אבא אתה יכול להעביר לי את ה-@#%**... לא, נו אבא, את ה-$%$*&... אוף, לא משנה, אקח לבד.
אתם צודקים. הצעירים של היום מדברים מהר, בולעים מילים, וקשה להבין מה הם אומרים. למרות זאת, עם יד על הלב, גם אנחנו – בני הדור השלישי, מבינים שהשמיעה שלנו כבר לא מה שהייתה. הווליום בטלוויזיה מפריע לשכנים, באוטו אנחנו לא שומעים שצופרים לנו בגלל עוצמת הרדיו, ואנחנו אומרים יותר ויותר את המילה "מה", כשפונים אלינו. תכלס אין צורך בדוגמאות, אנחנו כבר יודעים שאנחנו שומעים פחות טוב.
הידרדרות שמיעה היא תופעה הדרגתית. פעמים רבות ישנה הכחשה, שצריך להתגבר עליה, החל מהשלמה עם העובדה שאנחנו כבר לא צעירים, דרך החשש מהתלות במכשיר ועד לרתיעה מהמראה של מכשירי השמיעה המיושנים, שזכורים לנו מהילדות.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אלבום פרטי)

"מבחינתנו, זו שליחות"

"כשהבנתי כמה נפוץ הקושי לעשות את הצעד הראשון, אמרתי לעצמי שחייבים למצוא לזה פתרון. יש קהל עצום שצריך להנגיש לו את פתרונות השמיעה המתקדמים ביותר, והחלטתי לקחת על עצמי את משימת הקודש. אני רואה בכך שליחות". כך מספרת שרה מאיר, קלינאית תקשורת, העוסקת בתחום השמיעה 18 שנה והבעלים של "הבית לשמיעה".
תחת "הבית לשמיעה" פועלים מכוני בוטיק ותיקים ומקצועיים (הראשון בהם נפתח בשנת 1996 בירושלים) וכן שירות ביקורי הבית "מקול הלב", המתמחה בהתאמת מכשירים מכל הסוגים ומביא את מכון השמיעה אליכם הביתה, לדיור המוגן או, חלילה, במקרה צורך למחלקה בבית החולים. צוות הקלינאיות הבכירות והמנוסות של "בית לשמיעה" יודעות למצוא פתרונות יצירתיים גם במצבים קוגניטיביים מאתגרים, הנובעים ממצב פיזי מורכב, והן מלוות את הפונה באופן צמוד וקשוב עד לשימוש נינוח במכשיר. "מדובר בפתרון מצוין לאנשים עם קושי בניידות או למי שמעדיפים להישאר בבית", מסביר לנו אורי, בעלה של שרה שעובד איתה בתחום, ומספר: "בדיוק עכשיו אני חוזר מביקור בית בצפת, וההגעה לבית הלקוח היא חלק מההבנה, שאנחנו מעוניינים לשמוע מה הלקוח צריך ולעשות מעל ומעבר כדי לספק לו את המענה המתאים.
2 צפייה בגלריה
    שרה מאיר
    שרה מאיר
שרה מאיר
(צילום: אלבום פרטי)
"צריך להגיד בכנות", אומרת שרה, "היום פועלים הרבה מכונים מקצועיים, אבל אנחנו מאמינים, שלפני הכול צריך לראות את האדם שמולנו. לא רק בגלל הנימוס ודרך ארץ, אלא מתוך הבנה שכדי להתאים מכשיר שמיעה בצורה המקצועית ביותר, אנחנו צריכים להכיר היטב את הלקוח ולהתאים לו מוצר המדויק, שייתן לו מענה מוצלח וישפר את איכות חייו באופן המיטבי". עוד חשוב לדעת, שהמכון אינו שייך ליבואן מסוים, וכך יכול הצוות המקצועי להתאים את המכשיר המיטבי מתוך מגוון רחב של חברות ומכשירים.
שרה מוסיפה, שהקשר עם הלקוחות לא מסתיים אחרי המפגש הראשון. ההסתגלות למכשיר שמיעה עשויה להיות תהליך מתמשך. לפעמים אחרי ההתאמה הראשונית נדרשים מפגשים נוספים. התאמה לא מוצלחת תבוא לידי ביטוי בשמיעה לא טובה מספיק, ולפעמים זה כרוך בכאבי ראש, עצבנות, צפצופים למיניהם ועוד. זה יכול להיות מתסכל מאוד ובמקרה קיצון לגרום ללקוח לנטוש לגמרי את המכשיר ובכך לפספס את ההזדמנות לשיפור החשוב כל כך באיכות חייו. "לכן בניית הקשר עם הלקוח כל כך חשובה לנו", מדגישה שרה. "לפעמים מגיעים אלינו אנשים עם מכשירי שמיעה, שקנו במקום אחר, ובעזרת הליווי שלנו, שמיעתם משתפרת באופן משמעותי. הכרת התודה שיש להם בסיום התהליך שווה לנו הכול, כי מבחינתנו, זו שליחות".

במכון או אצלכם בסלון

אתם עדיין מהססים? ניתן לקבל את המכשיר לתקופת ניסיון, ואם לא הסתגלתם, תוכלו להחזירו. "אנחנו לא מודאגים מזה", אומרת שרה בביטחון. "אני מאמינה שהגישה שלנו מביאה איזו ברכה מלמעלה, והצלחנו להגיע להתאמה טובה גם במקרים מאתגרים מאוד. בפועל כמעט לא מחזירים לנו מכשירים".
השמיעה שלכם ירדה? יקיריכם לא שומעים כמו פעם? מכשיר השמיעה שלכם לא עונה עוד על צורכיכם? צרו איתנו קשר, ונלווה אתכם בהתאמה, בהסתגלות ובשירות אישי ומסור במכון או אצלכם בסלון, לבחירתכם. 
לייעוץ, הכוונה או תיאום ביקור בית, שלחו לנו מייל: info@kol-halev.co.il או לווטסאפ: 054-4553221

הידעתם?

- 13% מאוכלוסיית ישראל מעל גיל 20 סובלים מבעיות שמיעה שפוגעות בתפקוד.
- הטכנולוגיה של היום מאפשרת מענה משפר איכות חיים לרוב המוחלט של בעיות השמיעה.
- ברוב המקרים ניתן לקבל השתתפות משמעותית מקופות החולים.
- ישנם מכשירים בצורות ובגדלים שונים שנותנים מענה אסתטי מותאם אישית.