גלי ההדף של המלחמה פוגעים במשק לאורכו ולרוחבו, כאשר בכל הארץ שרויים מאות אלפי עסקים באי ודאות, עקב עצירת פעילות מוחלטת או חלקית. אנחנו בבנק מזרחי טפחות מבינים שמציאות כה מטלטלת מחייבת צעדים יוצאי דופן, ולכן התגייסנו במהירות לעזרה ראשונה פיננסית לעסקים בקו האש, וגיבוש מתווה מענקים ופתרונות סיוע לעסקים בכל הארץ.
לדברי שבי שמר, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק, "בעלי עסקים ועצמאיים מיישובי הדרום נמצאים בחזית הלחימה וחווים ימים קשים ומורכבים של דאגה לשלומם ולשלום משפחתם. לכך נוספה גם הפגיעה הכלכלית, כאשר מאז ה-7 באוקטובר העסק שבבעלותם מושבת לחלוטין או פועל באופן חלקי בלבד.
1 צפייה בגלריה
מטבחון
מטבחון
תומכים בעסקים
(shutterstock)
"מזרחי-טפחות נרתם על מנת לחזק אותם ולעזור להם הן בסיוע כספי והן במעטפת של פתרונות מימון וליווי אישי של בנקאים מנוסים. הבנק ועובדיו מגויסים ומחויבים לתושבי הדרום, ונמשיך להיות לצידם עד שיוכלו לחזור לבתיהם ולשגרת חייהם".

עד 20 אלף שקל מענק לעסקים בעוטף ובשדרות

הבנק יוצא במהלך סיוע מיידי לעסקים במרחב עוטף עזה ושדרות: בימים אלה ייכנסו לחשבונות העסקים מענקים בהיקף של עד 20 אלף שקל, מתוך הכרה בצורך הדחוף של בעלי העסקים בהכנסה ובכיסוי מסוים של ההוצאות – בשעה שאין ודאות מתי ישובו לפעול. בעלי העסקים שמתגוררים ביישובים הללו יקבלו גם פטור אוטומטי מהחזר המשכנתה בנובמבר, על הבית ועל העסק, במידה שהמשכנתה בבנק מזרחי טפחות.

"הלוואה לצדכם"-הלוואה של 50 אלף שקל ללא ריבית והצמדה

בנוסף למענקים, יעמיד בנק מזרחי טפחות הלוואות לעסקים שנמצאים בטווח 40 קילומטרים מרצועת עזה, בהיקף של עד 50 אלף שקל, וזאת ללא ריבית וללא הצמדה, למשך 12 חודשים ובהתאם לצורך התזרימי של העסק.
כמו כן, עסקים שיש להם פיקדונות או חסכונות יוכלו למשוך את הכספים בכל עת וללא קנסות, עד לסכום של 100 אלף שקל.

דחיית תשלומי הלוואות

עבור עסקים בכל הארץ, שכבר חווים האטה וקושי תזרימי, מציע בנק מזרחי טפחות דחיית תשלומים על הלוואות קיימות למשך שלושה חודשים –ללא עמלות. הטבה זו היא עבור עסקים שנטלו הלוואות בהיקף של עד 2 מיליון שקל, או בהלוואות קיימות מהקרן בערבות המדינה. גם בהלוואות קיימות מקרן "צפונה דרומה" יוכלו העסקים לקבל דחייה של שישה חודשים, ללא עמלה.

סיוע והלוואות מקרנות פרטיות ובערבות המדינה

בנק מזרחי טפחות מציע מספר מקורות סיוע נוספים לעסקים, חלקם פרי שיתוף פעולה עם קרנות מובילות או בערבות המדינה.
הלוואה מקרן בערבות המדינה – הלוואה בערבות המדינה– הלוואה בתנאים נוחים.
הלוואה מקרן "חרבות ברזל" - מייסודה של קרן "צפונה דרומה", שהוקמה ע"י איש העסקים סטף ורטהיימר ויזמים פרטיים נוספים. קרן "חרבות ברזל" מעמידה בשיתוף בנק מזרחי טפחות הלוואה לעסקים בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל, בתנאים נוחים.

מזרחי טפחות איתכם

בכל עת, כבנק שחרת על דגלו שירות אישי ואנושי, מעניק מזרחי טפחות שירותים בהתאמה אישית לעסקים, הכוללים ליווי VIP של בנקאי, לצד מגוון כלים דיגיטליים.
בימים אלו משיק הבנק גם זירת מסחר לעסקי הדרום - פלטפורמה ייעודית באתר הבנק, שתסייע להציג את העסקים ולקשר בינם לבין לקוחות הבנק.

בעלי עסקים, יש לכם שאלה? מזרחי טפחות לצדכם בקו חירום לעסקים, בטל' 6760*

בכפוף לתנאי הבנק. פרוט תנאי ההטבות מופיע באתר הבנק בעמוד " הטבות והקלות לתושבי הדרום"
מתן כל סוג אשראי כפוף לשיקול דעת הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל
בכפוף לשיקול דעת הבנק. המענק יינתן לעסקים בעלי אובליגו של עד 2 מיליון ₪. סכום המענק יקבע בהתאם לגובה האובליגו של העסק.
פורסם לראשונה: 16:32, 31.10.23