כבר שנה וחצי שאוליסיה בת ה-19 נאבקת בגידול אלים בגזע המוח. למרות הטיפולים הקשים, הגידול ממשיך להתפשט וכעת מסכן את חייה. רק טיפול יקר הוא התקווה להציל את חייה.
זה התחיל בארוחת ערב כשלאוליסיה התחילו להתבלבל המילים. "בהתחלה הייתי בטוחה שזה מעייפות ושלחתי אותה לישון", אבל הימים עברו ואוליסיה רק נראתה יותר מנותקת.
במשך חודשים ארוכים הרופאים אמרו לאמא של אוליסיה שהכל בסדר ושהיא סתם מפחדת, ואין צורך לעשות בדיקות יותר מעמיקות, אבל היא לא הייתה רגועה.
"לפני שאוליסיה נולדה איבדתי כבר בת אחת. הלב שלי, לב של אמא, לא היה רגוע. הרגשתי שיש פה משהו לא תקין"
ואז באה האבחנה של גידול אלים ונדיר בגזע המוח. ומשם ההתדרדרות הייתה מהירה מאוד. הגידול התפשט ולחץ על חלקים קריטיים במוח של אוליסיה, והיא כבר לא יכולה לדבר ולבטא את עצמה.
אמא של אוליסיה היא לוחמת שעושה הכל כדי להציל את החיים של הבת היחידה שלה, ולא שוכחת בשביל מה היא נלחמת: ״אני מתגעגעת, מתגעגעת לאוליסיה שלי של פעם. מתגעגעת לשיחות שלנו ביחד. מתגעגעת לחיוך המושלם שלה. היא לא יכולה לדבר אבל אני רואה לה בעיניים פחד מוות".
1 צפייה בגלריה
אולסיה לפני המחלה
אולסיה לפני המחלה
אולסיה לפני המחלה
(צילום: אלבום משפחתי)
ברקע המשפחה של אוליסיה יש עוד סיפור אובדן כואב. "לפני שאוליסיה נולדה איבדתי את אחותה שנפטרה בגיל מספר חודשים, הרגשתי שאין לי בשביל מה לחיות, ואז באה אוליסיה. היא האור שלי בחיים הילדה הזאת, אין סיכוי שהיא תלך מפה".
הסיכוי היחיד של אוליסיה הוא סוג כימו חדשני שבו מזריקים את הכימו ישירות דרך הראש לתוך הגידול. אין זמן להרבה תהליכים. בכל יום שעובר המצב של אוליסיה מתדרדר. הגידול מתפשט. והזמן פועל לרעתה.
משפחתה הקימה קמפיין גיוס המונים על מנת להציל את החיים של אוליסיה, ופונה לעזרת הציבור במלחמה בגידול האלים. ״אני בטוחה שאצליח להציל אותה", אמא שלה אומרת לנו. "אני יושבת לידה והיא רועדת בכל פעם שהרופאים מדברים איתי, היא מבינה הכול ואני מחזיקה לה את היד ומבטיחה לה שאנחנו לא נוותר וננצח".