מים רבים זרמו מאז פתחנו את ברז המטבח ומזגנו לעצמנו כוס מים. כיום במרבית הבתים בישראל ברי המים הם אביזר חובה, ובד בבד עם ההתפתחות הטכנולוגית, הם גם מתעדכנים, משתכללים ומתאימים עצמם לבתים החכמים שלנו.
חברת תמי4 שטראוס מים השיקה לאחרונה את סדרת ברי המים הקומפקטיים +tami4edge ו-tami4edge – שניתן לתפעל אותם מרחוק בעזרת אפליקציה פשוטה וממשק חכם, וליהנות מחוויית שתייה מותאמת אישית, מתקדמת טכנולוגית וחסכונית אנרגטית.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
הבר, שמוצע בשלל צבעים, קטן ב־20% מבר המים הסטנדרטי (גובה: 36 ס"מ, עומק: 36 ס"מ, רוחב: 27 ס"מ), ובכך מתפנה מקום יקר על השיש במטבח. עיצובו, כמעין טיפה, מותאם למזיגה נוחה, הוא כולל תצוגה דיגיטלית מרהיבה ומלווה באפליקציה להגדרה אישית של סוגי משקאות, מעקב צריכה אישית, הרתחה מרחוק ונורת התראה להחלפת מטהר מים ונורת UV.
בני הבית מוזמנים להוריד לטלפון החכם אפליקציה פשוטה ונוחה לשימוש, שבאמצעותה יכול כל אחד לנהל בנפרד את שגרת השתייה שלו בטמפרטורת המים המדויקת לו, בשעה ובכמות המועדפת עליו ובליווי אפשרות מעקב אחר מספר הכוסות המים ששתה.
שאלנו את אורלי נחום, דירקטורית מוצרים ואסטרטגיה מוצרית של החברה, מניין נובע הצורך לפתח דגמים מתקדמים עבור מכשיר, שכל פעילותו היא סיפוק מים קרים או חמים?
"נוסף לעובדה שאנחנו חברה מובילה בחדשנות, אנחנו מחוברים ללקוחות באמצעות מחלקה מיוחדת - תובנות צרכניות, שעוסקת בדרך שבה ניתן לספק את הצרכים העולים מהשטח, וזה דוחף את הטכנולוגיה קדימה.
"במחקר שערכנו גילינו, למשל ש־40% מהישראלים חושבים שהמטבח שלהם קטן. כתוצאה מכך הקטנו את סדרת ברי המים ב־20% מבלי לוותר על הרמה הטכנולוגית ועל חוויית המשתמש". כך, כל היכולות מוזערו לעיצוב עדכני וקומפקטי, תוך שמירה על איכות המים ושילוב טכנולוגיית טיהור המים המתקדמת בעולם של מטהר המים tami4maze ונורת ה־UV.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
הבר זכה לשדרוג נוסף שעלה מהשטח – ממשק מזיגה נוח יותר לסירים. "נדרשנו להתאים את מבנה הבר ויצרנו צורת חצי גורן ומבנה שחובק את הסיר בנוחות. גם פיית המזיגה הותקנה במיקום מדויק לזרימה מותאמת. עוד גילינו, שכמחצית מהאנשים קמים לשתות במהלך הלילה. כדי לא להעיר את בני הבית, התקנו בבר נורה עם חיישן".
לדבריה, המחקר העלה שכ־27% מהבתים הם בתים חכמים ברמה זו או אחרת, ומשכך, הטכנולוגיה יכולה לאפשר להם מאפיינים נוספים דרך הרשת האלחוטית והאפליקציה.
מה הערך המוסף הייחודי של tami4edge על פני ברי מים אחרים בשוק?
"המערכות שלנו עוברות את בדיקות תקני האיכות המחמירים ביותר, ומערכת טיהור המים המשלבת את מטהר המים maze נחשבת, לדברי מומחים בינלאומיים, למתקדמת ביותר בעולם. במקרה של זיהומים במים, נורת UV מעניקה טיפול מיקרו־ביולוגי נוסף לפני מזיגה של מים קרים".
בר המים tami4edge מתקדם גם בהיבט הסביבתי. זאת בזכות הטמעת מאפיין, הלומד את התנהגות בני המשפחה, מיישם הרתחת מים חכמה וחוסך בחשמל.
מה משפיע על הרגלי השתייה שלנו? והאם לטכנולוגיה יש חלק בזה?
"מה שזמין ובטמפרטורה אידיאלית, מזמין לשתות. גם הצורך במזיגה עצמאית של ילדים כבר מגיל שלוש־ארבע הובילה אותנו לפתח פדל מזיגה מיוחד, שלא מצריך סיוע של ההורה, וכך ילדים, שרואים בבר סוג של משחק, שותים יותר. הילדים היום גם דיגיטליים יותר ומודדים פעילות יומיומית, למשל צעדים. אותו דבר עם tami4edge, כשהאפליקציה מאפשרת להם למדוד את כמות השתייה הפרטית שלהם. למעשה, האפליקציה מאפשרת לכל אחד מבני המשפחה להגדיר את כלי השתייה שלו, את הקיבולת ואת הטמפרטורה".
יתרון חשוב נוסף, שזוהה בחברה כגורם מרכזי בהחלטה לרכוש את בר המים tami4edge, הוא האפשרות לתיקון תקלות מרחוק. כאשר הבר מחובר לרשת ה־Wifi, החברה יכולה להתריע בפני המשתמשים על התקלה ולהנחות אותם לתיקון עצמאי באמצעות הוראות פשוטות. יחד עם זאת, הבחירה אם להוריד את האפליקציה ולהתחבר לרשת נתונה לבחירת המשתמש, והשימושים המרכזיים של בר המים לא ייפגעו גם ללא השימוש בה. הבר מספק חוויית מים איכותיים וטעימים, קרים או חמים, גם ללא חיבור לרשת.
ולסיכום, מדוע בכלל כדאי שיהיה לנו בר מים בבית?
"אומנם המים בישראל טובים וראויים לשתייה, אך הם מכילים כלור, שמשפיע על הטעם, לצד מזהמים שעלולים להגיע מצנרת ישנה. הבר מאפשר למזוג מים קרים, פושרים או חמים ללא צורך בהמתנה לחימום או קירור ולא פחות חשוב - כשמגיע הזמן להחליף את המטהר והנורה, האפליקציה מעדכנת, כך שתמיד אפשר להיות שקטים באשר לאיכות המים.
"אנחנו יודעים, שמי שיש לו תמי4 – שותה הרבה יותר מים. זה פשוט נגיש. ואין נפלא יותר מאשר לדעת שאתה עוזר לאנשים לחיות חיים יותר בריאים".