אם אתם מרגישים שאתם עומדים יותר ויותר בפקקים, אתם ככל הנראה צודקים. על פי נתוני חברת Waze על תנועת כלי הרכב בכבישים ב-2022, במהלך השנה נרשמה עלייה ממוצעת של כ-5% בעומסי התנועה ברחבי הארץ. העיר הפקוקה ביותר, על פי נתוני האפליקציה, באופן לא מפתיע, היא תל-אביב יפו. על פי דו"ח של חברת נתיבי איילון לשנת 2022, שעות העומס באחד הכבישים העמוסים בישראל רק הולכות ומתארכות, ומהירות התנועה בפועלת בחלק מהמקטעים ירדה תוך שנתיים ב-7%.
במציאות בה כ-70% מהישראלים מגיעים עם הרכב לעבודה ומבזבזים כשעה וחצי-שעתיים בכל יום בכבישים, נגישות נוחה ומהירה למקום העבודה היא היבט קריטי של איכות חיים כיום, ועל אחת כמה וכמה בעתיד לבוא.
5 צפייה בגלריה
(הדמיה: משרד אדריכלים גדי בר-אוריין)
לכן, אחד ממתחמי התעסוקה האטרקטיביים ביותר בישראל בתקופה האחרונה הוא O PARK אור יהודה, אשר מציע דרכי הגעה נוחות בתחבורה ציבורית, ברכב פרטי ואפילו באופניים. עבור מעסיקים, פארק התעסוקה החדש יאפשר להישאר בגוש דן מבלי לגזור על העובדים שעות ארוכות בפקקים. מהם מאפייני הנגישות של המתחם? ואיך הם משתלבים בעיצוב החדשני של הפארק?

כל היתרונות של גוש דן, יחד עם נגישות מושלמת לעובדים

היתרון המרכזי של O PARK מתבטא בשילוב בין המיקום האסטרטגי בלב גוש דן, סמוך ליישובי בקעת אונו הצומחים ולנתב"ג, לבין נגישות נוחה המאפשרת לעובדים להגיע אליו בקלות ובמהירות.
מבחינת צירי תחבורה מרכזיים, מתחם O PARK ממוקם בצומת אסטרטגי מבחינת כבישים מהירים - סמוך לכבישים מספר 1, 4, 412, 461 ובמרחק מספר דקות נסיעה מכבישים מספר 6, 531, 40 ועוד. הקו הסגול של הרכבת הקלה יעצור במתחם והתחנה הראשונה של קו המטרו העתידי M3 תצא גם היא מהפארק. תחנות המטרו יחוברו לרכבת הקלה, לרכבת ישראל לקווי מטרו נוספים. בנוסף, פארק העסקים והבילויים ממוקם על גבולו המערבי של נתב"ג בצמוד לכניסה העתידית אליו ובעתיד צפויה לקום בפארק התחנה המאספת של המטרו לנתב"ג.
5 צפייה בגלריה
(הדמיה: משרד אדריכלים גדי בר-אוריין)
כאשר מצרפים לכך את פרויקט 'מהיר לעיר' המקצר את זמן ההגעה ממגוון נקודות באזור ואפילו אפשרות להגיע מתל אביב במסלולי אופניים - מקבלים פארק תעסוקה במיקום הכי מרכזי במדינת ישראל, שהנגישות אליו רק צפויה להשתפר במשך השנים.

תחבורה חכמה ושאטלים בתוך הפארק - חלק מאיכות החיים של העובדים

אחד העקרונות המרכזיים עליהם מבוסס התכנון של פארק התעסוקה והבילויים הוא מתחם מרכזי ללא תנועה פנימית של כלי רכב, מה שמאפשר חיבור בין נקודות שונות בצורה נעימה ובטוחה. במקום אזור תעסוקה עמוס בכבישים וחניונים, הגישה ב-O PARK שונה לחלוטין ושמה את הולך הרגל במרכז. עבור המגיעים ברכב פרטי, ניהול החניות מציע עולם חדשני ויעיל: כל עובד ומבקר יוכלו לדעת בזמן אמת היכן יש חנייה פנויה בחניונים התת-קרקעיים ובאזורי החנייה הייעודיים. בנוסף, שאטלים מהירים יחברו בין המתחם לחניונים מחוץ לעיר.
5 צפייה בגלריה
(הדמיה: משרד אדריכלים גדי בר-אוריין)
הנגישות מבחוץ ממשיכה גם בתוך פארק התעסוקה והבילויים - המתחם שם דגש על שימוש בתחבורה ירוקה: מכשירי סגווי להשכרה, מסלולים ייעודיים לקורקינטים, שבילי אופניים ושבילי הליכה רחבים. במרכזו עוברת שדרה מרכזית וציר ירוק בהם מתרחשת פעילות מגוונת הכוללת אירועי תרבות ואמנות. הסביבה שעוטפת את הבניינים מזמינה, מוצלת ובטוחה עבור כלל העובדים ובכל אחד מהחלקים של הפארק ניתן למצוא 'פיאצה', כיכר עירונית מוגנת שתאפשר אינטראקציה חברתית בין עובדי ומבקרי המתחם. סביבת העבודה בכל הנוגע לתחבורה ונגישות ב-O PARK משתלבת גם באופן מושלם עם 'פארק איילון' העצום והירוק שיפעל בצמוד אליו - כמעט מכל חלון צפוי נוף ירוק ומרגיע.
ליאת שוחט ראש העיר אור יהודה: "כשניגשנו לתכנן את מתחם O PARK רצינו שלעובדים תהיה חוויה משלהם. גם בדרך לעבודה והביתה, גם מסביב למקום העבודה וגם מעבר לשעות העבודה.
5 צפייה בגלריה
ליאת שוחט ראש העיר אור יהודה
ליאת שוחט ראש העיר אור יהודה
ליאת שוחט ראש העיר אור יהודה
(צילום: ראובן קפוצינסקי)
"ראשית, מעבר לקרבה לצירי התחבורה, ביקשתי לשלב כמעט כל פתרון תחבורה ארצי או מקומי אצלנו במתחם או בסמוך לו. כך שהדרך אליו וממנו תהיה קלה ופשוטה מאוד. בנוסף, המקום יהיה שופע פתרונות חנייה מכל המינים והסוגים לעובדים במהלך היום ולמבקרים בכל שעות היום, כך שב O PARK יתחילו ויסיימו את היום ללא הפקקים וחיפושי החניה המתישים.
"בנוסף, ביקשתני מצוותי התכנון לקבוע הנחיות ברורות לכל יזם. אצלי לא יבנו בניינים ענקיים ומשעממים בלי אוויר ובלי חמצן. ולכן בכל משרד יהיה חלון ובכל קומה תהיה מרפסת וכל גג יהיה גן קטן וירוק. מעבר לזה, צורות המבנים מכניסה את הטבע לכל כיכר בחזית הבניין, דבר היוצר הווי מקומי ייחודי שהוא טוב לעסקים אבל בעיקר טוב לנשמה.
"אין הרבה פארקים של תעסוקה שצמודים לאורך נחל ואצלנו לא רק הנחל מהווה עניין אלא גם פארק מהענקים בגוש דן, החוצה את מתחם התעסוקה לכל אורכו ואליו יחוברו שבילי הליכה ורכיבה ירוקה מכל המתחם. השילוב של הפתרונות האלה, בנוסף על מגוון אפשרויות התרבות והפנאי במתחם, יעניקו לאזור שלנו פנינה ששמה O PARK, שללא ספק תשנה את העולם של כולנו במדדים של לפני ואחרי. חלוקת הזמנים תהיה פשוטה: איך בקעת אונו הייתה לפני או פארק אור יהודה ואיך אחרי."
5 צפייה בגלריה
(הדמיה: משרד אדריכלים גדי בר-אוריין)
אם כן, O PARK נמצא במרכז של המרכז, פסיעה מנתב"ג ו-5 דקות נסיעה מתל אביב, בין צירי התחבורה המרכזיים של ישראל וצמוד לפתרונות תחבורה רבים שהופכים אותו לנגיש במיוחד. כל מה שיישאר לעובדים במתחם הוא לבחור בין מטרו לרכבת קלה, בין אופניים לנסיעה קצרה ברכב פרטי. כשהם ייכנסו למשרד לקראת יום עבודה בלי הלחץ של הפקקים, כל מה שיישאר להם זה להגיד wow.
O PARK אור יהודה, פארק עסקים ובילויים במיקום הטוב בישראל. לפרטים נוספים על מתחם היכנסו>>