הצפיפות הרבה באזורי הביקוש ומצוקת הקרקעות לבנייה במרכז הארץ, לצד ההתייקרות המתמשכת במחירי הנדל"ן, פותחות עבור ישראלים רבים אפשרויות חדשות ולא פחות ממצוינות. אחת מהן היא אלפי מנשה.
בשנה הבאה תציין המועצה המקומית אלפי מנשה 40 שנים להקמתה. היישוב – המשתרע על פני 4,600 דונם וממוקם בנקודת תצפית מרהיבה החולשת על אזור השרון עד הים התיכון – מונה כיום שבע שכונות: צוותא א', צוותא ב', כפיר יוסף, שגיא, נופיה, יובלים וגבעת טל.
בשנים האחרונות נמצא אלפי מנשה בתנופת התפתחות עם כ-800 יחידות דיור הנמצאות בשלבים שונים של בנייה ושיווק. אלה אמורות להצמיח את מספר התושבים מ־8,500 כיום לכ־12,000 בתוך כשנתיים־שלוש. היישוב, הסמוך לכביש 6, נהנה מנגישות תחבורתית נוחה וקלה, כאשר בתוך כארבע־חמש שנים צפוי להסתיים פרויקט המסילה המזרחית של הרכבת, שיוסיף לתושבים תחנה קרובה ונוחה בכפר סבא מזרח.
4 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ)
עם כניסתו לתפקיד ראש המועצה, לפני כשלוש שנים, החליט שי רוזנצווייג להבטיח, שהצמיחה בבינוי ובהיקף האוכלוסייה תותנה בפיתוח התשתיות היישוביות. "למרות הרצון שלי לפתח, אני לא מאשר כל פרויקט באופן אוטומטי. אני בוחר קודם כל למצות את הפיתוח התשתיתי הנדרש כדי להתאים את היישוב לאוכלוסייה הגדלה", הוא מסביר ומספר על עבודה מאומצת מול משרדי הממשלה לטובת תוספת כבישים, בתי ספר ומוסדות חינוך ביישוב. "החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות של המועצה, ובהמשך לכך כל מוסדות החינוך שופצו והקמנו כיתות תקשורת כמענה לילדים המתמודדים עם קושי בתחום. כיום פועלים כאן מעל 10 גני ילדים מסוגים שונים, חטיבת ביניים ושני בתי ספר יסודיים, כשבימים אלה נבנה בית ספר שלישי. תלמידי התיכונים יוצאים ללמוד מחוץ ליישוב, אבל בכוונתי לקדם גם בניית תיכון".
תמהיל האוכלוסייה באלפי מנשה מורכב מ־90% חילונים ו־10% דתיים, כולם בדירוג סוציו־אקונומי 8, הנהנים מאיכות חיים גבוהה במיקום מעולה. "אני רואה את אלפי מנשה כסטארט־אפ, כי המחירים פה עדיין נמוכים יחסית, ובסכום סביר אפשר לקנות דירת 5 חדרים. זה כיף של יישוב, עם קהילה חזקה ומגובשת, שבשעת הצורך כולם מתגייסים למענה. בין היתר, קיבלנו אות הוקרה מהרמטכ"ל על גיוס משמעותי של נשים, ממציא החללית 'בראשית' כפיר דמארי הוא תושב שלנו וכך גם חתן התנ"ך העולמי לגברים. בהיבט התשתיות אנחנו פועלים לספק לתושבים את כל השירותים הנדרשים, כשבין היתר דאגנו לתחנת חשמל ייעודית עבורנו, שפתרה בעיות של שנים. אנחנו בונים כיום פארק עסקים של 150 דונם למסחר ומרלו"גים, שיחל לפעול בתוך שנים בודדות ויספק מענה בתחום התעסוקה והמסחר", אומר ראש המועצה.

גבעת טל: קהילתית הטובלת בירוק

בין השכונות המרכיבות שכונת גבעת טל, שהינה גם הצעירה שבהן. היא הוקמה לפני עשור שנים, בשנת 2012, ומונה כיום כ־400 יחידות דיור בבנייה רווייה ובבנייה צמודת קרקע, שבהן מתגוררים זוגות צעירים ממעמד סוציו־אקונומי בינוני־גבוה (דירוג 8).
4 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ)
ייחודיות השכונה, המשתרעת בין רחוב גולן לרחוב הערבה, הוא קהילתית הטובלת בירוק, עם נוף פתוח לשפלת החוף ובמרחק נסיעה קצר מערי השרון. חיי כפר עם הווי קהילתי וחיי חברה עשירים ומגוונים.
בהיבט החינוך, השכונה מונה ארבעה גני ילדים ובית ספר יסודי. תלמידי חטיבת הביניים מתחנכים בשכונה הוותיקה, ובתכנון גם הקמת תיכון יישובי ראשון.
לרווחת תושבי השכונה פועל מרכז מסחרי קרוב ובו גם סופרמרקט, כשבתכנון הקמתם של מרכזים מסחריים נוספים. עוד ישנם ביישוב הוותיק סניפי קופות חולים, חוגים מסוגים שונים וקאנטרי קלאב. במסגרת השטחים הפתוחים ישנם בגבעת טל שני גני שעשועים ושמורת טבע הנמצאת בסמוך.
4 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ)
"גבעת טל היא שכונה צעירה, שמורכבת גם ממשפרי דיור וגם ממחפשי איכות חיים, זוגות צעירים לצד זוגות ותיקים, שבחרו לעבור ליישוב הקהילתי וליהנות ממגוון השירותים המוניציפליים שהוא מציע", מסביר ראש המועצה. "במסגרת השירותים הקהילתיים, אני פועל להקמת בית ספר נוסף על זה שכבר קיים בשכונה וכמו כן בונה אולם פיס, שישמש לפעילות ספורט ולהופעות. תושבי השכונה הם קהילה מגובשת, שהיא למעשה קיבוץ גלויות וכל מה שיפה בישראל. הם בחרו לחיות במקום לא בגלל המחיר הסביר, אלא בזכות איכות החיים, הנוף הייחודי והאופי הקהילתי, ולראיה לא ניתן למצוא בשכונה דירה לקנייה, אפילו לא על הנייר".
אגב, מעניין לדעת שזו גם השכונה המועדפת על תושבי פסגת אפק בראש העין, המחפשים להמיר את דירתם בבית צמוד קרקע.

פרויקט בשכונה: מתחם הווילות ALFA

על הפסגה הגבוהה ביותר בשכונת גבעת טל מקימה בימים אלה חברת אתגר הנדל"ן את הפרויקט ALFA - מתחם וילות מול נוף מרהיב וטבעי, ביישוב הנהנה ממערכת חינוך מצוינת, מחיי קהילה, תרבות ופנאי.
הפרויקט נבנה בשני שלבים. בשלב הראשון נבנים 36 בתים צמודי קרקע דו־משפחתיים בני חמישה עד שישה חדרים, עם גינות גדולות. בשלב ב' ייבנו כ־70 בתים נוספים. אוכלוסיית היעד שצפויה להצטרף לשכונה מאופיינת במשפחות צעירות מאזור השרון ומרכז הארץ.
התכנון מותאם באופן מיטבי לחיי משפחה במאה ה־21. בקומת הכניסה חלל אירוח מרווח עם יציאה לגינה גדולה ומטבח פתוח. חדרי המגורים מרווחים ולהורים מוקצית סוויטה נפרדת, הכול במפרט פרימיום. כמו כן ישנן שתי חניות לכל בית ואפשרות לקומה נוספת.
מיקומה המושלם של ALFA בפסגת אלפי מנשה מאפשר לחיות בטבע ולהגיע במהירות וקלות לערי השרון וגוש דן, לפארקי התעסוקה וההייטק, למרכזי הבילוי, התרבות והפנאי. בנוסף, בעתיד תיבנה תחנת רכבת (כפר סבא צפון), 5 דקות מאלפי מנשה, לרווחת תושבי האזור.
חברת בריזה נדל"ן מקבוצת אתגר נדל"ן, המקימה את הפרויקט בגבעת טל, מפתחת ומשווקת מאז היווסדה פרויקטים רחבי היקף בתחומי המגורים, המסחר והתעשייה בישראל. החברה צברה ניסיון, מומחיות ומוניטין מצוינים בייזום פרויקטים ובהובלתם להשלמה מוצלחת, תוך הקפדה על שקיפות מלאה מול הרוכשים, איכות התכנון, הבנייה ולוחות הזמנים.

פרופיל שכונתי - ALFA גבעת טל

מחיר ממוצע צמודי קרקע: 5 חדרים - החל מ־2,950,000 שקל, 6 חדרים - כ־3,100,000 שקל
נגישות תחבורתית: קרבה לכביש 6
תחנת רכבת קרובה: כפר סבא־הוד השרון
פנאי: גני משחקים, שמורת טבע
חינוך: גני ילדים, בית ספר יסודי
4 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ)

דבר המומחים

עו״ד אילן שרקון: "אלפי מנשה הוא יישוב בעל אופי קהילתי, הקרוב לכביש 6 ולערים הסמוכות כפר סבא והוד השרון. היישוב מתוכנן באופן טוב מאוד, יש בו שטחים פתוחים רבים, והוא צופה למרחבים ירוקים רבים. היתרון המשמעותי של היישוב הוא האופי התכנוני־קהילתי שלו והמחירים, שהם באופן יחסי עדיין נמוכים".
שמאי מקרקעין ועו"ד חיים מסילתי: "יישובים קהילתיים הופכים למבוקשים יותר ויותר, זאת בשל ההיצע הקטן של צמודי קרקע. גבעת טל היא מהשכונות החדשות ביישוב והיא תולדה של הקושי ביכולת למצוא מגרשים זמינים לבניית צמודי קרקע ביישובים נגישים ובחתך סוציו־אקונומי גבוה. אלפי מנשה נהנה מעבר לקהילתיות גם מנגישות מצוינת, מה שמביא לביקוש שנראה שרק ילך ויעלה בשנים הבאות".