לפני מספר חודשים הכריזה מדינת ישראל על באר יעקב כעיר ואם בישראל. צעד גדול זה הוא תולדה של העשייה המטאורית המתמשכת, אשר באה לידי ביטוי במגוון התחומים המוניציפליים.
עד לפני עשור הייתה באר יעקב יישוב קטן עם 1,300 בתי אב, שהם 6,800 תושבים, במיקום מעולה ופוטנציאל שטרם מומש. השינוי החל להתחולל, כשראש העיר נבחר לראשונה בשלהי 2003, ומיד החל לקדם תוכניות בינוי ופיתוח נרחבות ביישוב, במקביל להובלת תהליכי חינוך ותרבות מתחדשים.
בפתחה של שנת 2022, עם כ־30,000 תושבים ודירוג סוציו־אקונומי 7, הנושק ל־8, באר יעקב קטפה את התואר "העיר המבוקשת ביותר בישראל" על ידי זוגות צעירים, והיא כבר ידועה בכינוי "עיר העתיד של ישראל", אשר בפרק זמן קצר הפכה לאבן שואבת עבור משפחות צעירות שהחליטו להקים כאן את ביתן ומשפחתן.
בבסיס אלה עומד החזון להפוך את באר יעקב לעיר מרכזית, השואבת אליה חברות מסחר והייטק בינלאומיות ועורקי תחבורה ראשיים, תוך שמירה על רמת החינוך הגבוהה והמצוינת ועל מרקם חיי הקהילה החמה והמחבקת, שאין לה אח ורע בישראל.
4 צפייה בגלריה
שכונת צמרות המושבה
שכונת צמרות המושבה
שכונת צמרות המושבה
(צילום: יוסי וקנין)

תגובה מהירה לצרכים המשתנים

בבסיס הנהירה של המשפחות הצעירות לעיר עומדים מספר פרמטרים מכריעים, ובראשם היכולת לקלוט אלפי משפחות בזמן קצר ולהגיב מהר לצרכים המשתנים של הקהילה.
באר יעקב ידועה ביכולת שלה להקים עשרות מוסדות חינוך בזמן קצר וברמת בינוי ואבזור מהגבוהים בארץ תוך שימת דגש על חדשנות טכנולוגית וחינוכית ומרחבי למידה חדשניים. ההשקעה פר תלמיד בבאר יעקב הינה מהגבוהות בארץ, ובשנת 2021 ניגש לראשונה מחזור ראשון של בגרויות מהתיכון הראשון בעיר עם שיעור זכאות מעל 85%, כאשר היעד שהציבה לעצמה הרשות לשנים הקרובות הוא 95%.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל הבירה
פסטיבל הבירה
פסטיבל הבירה
(צילום: רועי אלמו)
כמו כן העיר מובילה ומיישמת תוכנית אב לפיתוח בדגש על תשתיות תת־קרקעיות ותשתיות־על, סלילת כבישים חדשים, כיכרות, רישות העיר במצלמות, הקמת מסלולי אופניים ועוד. בשנה החולפת הוקמו וחודשו בעיר למעלה מ־15 פארקים, גינות שעשועים מהיפות והחדשניות בישראל, מתחמי נינג'ה מקצועיים, מתקני כושר מתקדמים לעידוד אורח חיים בריא וגינות כלבים מאובזרות. בימים אלה באר יעקב מפתחת טיילת חדשה בשכונת חתני פרס ישראל, עם אלמנטים רבים של כושר ומשחק, כשגולת הכותרת היא הסקייטפארק הראשון של העיר.

עם הפנים קדימה

בשנת 2022 תתאפיין העשייה בבאר יעקב בהקמת עשרות עוגני ציבור - הקמת מתנ"סים חדשים, היכל תרבות מפואר, הקאנטרי הראשון בעיר אף הוא יצא לדרך, בתי ספר וגני ילדים חדשים, מרכז צעירים ונוער מהיפים בארץ, מרכז מוזיקלי, בתי כנסת ומקוואות. בימים אלה אף מתכננת העירייה את משכנה החדש, שעתיד להיבנות בצריפין ולשפר את חווית השירות ל־30,000 תושבי העיר ולעוד אלפי התושבים החדשים שעתידים להצטרף לעיר הצעירה.
באר יעקב הבטיחה את עתידה המוצלח, עת סיפחה אליה 76% מאדמות מחנה צריפין המתפנה, והצליחה לחתום על הסכם גג מוצלח ביותר עם המדינה, הסכם אשר את פירותיו מרגישים תושבי העיר זה שלוש שנים.
על אדמות מחנה צריפין המתפנה (מעתה קיראו למתחם: "באר יעקב הירוקה") צפויים להיבנות למעלה מ־12 אלף יחידות דיור, וכן העוגן הכלכלי החשוב ביותר לעיר - למעלה מ־2 מיליון מ"ר פארק תעשייה, מסחר והייטק. פארק זה יניב לעירייה הכנסות שוטפות גבוהות מארנונת עסקים ולתושביה - מקומות תעסוקה רבים, חיי מסחר ותרבות ענפים.
4 צפייה בגלריה
תחילתו של פארק התעשייה והעסקים בצריפין (באר יעקב הירוקה)
תחילתו של פארק התעשייה והעסקים בצריפין (באר יעקב הירוקה)
תחילתו של פארק התעשייה והעסקים בצריפין (באר יעקב הירוקה)
(הדמיה: יח"צ)
יתרון נוסף ומובהק לבאר יעקב הוא מיקומה המעולה והנגישות התחבורתית המצטיינת, שהיא תולדה של החיבור לכביש 431, כביש 200 ותחנת הרכבת שבעיר. בעתיד מתוכננים אף לעבור בה קווי תחבורה להסעת המונים BRT ומטרו M1, שמתחיל בתל אביב עובר דרך באר יעקב ומסתיים בנמל התעופה בן גוריון.
באר יעקב היא, ללא ספק, עיר עם בשורה והבטחה מאחוריה.
4 צפייה בגלריה
פארק נינג'ה
פארק נינג'ה
פארק נינג'ה
(צילום: יוסי וקנין)

שם העיר: באר יעקב
ראש העירייה: ניסים גוזלן
מספר תושבים: כ־30,000
שטח מוניציפלי: כ־13 אלף דונמים
ההישג הגדול ב־2021: הפיכה ממועצה מקומית לעיר רשמית במדינת ישראל.
חזון/תוכנית עבודה ל־2022: עם למעלה מ־100 גני ילדים ומיקום מרכזי, באר יעקב היא ללא ספק עיר העתיד של ישראל, כשראש העיר ניסים גוזלן מכוון הכי גבוה שאפשר. החזון הוא להפוך את באר יעקב לעיר מרכזית השואבת אליה חברות מסחר והייטק בינלאומיות ועורקי תחבורה ראשיים, תוך שמירה על רמת החינוך הגבוהה והמצוינת ועל מרקם חיי הקהילה החמה והמחבקת, שאין לה אח ורע בישראל.