הערך המוסף של חלק ניכר מהתרומות במיזם החדש 'פינה בי-ם', הוא העובדה שההנצחה היא ברת- קיימא ומשמעותית. כלומר שבנוסף להנצחה של מישהו אהוב, המשפחה מקבלת משהו שאפשר לטפח בליבה של ירושלים ולהנחיל בכך את ערך התרומה לדורות הבאים. הפרויקטים המוצעים הם גם כאלה שיכולים לשנות ולהשפיע על אוכלוסיות רבות בעיר ולהפוך את חייהן לטובים יותר.

"מצאנו דרך להנציח סבא אהוב, ולהפוך לשותפים פעילים בעשייה למען ירושלים"

אחרי שנים רבות של מגורים בניו יורק, תקפו את רם רוזן הגעגועים לישראל, לבית ולמשפחה.
כאדם שבנה חיים שלמים בתפוח הגדול, הוא החליט שלא לתת לגעגועים להכניע אותו. על מנת להדק את הקשר עם עיר הולדתו, ירושלים, רוזן פנה לקרן לירושלים. "חברה ישראלית הפנתה את תשומת ליבי לפרויקט 'פינה בי-ם', ובאופן מיידי הרגשתי שזה הדבר הנכון עבורי", אומר רוזן.
בעזרת הפרויקט והקרן לירושלים, "מצאנו דרך להנציח את סבא מיכאל האהוב, להפוך לשותפים פעילים בעשייה למען ירושלים עיר הולדתי, ולהטביע חותם על העיר ותושביה. במקביל אני עומד להפתיע ולשמח את בתו של מיכאל - הלא היא אמא שלי".
רוזן חיפש מקום ירושלמי ייחודי, כזה שמקרין שלווה ורוגע, תכונות שלדבריו אפיינו את סבו במהלך חייו. הוא בחר להנציח את סבו בפינת ישיבה בלב מתחם יפהפה במשכנות שאננים, ממש בסמוך לטחנת הקמח המיתולוגית. "הנוף הנשקף מהמקום פשוט עוצר נשימה, ועבורי הוא תמצית היופי של ירושלים", משתף רוזן בקול נרגש. "אזור חומות העיר העתיקה, כנסיית הדורמיציון ומגדל דוד, המרכבה של מונטיפיורי וטחנת הקמח – הם חלק עצום מזיכרונות הילדות שלי, ואין מקום יפה יותר ממנו בכל העולם". לדבריו, "זה מקום שנוסך על כל אחד ואחת תחושת שלווה ורוגע, מה שנותן לי סיפוק גדול ומענה להערכה שיש לי כלפי סבא שלי, ולגעגוע הגדול של כל בני המשפחה. בביקור המולדת הבא שלי צפוי מפגש משפחתי מרגש בפינת הישיבה במשכנות שאננים".
3 צפייה בגלריה
משכנות שאננים
משכנות שאננים
משכנות שאננים
(צילום: ודים מכיילוב)
הסיפור האישי של רוזן מהווה דוגמה נפלאה להזדמנות להיות חלק קטן מירושלים וגם להנציח את הזיכרון של קרוביכם האהובים, דרך יוזמת 'פינה בי-ם' של הקרן לירושלים. אפשרויות ההנצחה מגוונות במיוחד - סבא שלכם אהב את הנוף הירושלמי בכל מאודו? תוכלו להקדיש לו פינת ישיבה באחד הפארקים. מישהו יקר לכם היה חובב תרבות? תוכלו להוקירו במוסד תרבות בעיר ודרך זה לתמוך בפעילות המוסד. סבתא היתה אשת חינוך? תוכלו לתרום בשמה לשיפוץ ספריה במנהל הקהילתי בשכונה בה גדלתם, לתלמידי החינוך המיוחד או למלגות לסטודנטים. אמא ואבא תמיד הדגישו את החשיבות של אחדות ויחס שווה לכולם? כעת תוכלו להנציח את החזון שלהם דרך סיוע לקשישים ניצולי שואה או נוער בסיכון.
לכל אחד יש פינה ברחבי העיר שתתאים למורשת האישית שלו. לכל אחד הזדמנות לקחת חלק בפלטפורמה ערכית עם מעורבות חברתית, הבונה את העתיד של ירושלים.

החל מפינות ישיבה במרחב הציבורי ועד פעילות תרבות חינוך וקהילה

מגוון המטרות והיעדים להנצחה ותרומה במסגרת 'פינה בי-ם' עשיר במיוחד ובעל משמעות אדירה לחיי הקהילה ולעתיד העיר:
ניתן להקדיש לאהוביכם פינת ישיבה באחד מהפארקים או הגינות המקסימות של ירושלים, כגון גן וואהל לוורדים שנמצא מול מוזיאון ישראל ומשכן הכנסת, עמק הצבאים, פארק טבע עירוני יחיד מסוגו בארץ, פארק טדי בגני מיטשל למרגלות שער ציון ומגדל דוד, גן בלומפילד אשר מתחיל למרגלות מלון המלך דוד ומגיע עד למזרקת האריות המפורסמת, ועוד.
3 צפייה בגלריה
פארק טדי
פארק טדי
פארק טדי
(צילום: ששון תירם)
תוכלו להעניק מלגות לתלמידים מאוכלוסיות מוחלשות ונוער בסיכון, לסייע לקשישים באמצעות תרומה לתכנית קפה אירופה לקשישים ניצולי שואה או למערכת החינוך הירושלמית בהקמת מעבדות, פעילות ושיפוץ מתקנים, או למערכת החינוך המיוחד בתרומת ציוד, חדרי טיפול ותכניות טיפול חדשניות.

תרומה לפרויקטים שידברו לליבכם, עם ליווי אישי לאורך כל הדרך

הקרן לירושלים, שהוקמה ב-1966 על ידי ראש העיר המיתולוגי טדי קולק, היא הקרן העירונית הגדולה בישראל. במהלך שנות פעילותה גייסה יותר מ-1.5 מיליארד דולר מאוהבי ירושלים מכל העולם, והשקיעה אותם באלפי פרויקטים ברחבי העיר. היוזמות והפרויקטים של הקרן לירושלים מקדמות העצמה קהילתית, תרבות יוצרת ומנהיגות עתידית.
3 צפייה בגלריה
מרחבי למידה בבית הספר
מרחבי למידה בבית הספר
מרחבי למידה בבית הספר
(צילום: רמי חביב)
במסגרת 'פינה בים' פועלת הקרן בשיתוף פעולה מלא מול עיריית ירושלים, כך שכל יוזמה מיושמת באופן יעיל, וכל תורם מקבל ליווי צמוד בבחירת מיקום ואופן ההנצחה, בהתאמה ובמימוש בפועל של הבחירה.

הפכו את הזיכרון וההיסטוריה המשפחתית שלכם לחלק מהעתיד של ירושלים

לירושלים מורשת מפוארת, אך תמיד יש לה מקום לאבני בניין נוספות לבניית העתיד שלה. הקרן לירושלים מזמינה אתכם להנציח את הזיכרון של מי שאהבתם יותר מכל, בעיר שמרגשת מיליארדים בכל העולם. הנצחה באמצעות אחד מהפרויקטים והיוזמות של הקרן לירושלים מתרכזת בחיים ובעתיד של ירושלים, ואינה רק שלט באחת מפינות העיר. פרויקט ההנצחה שתבחרו יסייע בפיתוחה של העיר, עתידה, ורווחת תושביה - וייתן השראה לדורות הבאים לקחת חלק במיזם המופלא ששמו ירושלים.
ומה החלק שלכם בירושלים?
לפרטים נוספים להפיכת הזיכרון המשפחתי לחלק מההיסטוריה של ירושלים וישראל, היכנסו>>