העולם שלנו מורכב ממאות אלפי צלילים קטנים, שחולפים לידנו מבלי שנשים לב ומרכיבים תמונה. דאלאס טיילור, מוזיקאי ומעצב סאונד מארה"ב, דווקא שם לב לכך, והחליט לנתח את כל מה שאנחנו שומעים. בפודקאסט שלו Twenty Thousand Hertz הוא מציג באופן מרתק ומעמיק את הסיפורים והגלגולים של הסאונדים שכולנו מכירים: האישה של סירי, נעימות הפתיחה של נטפליקס ואולפני המאה ה-20, הנחירות של בן או בת הזוג ועוד ועוד.
שם הפודקאסט הייחודי - 20 אלף הרץ - הוא טווח התדירות של גלי הקול שבהם מסוגלת האוזן האנושית להבחין. אבל איך שלא נסתכל על זה, גם המידע שטיילור מספק הוא ללא ספק מעבר לטווח המידע שאדם סביר מכיר. העריכה המופלאה, מלאת ההתרחשויות, שלא מאפשרת לכבות את הפרק גם אם הגעת ליעד (גילוי נאות: בפעם הראשונה ששמעתי את הפודקאסט הקפתי את השכונה פעמיים כדי לסיים את הסיפור על סירי) נותנת את התחושה שהיוצר השקיע המון המון המון מחשבה וזמן עבודה על כל פרק.
הפודקאסט הפך את טיילור לאוטוריטה עולמית בתחום הסאונד, ולטענתו הוא נועד ללימודי עולם הסאונד ואין לו כל מטרת רווח. הוא נחשב לאחד הפודקאסטים העצמאיים המובילים בעולם, אתם חייבים להאזין לו - עם אוזניות!
1 צפייה בגלריה
twenty thousand hertz
twenty thousand hertz
Twenty Thousand Hertz
(צילום מסך)
מספר פרקים: 144
אורך פרק: 30-45 דקות
שפה: אנגלית
הפקה: DallaS Taylor
למי מיועד: פריקים של סאונד ומידע לא רלוונטי
בשורה התחתונה: הקולות הם לא בראש, הם מסביב.

המלצות האזנה נוספות: הזוועות באוקראינה, המאייר שזכה באוסקר, וחיי האהבה אחרי הקורונה

הטבח בבוצ'ה בעיניים של רונן ברגמן | הכותרת
ד"ר רונן ברגמן, שליח "ידיעות אחרונות" ו-ynet, היה השבוע בזירת הטבח בעיירה האוקראינית בוצ'ה. בפרק שטח מיוחד הוא מספר על הגופות המוטלות, קברי האחים, הבניינים המרוסקים והטנקים הרוסים הבוערים בצדי הכביש. ברגע אחד נוגע ללב הוא משתף מה גרם לו להתפרק. תיעוד מצמרר מהאירוע שהוא מגדיר כהכי חשוב מאז מלחמת העולם השנייה.

הישראלי שאייר את אנקאנטו | אבק פיות
ליאור לב הגשים את החלום. מנער צעיר שאהב לשרבט על נייר הוא הפך לאחד האנימטורים בחברת האנימציה של וולט דיסני. בביקור מולדת הוא עצר באולפן "אבק פיות" לספק לנו הצצה בלעדית מאחורי הקלעים של זוכה פרס האוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר, ולגיבורה שלו – מירבל.

האהבה אחרי הקורונה | מגזין הכותרת
בפרק השלישי בסדרה מעין רודה יצאה לבדוק מה השתנה בעולם שלנו, שנתיים לאחר פרוץ הקוביד. הפעם - איך השתנו האהבה ומערכות היחסים בין בני זוג בין הסגרים ועד ימינו, ופגשה אישה שהחליפה צד, זוג שבחר להתחתן בדרך לא שגרתית, וגם בחנה איך אפליקציות ההיכרויות רכבו על גל הקורונה כדי שנישאר לבד.

הצטרפו לקהילת 'פודקאסט להמונים' בפייסבוק, וכמובן אל תחמיצו את פרקי השבוע של הכותרת, סקס אפיל, האמת היא וריפרש