ציפויי חרסינה לשיניים מאפשרים לכל אחד ואחת מביניכם ליהנות מפתרון טיפולי מחמיא ומהיר המיועד למגוון רחב של מצבים בהם נדרש שינוי רפואי או אסתטי של השיניים. היקף הפתרונות הטיפוליים המוצעים לכם באמצעות ציפויי חרסינה לשיניים, הופכים אותם לאחד מהאמצעים הטיפוליים הנפוצים ביותר בענף רפואת השיניים האסתטית.
2 צפייה בגלריה
(צילום: ד"ר רוני אמיד)
מה חשוב לדעת על ציפויי חרסינה לשיניים?
ציפויי חרסינה הם למעשה "עלי חרסינה" דקיקים הניתנים להדבקה על גבי השן המטופלת וזאת מבלי לפגום בחוזק השן ומבלי להפריע לאופן תפקודה. בנוסף, ציפוי שיניים אינו פוגע בחניכיים ואינו מהווה זרז להיווצרות בעיות חניכיים, כאשר אופן הדבקת הציפוי נעשה לאחר הכנה מינימאלית של השן המטופלת ורק בחלק מהמקרים פעולת הציפוי מצריכה השחזה קלה של חומר השן הטבעית.
ציפויי חרסינה לשיניים - מתי נעשה בהם שימוש?
השימוש בציפויי חרסינה נועד למספר גדול יחסית של מצבים המצריכים שינוי רפואי או אסתטי של השיניים וביניהם:
• בכל אותם מקרים בהם קיים צורך בשחזור והשלמה של שיניים שבורות
• בכל אותם מקרים בהם נדרשת פעולה של הארכת שיניים קצרות או שחוקות
• בכל אותם מקרים בהם קיים צורך בסגירת מרווחים בין שיניים או מרווחים שנוצרו בין השיניים כתוצאה מחשיפת שורשים
• בכל אותם מקרים בהם קיים צורך לשינוי מיקום של קו אמצע החיוך
• בכל אותם מקרים בהם ניתן להשפיע על צורת השיניים וכיווני השיניים בלסת מבלי להידרש לטיפולי יישור שיניים
כמו כן, ציפויי חרסינה לשיניים משמשים למטרות הבהרת שיניים קבועה ובמיוחד למקרים בהם לא ניתן להבהיר את השיניים בעזרת הלבנה כימית (כמו למשל שיניים שנפגעו ממחלות שונות או מלקיחת אנטיביוטיקה מסויימת במהלך היווצרותן)
ציפוי שיניים תמונות לפני ואחרי
2 צפייה בגלריה
(צילום: ד"ר רוני אמיד)

סוגי ציפוי שיניים

שמות רבים נפוצים היום ב"שוק רפואת השיניים" כגון למינייט, וינירים,חזיתיות חרסינה, ציפויי חרסינה, לומינירס ועוד שמות קריאטיביים רבים ושונים
הכוונה הינה לאותו מוצר- עלים דקים של חרסינה המודבקים אל השיניים כאשר מה ששונה הוא החומרים מהם מורכב הציפוי (חומרים מרוכבים או חרסינות למיניהן) והיקף מעטפת השן -ציפויים לחזית השיניים לעומת ציפויים היקפיים -העוטפים גם את חלקה הפנימי של השן .

הבדל נוסף בין ציפויי החרסינה השונים הינו אופן בנייתם עי המעבדה ,

ישנם ציפויים הנבנים בידי הטכנאי משכבות חרסינה ,אחרים מיוצרים בדחיסת חרסינה לתבניות אופן בניה נוסף הוא בעזרת מחרטה החורטת את הציפוי מגוש חומר ומקדחים מעבדים את החומר עד לצורתו הסופית.
בחירת סוג הציפוי - כיצד?
בחירת סוג הציפוי לשיניים , טכניקת הייצור החומרים השונים נעשית על ידי הרופא המטפל והטכנאי בהתאם לצרכי הטיפול ובהתאם לגוון השיניים הטבעיות המיועדות להליך ציפוי חרסינה. ברוב המקרים, רופאי השיניים יתאימו את סוג הציפוי בהתאם למטרת הטיפול, השימוש בציפויי חרסינה המגיעים בעוביים משתנים של 0.2 עד 0.5 מ"מ, נועד לצרכי טיפולי שיניים אסתטיים המאפשרים בין היתר שינוי אסתטי של צורת השן, כיוון השן וגוון השן, וזאת לצד צרכי טיפול נוספים, לרבות, פתרון דנטאלי לסגירת מרווחים בין השיניים.
ציפוי חרסינה לשיניים - כמה זמן הוא מחזיק מעמד?
ציפוי חרסינה לשיניים הוא ציפוי עמיד המחזיק מעמד לאורך זמן, כאשר החלפת הציפוי נובעת בעיקר מבעיות שונות בחלל הפה אשר אינן קשורות לעמידותו של הציפוי וביניהן: התפתחותה של דלקת חניכיים חריפה ולאורך זמן, התפתחות עששת ובעיות שיניים נוספות הקשורות בעיקר להרגלי היגיינת הפה של המטופל/ת. כמו כן, חשוב לציין את העבודה שטיפולי ציפוי חרסינה לשיניים אינם מלווים בתופעות לוואי חריגות, כאשר תופעת הלוואי הנפוצה ביותר של הליכי הציפוי היא רגישות השיניים לחום וקור, וגם היא חולפת תוך פרק זמן קצר של מספר שעות עד מספר ימים. עובדה נוספת חשובה על טיפולי ציפוי חרסינה לשיניים היא העובדה שההתאוששות מהטיפול היא מיידית ואינה מצריכה כל תקופת החלמה.
נכתב באדיבות: ד"ר רוני אמיד - https://www.roniamid.com