן משפחות, מדובר על נקודה רגישה מאוד, על רקע הניסיון למצוא את השילוב בין איכות החיים של בן המשפחה החולה, לבין השקט הנפשי שקרובי המשפחה יקבלו במבט קדימה.
אספנו את הנקודות החשובות ביותר שכדאי לוודא לפני הבחירה במקום הנכון והבריא ביותר לבן המשפחה האהוב.
רמת אירוח ותנאי מגורים
גם לחולים במחלות דמנטיות מגיע לחיות בתנאי מגורים נוחים ואיכותיים. לכן, כאשר בוחנים את הבתים הפוטנציאליים לקרוב המשפחה שלכם, חשוב לבדוק את רמת האירוח הקיימת במקום. מחלקות מובילות ואיכותיות מציעות חדרים אינטימיים עם שותף או שותפה אחת לחדר, מיטות נוחות, חדרים מוארים ונוף מהחלון - הכל על מנת לשמור על חיבור בריא למציאות וליהנות מאיכות חיים בכל גיל ובכל מצב.
חלק מרמת האירוח מתבטא ברמה הקולינרית של הארוחות המוגשות במחלקה. ישנם מקומות הפועלים בסמוך לבתי דיור מוגן, מהם מתקבלות מנות מגוונות וטעימות. לצד זאת, חשוב להתאים את התזונה באופן אישי לכל דייר ודיירת, בעזרת דיאטנים מומחים.
סדר יום ברור ופעיל
אחד המרכיבים החשובים ביותר בשמירה על העניין, החיוניות ומצב הרוח של הדיירים במחלקות של חולים במחלה דמנטית ותשושי נפש, הוא סדר יום ברור ופעיל. לכן, כדאי (ואף חובה) לברר היטב מהו סדר היום במחלקה אליה אתם שוקלים להעביר את קרוב המשפחה. כל אדם הוא עולם ומלואו, וכל אחד מהדיירים ראוי לגירויים קוגניטיביים המתאימים לו או לה. הטיפ החשוב בהיבט זה הוא לבקר (עם כל בני המשפחה שלוקחים חלק בהחלטה) בזמן של פעילויות במחלקה - רק כך תוכלו לראות איך מתנהל היום בשגרה.

2 צפייה בגלריה
טיפול בדמנציה
טיפול בדמנציה
טיפול בדמנציה
(Shutterstock)
צוות רב-תחומי עוטף ודואג
תנאי המגורים הם התשתית הפיזית לאיכות החיים, אך אין ספק שהשמירה על הבריאות ועל שמחת החיים תלויה במידה רבה בהון האנושי של המחלקות, ובאופן בו אנשי הצוות מתייחסים לדיירים. המחלקות הייעודיות המובילות כוללות רופאים ורופאות צמודים וקבועים לכל מחלקה, אחים ואחיות סיעודיים עם התמחות בעבודה עם חולים במחלות דמנטיות, פיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק, עובדת סוציאלית, דיאטנים ועוד. המעטפת ההוליסטית של הטיפול בחולים, על ידי אנשי מקצוע מסורים ודואגים, היא הגורם המשמעותי ביותר לשביעות רצון של קרוב המשפחה החולה ולשקט הנפשי של בני המשפחה.
קשר מתמיד עם בני המשפחה
ההחלטה של מעבר למחלקה ייעודית לחולים דמנטיים מתקבלת תמיד בלב כבד. אחרי הכל, לא פשוט להבין כי האמא האהובה שלנו, האבא שדאג לנו כל החיים, או בן\בת הזוג איתם בילינו את מרבית חיינו, זקוקים למקום בו ידאגו להם מסביב לשעון.
לכן, חשוב מאוד לבחור במקום המקפיד על עדכונים שוטפים וקשר מתמיד עם בני המשפחה. רופאים המשויכים לכל מחלקה ואנשי צוות קבועים יכולים להוות עוגן של שקט נפשי. חשוב לוודא מראש שהם צפויים להיות זמינים לפניות ולשאלות.
ככל שבני המשפחה מקבלים יותר דיווחים, עדכונים ותמונות מהשטח, כך הם מבינים בצורה שלמה יותר כי קיבלו את ההחלטה הנכונה עבור כל המשפחה. הקשר עם המשפחה יכול להמשיך גם בחגים, דרך אירועים מיוחדים של הדיירים עם המשפחות המורחבות. הקשר עם הילדים והנכדים הוא מרכיב חיוני עבור החולים עצמם ועבור כל בני המשפחה.

2 צפייה בגלריה
טיפול בדמנציה
טיפול בדמנציה
טיפול בדמנציה
(Shutterstock)
מחלקת 'דמנציה פלוס' - מענה מתקדם, איכותי ועוטף לחולי דמנציה ותשושי נפש
רשת פאלאס מדיקל היא אחת הרשתות המובילות בישראל בתחום המרכזים לסיעוד רפואי והחלמה. בתוך הרשת אפשר למצוא את מחלקות 'דמנציה פלוס', המיועדות לדיירים עם מחלות דמנטיות, אשר פועלות נכון להיום ברעננה, מודיעין ולהבים. המחלקות השונות מספקות מענה ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר בתחום.
מחלקות 'דמנציה פלוס' של פאלאס מדיקל כוללות אירוח ברמה מלונאית, חדרים אינטימיים ו-5 ארוחות ביום ברמה גבוהה המגיעות מבתי הדיור המוגן של פאלאס.
מעבר לצוות הרופאים המומחים והאחיות הסיעודיות, צוות המחלקה כולל דיאטנים מומחים, מרפאה בעיסוק, עובדת סוציאלית ופיזיותרפיסטים. לכל מחלקה רופא או רופאה המשויכים אליה וצוות קבוע, מה שמוביל מחויבות גבוהה וקשר הדוק עם בני המשפחה. האיכות הגבוהה והמסירות של הצוות מבטיחות טיפולים מקצועיים, פיקוח צמוד וליווי מסביב לשעון.
כחלק מסדר היום הקבוע של המחלקה, נערכות פעילויות לדיירים פעמיים ביום – עם חיות, מוזיקה, יצירה, בעלי חיים, אפייה ועוד. צוות המחלקה מתעניין מראש בתחומי העניין של החולים ופועל על מנת לאפשר לעסוק בפעילויות בהן עסקו בעבר, כגון אספקה של כלי נגינה מסוים או ציוד לציור.
בני המשפחה מקבלים עדכונים שוטפים דרך קבוצות משותפות לצוות ולמשפחה, ובחגים נערכות פעילויות אליהן מוזמנים בני המשפחה המורחבת, מה שמחזק את הקשר עם המשפחה ועוזר לבני המשפחה לדעת שהמטופל נמצא במקום טוב עבורו.
רוצים להבטיח איכות חיים לאהוביכם ושקט נפשי עבורכם? לפרטים נוספים על מחלקות דמנציה פרימיום של פאלאס מדיקל בלהבים, מודיעין ורעננה>>

מוגש מטעם פאלאס מדיקל

פורסם לראשונה: 12:50, 21.03.24