עוד לפני שהקורונה הופיעה, וגם אחרי שהיא תחלוף מחיינו, בישראל ימשיכו לחיות מאות אלפי קשישים הסובלים ממגפת הבדידות. השלכות הבדידות בקרב קשישים הן האצה בסיכונים בריאותיים ונפשיים, פגיעה באיכות החיים ואף בתוחלת החיים. בארגון יד שרה מקימים בימים אלו 'מרכזים להפגת בדידות', על מנת לתת מענה למגפה המסוכנת, וקוראת לכם לפתוח את הלב ולתרום ליוזמה החשובה ומצילת החיים.
מגפת הקורונה שנחתה על ישראל לפני שנה וחצי ועדיין לא יצאה מחיינו, הבליטה והאיצה מגפה נוספת שהיתה קיימת עוד לפני הקורונה - ולמרבה הצער צפויה להישאר גם אחריה - מגפת הבדידות של קשישים בישראל. מאות אלפי קשישים חיים לבד, לעתים קרובות ללא משפחה וללא תמיכה מספקת.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לפי נתוני המחקר של הארגון הבינלאומי Share עולה כי 47% מבני 65 ומעלה מדווחים על כך שחשים בודדים. על פי המחקרים המובילים בתחום, בדידות מאיצה מצבי סיכון בריאותיים ונפשיים, והיא פוגעת באיכות החיים של הקשיש ואף פוגעת בתוחלת החיים שלו. למרבה הצער, החברה הישראלית לא מודעת מספיק לחומרת המגפה ולנזקים שהיא גורמת לקשישים רבים בכל רחבי הארץ, מכל המגזרים ומכל גווני האוכלוסייה.
כבר היום ניצבת יד שרה בחזית העשייה למען הקשישים הבודדים באמצעות מערך שירותים ומתנדבי הפגת בדידות. בכל 72 דקות מתנדבי יד שרה מסייעים לקשיש הנקלע למצב חירום בביתו, ומעניקים לו סיוע מציל חיים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: איציק קנטי)
על מנת לעזור למאות אלפי קשישים בודדים, מקימה שרה בימים אלו 'מרכזים להפגת בדידות' בכל הארץ. הפעילות של המרכזים כוללת ביקורי בית, מוקדים טלפוניים המפעילים שיחות יזומות לקשישים, לחצן מצוקה וחיישן לאיתור נפילה, שירותי הסעות לטיפולים רפואיים, לאירועים משפחתיים, לבילוי ולפנאי, טיפולים עד הבית ושירותים נוספים.
כעת יוצאת יד שרה בקמפיין גיוס המונים למימון אותם שירותים מפיגי בדידות ומצילי חיים.
דווקא לקראת החגים, בהם משפחות רבות יושבות יחד וחוגגות את השנה החדשה או יושבות בסוכה, זה הזמן לקחת חלק ולתמוך באותם קשישים שאין להם עם מי לחגוג. בשורה התחתונה, אלו היו יכולים להיות הסבא או הסבתא שלנו, ההורים שלנו, אשר היו עלולים למצוא את עצמם במציאות בודדת וחסרת תמיכה שכזו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: איציק קנטי)
אז ראשית כל, התקשרו לקרובי המשפחה המבוגרים שלכם ואחלו להם חג שמח. בקרו אצל הסבא שאתם לא מבקרים מספיק ותנו לו חיבוק ארוך. ותרמו לפי ראות עיניכם לאחת המטרות החשובות ביותר של התקופה הנוכחית - ה'מרכזים להפגת בדידות' של עמותת יד שרה, אשר משנים את החיים של קשישים רבים בכל יום.
על מנת שנוכל להגיע לכל קשיש וקשישה –יד שרה זקוקה לעזרת כולם. פתחו את הלב ותרמו ליד שרה. ביחד, ננצח את הבדידות!