4 צפייה בגלריה
    מאיה: מצד שמאל בשיא המשקל (89 ק"ג), מצד ימין 24 ק"ג פחות
    מאיה: מצד שמאל בשיא המשקל (89 ק"ג), מצד ימין 24 ק"ג פחות
מאיה: מצד שמאל בשיא המשקל (89 ק"ג), מצד ימין 24 ק"ג פחות
(צילום: יח"צ)
מאיה, מורה בת 35 ממרכז הארץ מספרת: "אם רק הייתי יודעת שכל מה שאני צריכה לעשות כדי לרדת 24 ק"ג תוך ארבעה חודשים, זה לירוק לתוך מבחנה, הייתי חוסכת לעצמי המון שנים נוראיות של עודף משקל ותסכול רב.
"פתאום, התחלתי לגלות בגופי עצמות שלא ידעתי שקיימות, התחלתי לראות את עצמות הלחיים, את המותן, השומן ברגליים הצטמק, הבטן נעלמה. לא האמנתי, אבל זה קרה. סוף - סוף הרזתי. אני חיה בתוך גוף חדש".
רגע, אני לא מבינה. איך בחורה שבמשך שנים נאבקת בשומן עודף, מצליחה פתאום לרדת 24 ק"ג תוך ארבעה חודשים?
"תראי, זה לא תמיד היה ככה".. מאיה נאנחת ומבט עצוב משתלט על פניה.
"מאז ומתמיד הייתי ילדה שמנמונת. בצבא עליתי 15 קילו. בשיא שקלתי 100 והחיים היו לי קשים. כשאתה סובל מעודף משקל הכול מרגיש רע: המצב רוח ברצפה, אתה מרגיש מסורבל ולא נוח לך עם עצמך. אין לך כוח לצאת לחופש או לבלות. היו לי רגשות אשם על כל שוקולד ובורקס שהייתי מכניסה לפה. הרגשתי מגעילה. וזה לא שהייתי יושבת כל היום ואוכלת. בכלל לא. היו לי חברות שהיו אוכלות פי שניים ממני ושקלו חצי ממני".
אז מה קרה? איך הכול פתאום השתנה?
"ניסיתי כל דיאטה שבעולם, כל טרנד חדש וישן… כל יום, כל היום, חיפשתי דרכים לרדת במשקל. החל מקבוצות תמיכה, כדורי הרזיה, דרך דיאטנית צמודה ועד דיאטת ירוקים, קטגונית, ים תיכונית וצומות. תמיד התחלתי בהתלהבות ואחרי כמה ימים זה דעך. לפעמים גם ירדתי קצת אבל הכל עלה בחזרה פלוס תוספת של עוד כמה קילוגרמים. כל מה שניסיתי לא באמת עבד".
נשמע קשה. אז מה כן עזר בסוף?
"הייתי במקום מאוד רע עם עצמי. הייתי על סף ייאוש עד שבמקרה, בערב אחד, נחשפתי לכתבה בערוץ 13 בתוכנית של אמנון לוי וראיתי שיש בדיקה גנטית שמאבחנת לכל אדם את המאכלים הספציפיים שגורמים לו לעלייה במשקל לפי הגנטיקה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: רשת 13)
"אמא שלי שכנעה אותי לתת לזה הזדמנות, אז הרמתי טלפון ואישרו לי שאני מתאימה לטיפול. לא היה קל להזמין את הבדיקה. היה ביקוש ענק והייתי צריכה לחכות יותר מחודש עד שיכולתי לבצע אותה. בהתחלה פחדתי. חשבתי שיגידו לי לקצץ בכל מה שאני אוהבת ולשים לי המון הגבלות כדי שארד במשקל אבל קרה בדיוק ההפך..".
מה קרה?
"זה מצחיק ועצוב ביחד. מסתבר שכל מה שהייתי צריכה לעשות הוא להוריד מהתפריט שלי שלושה מאכלים - סלמון, בטטה ואורז, לאכול את ארוחת הצהריים שלי בשעה 14:30 ולא לשתות יותר משתי כוסות קפה ביום.
"אני עד היום דופקת את הראש בקיר ולא מבינה איך אף דיאטן או רופא לא ידע להגיד לי את זה. שנים ניסיתי לרדת במשקל עד שיום אחד גיליתי שזה יותר קל מלעשות קניות בסופר. תוך ארבעה חודשים ירדתי 24 ק"ג, רמות הסוכר והשומנים שלי בדם התאזנו ואני מתענגת על אוכל טוב שמתאים לגנטיקה שלי בלי לחשוב על כמויות. אני ישנה טוב בלילה וכל הכבדות שהייתה נעלמה. אני מרגישה ונראית מדהים". מסכמת מאיה בחיוך ענק. "כל מי שסובל משומן עודף, חייב לרוץ לעשות את הבדיקה הזו".

ככה זה עובד:

בשלב הראשון, בדיקת הרוק מגיעה למעבדה גנטית ושם נבדק רצף ה-DNA של 425 משתנים גנטיים. התוצאה שמתקבלת היא צופן ארוך של אותיות. בשלב השני אלגוריתם ממוחשב מפענח את המשמעות של האותיות.
"התוצאות שמתקבלות הן הוראות ההפעלה של הגוף". מסבירה שלי גריס, חוקרת תזונה ואחת מהמדעניות שמאחורי הפיתוח. היא מפרטת: "תוצאות הבדיקה הגנטית מספרות איך אדם מגיב למזון מסוים. במילים פשוטות יותר, אילו מאכלים גורמים לו להשמנה וסיכוי מוגבר לפתח מחלות מטבוליות כמו שבץ מוחי, סוכרת וכבד שומני ואילו מאכלים הוא יכול לאכול ללא חשש כדי לרדת במשקל ולשפר את הבריאות. כשכל זה קורה ללא גירעון קלורי ורעב.
בפועל, כל מה שצריך לעשות הוא לירוק לתוך מבחנה, בלי לצאת מהבית ותוך כמה ימים מקבלים את תוצאות הבדיקה. אנחנו מקבלים מאות פניות ביום. החל מאנשים שרוצים לרדת חמישה קילו ועד כאלה שחייבים לרדת לפחות שלושים. יש לא מעט שבאים רק כי חשוב להם להימנע ממחלות מטבוליות, אנחנו רואים את זה בעיקר אצל גברים שמאוד מפחדים לחלות בסוכרת או לחטוף התקף לב. זו בדיקה הכי מבוקשת כיום לירידה במשקל ושיפור הבריאות".
4 צפייה בגלריה
     "בפועל, כל מה שצריך לעשות הוא לירוק לתוך מבחנה, בלי לצאת מהבית"
     "בפועל, כל מה שצריך לעשות הוא לירוק לתוך מבחנה, בלי לצאת מהבית"
"בפועל, כל מה שצריך לעשות הוא לירוק לתוך מבחנה, בלי לצאת מהבית"
(צילום: יח"צ)

״יש אנשים שצריכים לאכול פסטה עם שמנת כדי לרדת במשקל, ולא לחם קל״

המדענית שלי גריס מוסיפה: ״זה הולך להפתיע המון אנשים. אבל יש מאכלים שלאדם אחד בריאים. ולאחר מזיקים מאוד. לדוגמה לחם קל. לכאורה הוא בריא, אבל לאנשים עם רקע גנטי מסוים הוא יגרום לנפיחות ועליה במשקל. לעומת זאת, יש אנשים שצריכים לאכול פסטה עם שמנת לארוחת צהריים כדי לרדת במשקל ולא לחם קל עם סלט ירקות. וזה עוד לא הכול…"
יש לא מעט אנשים שהיו בהלם כשגילו שמקור ההשמנה שלהם הוא בגלל שעות אכילה לא נכונות. לכל אדם יש שעות ספציפיות בהן הוא צריך לאכול כדי להשיג חילוף חומרים מיטבי. אנשים לא יודעים את זה, אוכלים בשעות שלא נכונות לגוף שלהם ועולים המון במשקל. זה נקרא 'שעון ביולוגי' וניתן לאבחן אותו רק באמצעות הבדיקה הגנטית הזאת. ברגע שמגלים את כל זה, לרדת במשקל הופך להיות משחק ילדים...״.

מחקרים מראים: ירידה של 10% ממשקל הגוף תוך שלושה חודשים

MyGenes היא הדרך המדויקת ביותר שהמדע מציע כיום לטיפול בעודף משקל ואיזון רמות הסוכר בדם. הבדיקה מבוססת על ניתוח של כ- 1,000 מחקרים בתחום הגנטיקה והתזונה. המדענית הראשית שעומדת מאחורי הפיתוח היא הפרופ׳ רות בירק - דיקן ביה״ס למדעי הבריאות באוניברסיטת אריאל. הבדיקה מבוצעת במעבדה גנטית, המאושרת ע״י משרד הבריאות הישראלי ופועלת תחת סטנדרטים בינלאומיים מחמירים.
4 צפייה בגלריה
״תחת סטנדרטים מחמירים״: הבדיקה מבוצעת במרכז גנטי מוכר בישראל
״תחת סטנדרטים מחמירים״: הבדיקה מבוצעת במרכז גנטי מוכר בישראל
״תחת סטנדרטים מחמירים״: הבדיקה מבוצעת במרכז גנטי מוכר בישראל
(צילום: יח"צ)
שלי גריס מסכמת: "כל מי שיבצע את הבדיקה ויפעל על פי ההמלצות, צפוי לרדת חמישה קילו כבר בחודש הראשון ובתוך שלושה חודשים כ - 10% ממשקל הגוף. אפקטיביות הבדיקה באה לידי ביטוי גם באיזון רמות הסוכר בדם והימנעות ממחלות מטבוליות כמו סוכרת והתקפי לב. בנוסף, תופעות כמו גזים, אי נוחות ועייפות צפויות להיעלם לאחר כמה שבועות מיום קבלת תוצאות הבדיקה והתחושה הופכת להיות מעולה".
"אבל זו אינה בדיקה שמתאימה לכל אחד", מסייגת גריס. "אנחנו מנסים לעזור לכולם, אבל הביקוש גדול מאוד ויש רשימת המתנה של כמה שבועות. אני ממליצה לכל מי שרוצה לרדת במשקל ולהימנע ממחלות מטבוליות שמסכנות חיים - לוודא קודם כל שהוא אכן מתאים לבדיקה. כאן ניתן לבדוק התאמה בחינם".


* מפאת שמירה על סודיות הלקוחה - התמונה של מאיה ממחישה את סיפור ההצלחה אך אינה מייצגת את הלקוחה האמיתית (מגובה בסעיף 37 לחוק זכויות יוצרים).
פורסם לראשונה: 15:42, 21.11.21