"אני רוצה לוודא שבתי רשומה לחוג גלגיליות", "קיבלתם את ההודעה שהשארתי על ביטול חוג הגיטרה של הבן?", "אפשר לשלוח לי את החשבונית מהחודש האחרון?". המשפטים האלה, שמכירים מיליוני הורים, עומדים להיות נחלת העבר. החברה למתנ"סים מיישרת קו עם הטכנולוגיה המתקדמת בעולם ומנגישה את שירותיה לכמיליון וחצי ישראלים.
עיקר פעילותה של החברה למתנ"סים הארצית הוא בניית קהילות, מסגרות לגיל הרך, מסגרות חינוך משלים והעשרה בכל הגילים וקידום השתלבות, מעורבות והתנדבות. החברה הגבירה את היקף פעילותה בשנים האחרונות לנוכח האתגרים החברתיים, וכיום היא מנהלת כ־200 מתנ"סים ורשתות מרכזים קהילתיים הפרושים בקרב כל האוכלוסיות והמגזרים, בשיתוף עם הרשויות המקומיות. התקציב הכולל של החברה ביחד עם המרכזים הקהילתיים נאמד בקרוב ל־4 מיליארד שקל.
1 צפייה בגלריה
טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים
טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים
טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים
(צילום: באדיבות החברה למתנ"סים)
הגידול בפעילות והביזור העצום הציבו אתגר גדול בפני החברה, ולכך הצטרפה מגפת הקורונה שפגעה ביכולת המרכזים הקהילתיים לקיים פעילויות פיזיות. בתקופה זו קידמה החברה פעילויות מקוונות והפעלת מערכי התנדבות רחבי היקף, תוך יצירת שיפור מתמיד ביכולות המחשוב והדיגיטציה. כעת הושם עוד יותר דגש על ידי יו"ר הדירקטוריון אבי וורצמן והמנכ"ל טל בסכס על קידום הפיתוח הכלכלי, החדשנות, הטכנולוגיה והחיבורים עם המגזר העסקי כאסטרטגיה.
תחום מערכות המחשוב והדיגיטל הצריך אף הוא התייחסות מיוחדת עקב הגידול בפעילות. בימים אלו מושקת מערכת "דיאלוג 360", כחלק מהמהפכה הדיגיטלית שמקדמת החברה למתנ"סים במרכזיה הקהילתיים. פיתוח המערכת נעשה בשיתוף עם התושבים, אנשי לוגיסטיקה ואדמיניסטרציה ומנהלי מרכזים קהילתיים, במטרה להפוך את הקשר של התושב עם המתנ"ס ואת תהליך הרישום לפעילויות לנוח, נגיש, מהנה וחדשני.
אם בעבר הבירורים, העדכונים ובקשות התושבים התנהלו מול מזכירות המתנ"ס, באמצעות קשר טלפוני, באופן פרונטלי או בדוא"ל, כעת הודות ל"דיאלוג 360", כל בקשה תטופל באופן ישיר באזור אישי של התושב, ללא המתנה, ללא עיכובים, בכל זמן נתון ומכל מכשיר, כאשר לרשות התושב יעמדו כל התכתבויות העבר.
"דיאלוג 360" אף מאפשר למתנ"ס לבצע סטטיסטיקות ופילוחים מורכבים, כך שביחד עם פיתוח משלים של החברה, "מדד הקהילתיות" - המשקף תפיסות קהילתיות, צרכים ורצונות התושבים – ניתנים מענים שלמים ואיכותיים יותר לצורכי התושבים. זאת הודות לשילוב הנתונים של מיליון וחצי "לקוחות" במערכת "דיאלוג 360" יחד עם נתוני מדד הקהילתיות.
"לקדם שינויים ויוזמות בקהילות"
"החברה למתנ"סים היא חוד החנית בבניית חוסן קהילתי לנוכח אתגרים חברתיים משמעותיים. לספינה הענקית הזו אין פריבילגיה לקפוא על השמרים מהבחינה הטכנולוגית־דיגיטלית, ודווקא הקורונה - שבמהלכה חלק ניכר מפעילות החברה ומרכזיה הקהילתיים התקיים באופן מקוון הן במישור ההתנדבות והן בהעברת תכנים לקהילות - רק הדגישה את הצורך בחדשנות כאסטרטגיה", מציין המנכ"ל טל בסכס. "מערכת 'דיאלוג 360' היא חלק מתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית, שהדירקטוריון הנחה לקדם בחברה בראייה צופת פני עתיד. יכולתה של החברה למתנ"סים למנף תהליכים קהילתיים מדידים כגון מדד הקהילתיות, בשילוב נתונים הנובעים מאותה טרנספורמציה דיגיטלית, תסייע למרכזים הקהילתיים לממש את המנדט שניתן להם באופן המיטבי, ולתושבים להשתתף באופן פעיל ולקדם שינויים ויוזמות בקהילותיהם לרווחת הכלל".
סמנכ"ל הדיגיטל והפיתוח הכלכלי בחברה למתנ"סים הארצית, שי רייכנר, מוסיף: "השירותיות לתושב מתמקדת בהבנה שהכול צריך להיות נגיש לו ומייד. מערכת 'דיאלוג 360' תאפשר לתושב זמינות מסביב לשעון של כל שירותי המרכז הקהילתי בממשק ידידותי, נוח ואינטראקטיבי. התוכנית היא אומנם קצה הקרחון בכל הנוגע למהפכה הדיגיטלית שאנו מקדמים בחברה למתנ"סים, אך לצד המענה לתושב, היא משמעותית מאוד גם עבור המתנ"ס, שכן היא מפנה לו זמן ומשאבים".

מיזם "אתם לא לבד"

כבר כעת מסתייעת החברה למתנ"סים במידע הזורם מהמערכת ומנתוני מדד הקהילתיות ומקדמת יוזמות סיוע ל־4 קבוצות ייעודיות שנפגעו מאוד בקורונה: ילדים ונוער בסיכון, משפחות צעירות, קשישים ובודדים ואנשים עם מוגבלות. זאת כחלק ממיזם "אתם לא לבד", שמטרתו להגביר את החוסן הקהילתי, המשפחתי, האישי והחברתי בקרב אוכלוסיות אלו ובקהילה עצמה. מדובר במאות יוזמות מקומיות, בתמיכת החברה למתנ"סים הארצית ושותפיה, שנותנות מענה לקבוצות עם צרכים ייחודיים בקהילותיהן האורגניות. את מידת ההצלחה של כל יוזמה יהיה ניתן לבחון באמצעות המדדים המתקבלים במערכת "דיאלוג 360", באופן שיאפשר לחברה למתנ"סים ולמרכזיה הקהילתיים להציע יוזמות מותאמות נוספות, לכוונן תוכניות קיימות ולקדם יוזמות מהשטח.