אתמול (16.5) התקיים גמר חידון עירוני בהשתתפות 13 תלמידים מכיתות ז'-י' מבתי הספר בגבעתיים. החידון, שנערך בתיאטרון גבעתיים, עסק בהיסטוריה העירונית של גבעתיים, שמציינת 100 שנה להיווסדה. לאולם התיאטרון הגיעו כ-400 תלמידים מבתי הספר השונים ובני משפחות שעודדו את המתחרים. האירוע התקיים במעמד רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, ובהשתתפות סיון גולדברג, סגן ראש עיריית גבעתיים, יורם פומרנץ, מנכ"ל עיריית גבעתיים, שרון פילוסוף, ראש מנהל החינוך, הנוער והצעירים, ונציגי עירייה נוספים. את התחרות הנחה אסף אשתר.
5 צפייה בגלריה
(צילום: רמי זרנגר)
חבר השופטים כלל את זאב ברקן, היסטוריון ופרסומאי לשעבר, שכתב ספר על תולדות גבעתיים, אילן טל ניר, מנהל אגף החינוך והתרבות לשעבר של עיריית גבעתיים, הדרה רוזנבלום, המפקחת לשעבר על תחום המנהיגות במשרד החינוך, עלמה חסון, יו"ר מועצת התלמידים והנוער העירונית ויואב שלוסברג, חתן פרס חידון התנ"ך העולמי לשנת 1985 ומחבר החידון. האירוע כלל גם קטעי הפוגה אמנותיים, כמו קטעי פנטומימה משעשעים, סרטונים קצרים על העיר וקטע ספוקן וורד בביצוע תלמידים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: רמי זרנגר)
התלמידים התכוננו במשך שבועות לחידון, לאחר שלמדו בבתי הספר על תולדות העיר וסיפור הקמתה. מקראה מיוחדת המאגדת נקודות ציון היסטוריות חוברה לכבוד האירוע. התלמידים שייצגו את בתי הספר שלהם בגמר, צלחו שלבים מוקדמים של תחרויות בית ספריות והפגינו ידע רב על עברה של העיר. גבעתיים הוקמה בשנת 1922 על-ידי מתיישבים עבריים וב-1942 הוכרזה כעיר. לקראת החידון, התלמידים למדו על תהליך הקמתה, על מאפייני השכונות השונות, על מערכת החינוך, התרבות והמורשת הייחודיים לעיר ועל אתריה המרכזיים. בנוסף, החידון כלל שאלות על אישים היסטוריים ומוסדות ציוניים שעל שמם קרויים רחובות העיר.
עינה ליטל גרסטמן מתיכון לאמנויות ע"ש תלמה ילין זכתה במקום ה-1 בתחרות, אורי אסיף מביה"ס בית אקשטיין זכה במקום ה-2 ונעמה זהבי מביה"ס ברנר זכתה במקום ה-3.
5 צפייה בגלריה
(צילום: רמי זרנגר)
5 צפייה בגלריה
(צילום: רמי זרנגר)
עוד השתתפו בתחרות התלמידים אמיר גורן-מאיר מביה"ס יגאל אלון, אייל הנדלסמן מביה"ס בורוכוב, יפתח וואינס מביה"ס בן גוריון, תמר אנגל מביה"ס גורדון, יותם אוריין מביה"ס לאה גולדברג, שקד מלכי מביה"ס כצנלסון, ירין זהבי מביה"ס שמעוני, נועם פלד מתיכון אורט קרייזמן, גילי לב מתיכון קלעי, ויאיר ביסטריצקי מתיכון שמעון בן צבי.
5 צפייה בגלריה
(צילום: רמי זרנגר)
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "ברכות לזוכים וישר כח לכל התלמידים שהשתתפו בחידון שנת ה-100 לגבעתיים. תודה גם לצוותי החינוך שהכינו את המתמודדים לתחרות. בתהליך הלמידה התלמידים והתלמידות נחשפו לסיפורים מסקרנים על התפתחותה של העיר ומאורעות שהתרחשו בתחומה. גבעתיים הייתה אחד ממעוזי היישוב העברי, ובשל כך התלמידים גם למדו על תקומת המדינה שבה לקחו חלק המתיישבים הראשונים שיאו של תהליך הלימוד גלום באירוע החידון המרשים שנערך היום, בהשתתפות מאות תלמידים שעודדו בהתלהבות את חבריהם וגם למדו על הדרך נקודות ציון היסטוריות חשובות".