מה הייתם עושים ביום שבו יעשו לכם או למותג שלכם שיימינג ברשת ואחרי שנים של השקעת משאבים בחברה, בשיווק, בלקוחות ובמיצוב החיובי התוצאות הראשונות בגוגל יהיו שליליות? נפגשנו לאספרסו קצר עם גל רביבו (35), סמנכ"ל REGO, סוכנות SEO המלווה מאות מותגים, סלבס ופוליטיקאים, לראיון על ניהול מוניטין בגוגל.
מהו ניהול מוניטין בגוגל?
"מדובר בפעולה של ניהול תוצאות החיפוש בגוגל עבור חברות ואנשים, לרבות חברות עסקיות, סלבס, אנשי ציבור וכל אדם שפונה אלינו, בהתאם למטרותיו ועל מנת שקהל היעד שלו יקבל רושם חיובי אודותיו".
2 צפייה בגלריה
גל רביבו
גל רביבו
גל רביבו
(צילום: דקל אבו)
ספר לנו מי הלקוחות שפונים אליכם?
"מגיעים אלינו לקוחות מקשת רחבה של עולם העסקים וגם ידוענים ואנשים פרטיים שיש להם תוצאות שליליות בגוגל, בין אם מדובר על אזכורים שליליים, כתבות שליליות באתרי חדשות מובילים ועוד. לא מעט מהפונים אלינו סובלים מתופעת השיימינג הנפוצה ומפגיעה בשמם הטוב וכמובן גם עסקים שחווים משבר ניהולי או תקשורתי, כי גוגל רואה הכל".
האם אתם עובדים עם כל לקוח?
"לפני כל קליטת לקוח אנחנו עורכים מחקר על הפעילות הדיגיטלית שלו על מנת לבחון שאכן מדובר בפגיעה בשם הטוב של הלקוח ולא בלקוח שעובר על החוק או שותף לעבירות הונאה כאלו או אחרות".
ספר על אחוזי ההצלחה שלכם
"בכל תהליך עבודה עם לקוח אנחנו מציבים מדדי הצלחה, קודם כל על מנת לפעול בשקיפות מולו ולאחר מכן, על מנת לוודא שהשגנו את המטרות, כיום ל-Rego יש מעל 90% הצלחה בתהליכי ניהול מוניטין ברשת בקרב כלל לקוחותיה".
כמה זמן לוקח תהליך של ניהול מוניטין בגוגל?
"משך הזמן משתנה בהתאם לתוצאות הנוכחיות של הלקוח בגוגל, סוגי האתרים שבהם פורסם, אופי הכתבות, כמות הפרסומים ועוד פרמטרים. באופן כללי מדובר בתהליך של בין 3-6 חודשים בהם הלקוח יחווה שינויים".
האם תהליך של ניהול מוניטין רשת נכון יכול להוביל להגדלת מכירות וגיוס משקיעים?
"כמובן, קודם כל רוב הלקוחות במשק מגיעים למותגים ולחברות השונות בעיקר דרך חיפוש אורגני בגוגל, לתוצאות שליליות יש השפעה ישירה על קבלת ההחלטות. תוצאות שליליות יכולות להשפיע גם על החלטה של לקוח אם לסחור במניה כזו או אחרת – המשקיעים של החברות הכי גדולות מתייעצים גם הם עם גוגל".
תן דוגמה.
"לא מזמן הגיע אלינו לקוח מתחום הנדל"ן שבעקבות תוצאה שלילית בעמוד הראשון של החיפוש בגוגל לקוחות היו מתקשרים אליו ושואלים אותו על האזכור השלילי, חלקם החליטו שלא לסגור איתו עסקה כתוצאה מכך. לאחר חצי שנה של פעילות משותפת הצלחנו לדחוק את הכתבה השלילית וכתוצאה מכך הלקוח דיווח לנו על עלייה חדה בסגירת המכירות. זה לא מפתיע, נכון? לפני קבלת ההחלטות הכי גורליות כמעט כל אדם מתייעץ עם גוגל".
האם המשמעות של ניהול מוניטין היא מחיקת פרסומים שליליים על הלקוח?
"אנחנו לא מעלימים את התגובות השליליות אנחנו מובילים מהלך אסטרטגי של ניהול מוניטין ברשת, כלומר יצירת תוכן חיובי וחדש על הלקוחות שלנו באתרים מובילים ואמינים לצד פעולות קידום נוספות וכתוצאה מכך התוצאות השליליות נדחקות מהעמודים הראשיים".
2 צפייה בגלריה
גל רביבו
גל רביבו
גל רביבו
(צילום: דקל אבו)
עד איזה עמוד בגוגל הקהל הממוצע נכנס במסגרת החיפושים?
"רוב האנשים נכנסים לעמוד הראשון. אלו שמעמיקים יותר על פי רוב לא חוצים את העמוד השלישי".
תן לנו טיפים – כיצד לנהל מוניטין חיובי ברשת ולהתמודד עם תוצאות שליליות?
1. כל מותג או דמות צריכים אתר ייעודי מטעמם עם התוכן הכי עדכני עליהם
2. יש לנהל באופן מקצועי את כל הפרופילים ברשתות החברתיות, להקפיד על פעילות שוטפת ועדכונים תוך הבלטת הערך החיובי שלהם
3. יש לנהל באופן מקצועי פרופיל ב-Google My Business, וזה אומר לדאוג שיהיו ביקורות חיוביות, ציון גבוה, תמונות ותוכן (פוסטים)
4. מומלץ ליצור כתבות יח"צ ובכל ראיון להדגיש את ערכי המותג החיוביים, חשוב מאוד שבכל כתבה יוזכרו שמות המותג והחברה בכותרת וגם בגוף האייטם
5. מומלץ ליצור סרטונים ליוטיוב- אבל לא רק סרטוני המלצות אלא סרטוני ערך ומידע מעניין
6. אם מדובר על חברה או פרסונה מומלץ לבחון הקמת ערך בויקיפדיה- מהלך שיכול להוסיף תוצאה חיובית בעלת אמינות גבוהה
לסיום, איך אפשר להתחיל תהליך אצלכם?
"אפשר לפנות אלינו לשיחת אבחון ראשונית פרונטלית או בזום. ואם רוצים להתרשם מהצוות הנדיר שלנו, משירותים נוספים של החברה ועוד, כדאי לקפוץ לבקר אותנו באתר של ריגו מרקטינג. בנוסף לאתר שלנו, עידן בן אור, מנכ"ל החברה, משתף בבלוג שלו בעדכונים מעניינים על ניהול מוניטין ברשת וקידום אתרים.