נועה כוכבא. "קראו לי 'מיס ג'נוסייד'"

נועה כוכבא: "כשהתקיפו אותי זה הזכיר לי סיפורים מהשואה"

גם אחרי שהפגינו נגדה, קראו לה "מיס ג'נוסייד" ו"רוצחת תינוקות" ותקפו אותה פיזית - נועה לא עוצרת לרגע את מסע ההסברה שלה בארצות־הברית. בשיחה מניו־יורק היא מספרת איך הקהל מגיב למלכת היופי לשעבר שלאחרונה גויסה למילואים כחובשת קרבית

פורסם:
שלושה שבועות אחרי שהשתחררה ממילואים כחובשת קרבית בחזית הדרום, גויסה מלכת היופי במיל' נועה כוכבא לחזית ההסברה למען ישראל ברחבי ארצות־הברית. אז היא גם גילתה שמדובר במלחמה לא פחות קשוחה מזו שעברה עליה בחמשת חודשי המילואים בעוטף.
מאז תחילת המלחמה הפכה כוכבא את עמוד האינסטגרם שלה למערך הסברה של אישה אחת, והעלתה סרטונים מטעם עצמה שכבשו את הרשת. כשהשתחררה מהמילואים היא הוזמנה לסיבוב הרצאות בקמפוסים בארצות־הברית מטעם FIDF, ארגון ידידי צה"ל בארצות־הברית. "עוד לפני שהגעתי כבר תייגו אותי על סרטונים שקוראים להחרים אותי וכתבו לי הודעות כדי לוודא שאני יודעת שאני הולכת לסבול שם", היא משחזרת. "כשהגעתי לקמפוס בסן־פרנסיסקו ראיתי שהמפגינים הפרו־פלסטינים לקחו את זה ברצינות, ממש השקיעו בהפקה. הם ארגנו טקס מיס יוניברס אלטרנטיבי מחוץ לקמפוס והעניקו לי את התואר 'מיס ג'נוסייד'. כולם הגיעו בטוקסידו ובשמלות ערב, הדפיסו פוסטרים שלי ובאו עם הכתר. כשעליתי במדרגות לקמפוס הם שפכו עליהן גלונים של צבע אדום, כי אני מבחינתם 'בייבי קילר'".

נשמעת כמו חוויה מזעזעת.
"ברגע שהחלטתי להיכנס לעולם ההסברה, הבאתי בחשבון שאהפוך למטרה. כולם מסביבי - אמא שלי, המנהלים שלי והמארחים - היו מזועזעים ממש, אבל אני לא נלחצתי. הצמידו לי ארבעה מאבטחים שלא עזבו אותי, ובנוסף, אם הצלחתי לעצבן כל כך הרבה אנשים שהקדישו הפקה שלמה רק בשביל לשנוא אותי, כנראה שאני עושה משהו טוב. בכל המקומות שהגעתי אליהם הפגינו נגדי. השיא היה בניו־יורק. שם זה באמת היה מפחיד קצת".
מה קרה?
"הייתי בטיימס סקוור עם חבורה של אנשים טובים שעושים הסברה למעננו, צילמנו סרטונים עם דגלי ישראל, ופתאום התחילה ממול הפגנה ענקית נגד ישראל. היו שם איזה 5,000 איש ואנחנו בקושי עשרה, ממש לא היינו כוחות. הם זיהו את הדגלים והתחילו לצרוח עלינו. ענדתי סרט של 'מיס ישראל' לצורך הצילומים, ושוב קראו לי 'מיס ג'נוסייד'. הם זיהו אותי כמלכת היופי ששירתה בצבא וקראו לי 'רוצחת תינוקות'.
"באיזשהו שלב הם התחילו לתקוף אותנו פיזית, לקחו לנו את הדגלים מהידיים וקרעו אותם. אחד מאיתנו ענד שרשרת מגן דוד ותלשו לו אותה מהצוואר. ואז אחד המפגינים התחיל להרביץ לי עם השלט של ההפגנה. ראיתי את השנאה בעיניים שלו, זה היה מפחיד מאוד".
"אחרי 7 באוקטובר כתבתי לבנות בקבוצת הווטסאפ של מיס יוניברס שהן צבועות. התגובות שקיבלתי מהן היו שישראל פוגעת בפלסטינים ומרעילה את העולם. מאוד התאכזבתי"
שוטרים שהגיעו למקום ביקשו מכוכבא וחבריה להתפנות, אך הם סירבו. כוכבא העלתה את כל האירוע לאינסטגרם ואף תועדה כשהיא מניחה קרח על פניה ומגחכת: "קצת מכות עוד לא הרגו אף אחד". אבל הזיכרון שנותר לה לא משעשע בכלל. "בחיים לא הייתי במצב כזה של סכנה או אלימות. זה הזכיר לי סיפורים מהשואה. הזוי שדברים כאלה יכולים לקרות שוב, שיהודים מותקפים רק בגלל שהם יהודים. אני דור שלישי משני הצדדים – הסבים שלי מצד אמא עברו את השואה בטריפולי, וסבתא מצד אבא הייתה באושוויץ. לרוב המפגינים האלה אין מושג מה באמת קרה ב־7 באוקטובר, איזו שואה עברנו פה. מבחינתם אם הייתי בצבא אז אני רוצחת ילדים, הם לא יודעים שחיילים שהכשרתי הצילו גם חיים של פלסטינים".
3 צפייה בגלריה
נועה כוכבא
נועה כוכבא
"הצמידו לי ארבעה מאבטחים שלא עזבו אותי"
(צילום: יוסי מיכאלי, סגנון: סליה אזולאי)

קיבלתי צו 8

השיחה עם כוכבא (25) מתנהלת בזום בעודה שוהה בניו־יורק במסגרת סיבוב ההרצאות שלה בארצות־הברית, שיימשך לפחות עד סוף החודש. כאשר שמעה על המהומות באוניברסיטת קולומביה, לא היססה והגיעה למקום מיד. "איך ששמעתי שיש בלגן נסעתי לשם", היא מספרת. "לא יכולתי להיכנס לשטח המאהל של הפרו־פלסטינים, אבל גם כשעמדתי מבחוץ זו הייתה חוויה מפחידה. הרגשתי שאני צריכה להסתיר את השרשרת עם המגן דוד, ובעצם לחזור לגרמניה הנאצית. אבל זה לא יעצור אותי. התראיינתי שם על המצב, וביחד עם עוד ישראלים אמיצים הדבקנו מדבקות של 'עם ישראל חי' מסביב לאוניברסיטה. נורא לראות ילדים בני 20 שלא מבינים שום דבר עוטים כפייה ומוחים - והם לא יודעים נגד מה הם מוחים אפילו".
איך הקהל מקבל אותך בהרצאות?
"בהתחלה קצת מרימים גבה. אני באה כזאת מתוקונת על עקבים, בשמלה ואיפור, וכשאני מספרת מה עשיתי במלחמה, הדיסוננס הזה מכניס אותם להלם. אחרי ההרצאה מגיעות אליי נשים עם דמעות בעיניים ואומרות לי תודה על כך שגרמתי להן להבין שנשים יכולות לעשות הכול. הן מתפעלות מזה שמלכת יופי, דמות שמייצגת נשיות, עדינות ורוך, יכולה להיות גם חיילת שמחזיקה נשק וישנה בשטח. גם אני מקבלת המון מהמפגשים האלה, אני עוברת פה מסע של ריפוי אחרי מה שעברתי וראיתי במלחמה".
"אחד המפגינים התחיל להרביץ לי עם השלט. ראיתי את השנאה בעיניים שלו. בחיים לא הייתי במצב כזה של סכנה"
ב־7 באוקטובר כוכבא, ששירתה בסדיר כמפקדת קורס חובשים, הוקפצה למילואים בתפקיד חובשת קרבית. "כשקיבלתי צו 8 לא שאלתי שאלות והתייצבתי – למרות שבסדיר לא עסקתי בטיפול אלא בלימוד תיאורטי", היא מספרת. "הרגשתי שאני חייבת לעשות את זה. עשו לנו קורס חובשים מזורז לרענון, ומשם נסענו לדרום והתחלנו לטפל באנשים. חמישה חודשים ישנו באוהלים על הגדר, ברמה של דקה נסיעה מהגבול, כדי להיות מוקפצים במהירות אם קורה משהו. הייתה לי אפשרות להשתחרר קודם, אבל בחרתי להישאר כי הרגשתי שאני עושה משהו שהוא הרבה יותר גדול ממני. רציתי לעזור כמה שאני יכולה".
באילו נסיבות צולמה התמונה שלך מהמילואים, שכבשה את הרשת ונעשתה ויראלית?
"צלם שהגיע לשטח זיהה אותי ואמר, 'איזה מגניב לראות מלכת יופי מטפלת בפצועים, אפשר לצלם אותך?'. בהתחלה אמרתי, 'מה תמונות עכשיו?', לא התקלחתי כמה ימים ואני לא רגילה להצטלם בלי איפור, אבל בסוף הבנתי שזה יעזור להסברה והסכמתי. לקחתי 'לובלו' שהיה לי בכיס, מרחתי קצת על הלחיים ואמרתי, 'יאללה, בוא נצטלם'. התמונה נהייתה ויראלית תוך דקות, כי אין מה לעשות, לראות בחורה יפה עם מדים באמצע המלחמה זה לא דבר רגיל. אנשים אמרו לי שאני הפנים של ישראל היפה".

איך התחילו סרטוני ההסברה שהעלית במהלך המילואים?
"שבוע וחצי אחרי 7 באוקטובר כבר ראיתי שאנשים שכחו את מה שקרה לנו. כל האמפתיה שקיבלנו בהתחלה פשוט נעלמה וכולם היו נגד ישראל, אז החלטתי להעלות סרטון ולספר את האמת שלנו. ביקשתי מחברים שיעזרו לי לערוך, העליתי וזה מאוד הצליח. בכל פעם שהיה לי זמן פנוי צילמתי את עצמי, העליתי לאינסטגרם וזה תפס".
מישהו הנחה אותך מה להגיד?
"לא, אני יודעת לבד מה להגיד, זה פשוט בער בי. גדלתי על ערכים של ארץ ישראל ועל ערכי הציונות, ההורים שלי שירתו בצבא שנים רבות - אבא כטייס ומפקד טייסת ואמא כקב"נית בחיל האוויר".

יש לי אחריות אישית כלפי העם שלי

החיים של כוכבא התהפכו ב־7 באוקטובר גם מהבחינה הרומנטית: עם גיוסה למילואים נפרדה מבן הזוג שלה אחרי יותר משנה של זוגיות. "המלחמה גרמה לי להבין שאני צריכה לשים את עצמי במקום הראשון", היא אומרת.
לפני חודשיים דיווחו מדורי רכילות בעולם על קשר רומנטי שנרקם בין כוכבא לשחקן ההוליוודי הלוהט גלן פאוול (35), המוכר מהסרטים "בלתי נשכחים 3", "הבוס שלי בדייט" ו"רק לא אתה". האתר דיילי מייל הבריטי, למשל, פרסם שהשניים נפגשו לדייט סוער במועדון בלוס־אנג'לס, בליווי צילומי פפראצי שלהם יוצאים מהמועדון אחרי שצפו במופע סטנד־אפ.
"לרוב המפגינים האלה אין מושג מה באמת קרה ב־7 באוקטובר, איזו שואה עברנו פה. מבחינתם אם הייתי בצבא אז אני רוצחת ילדים, הם לא יודעים שחיילים שהכשרתי הצילו גם חיים של פלסטינים"
כוכבא לא מכחישה שהיה "פלרטוט" בינה ובין פאוול, אבל ממהרת לצנן את ההתלהבות. "גלן הוא חבר ממש טוב של החברה הכי טובה שלי באל־איי, יצאתי איתה איזה ערב והוא הצטרף, היו שם עוד כמה חברים שלה", היא מספרת. "הוא פלרטט והיה לי ממש כיף עם זה, היה לנו ממש אחלה. היה באזז סביב זה, פרסמו תמונות שלנו ביחד בכל מיני אתרים. למחרת הוא צלצל לחברה שלי ואמר לה שאני מדהימה, שהוא ממש התרשם ממני ושאל אותה אם אני פנויה. כשהיא סיפרה לי על השיחה אמרתי לה, 'הכול טוב ויפה, רק חבל שהוא לא יהודי'".
נפגשתם שוב?
"כן. ישבנו באיזה בר והוא אמר לי, 'ווטס אפ מיי דיר פרנד?', הוא התעניין אם אני בעניין שלו והציע לי לצאת איתו, אז אמרתי לו, 'אם אתה רוצה לצאת איתי אין בעיה, האמת היא שגם אתה מוצא חן בעיניי, רק תתגייר קודם'. ממש התלהבתי ממנו, איך אפשר שלא, ראית איך הוא נראה? אבל אין מצב שאהיה עם גבר לא יהודי, אבא שלי יהרוג אותי (צוחקת). תראי, אני מרגישה שיש לי אחריות אישית כלפי העם שלי. אחרי מה שהסבים שלי עברו בשואה, מי אני שאקטע את השרשרת ואתחתן עם גבר לא יהודי? אין מצב בעולם, במיוחד אחרי מה שעברנו בשבת השחורה".
הריאיון המלא עם נועה כוכבא מתפרסם בגיליון "לאשה", השבוע בדוכנים
3 צפייה בגלריה
נועה כוכבא
נועה כוכבא
נועה כוכבא
(צילום: יוסי מיכאלי, סגנון: סליה אזולאי)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button