עיר הנמל הפסטורלית שלחוף הים, המשופעת ב־7 חופי זהב מטופחים ותושביה הגיעו מ־99 עדות וקהילות שונות, מזמינה אתכם לחגיגה רב־תרבותית עשירה. ומהקיץ הזה תפגשו את העושר התרבותי הזה במלוא הדרו. מוכנים?
אחרי ניו יורק, פריז וברצלונה, לראשונה בישראל:
מיצג "אורות אשדוד": המבקרים מוזמנים ליהנות בחינם ממיצג אורות עוצר נשימה לאורך 800 מטרים, שיפעל בכל ימות השנה ב־20:30 (למעט ימי שישי). במסלול אפקטים של תאורה, וידאו־ארט, מסכי מים והולוגרמות על גבי בניינים בעיר. המסלול מתחיל על קירות בניין העירייה, שם מוצג סיפורה של העיר הים, הנמל והרב־גוניות המיוחדת. משם אפקטים של אור מובילים את הקהל אל מוזיאון מונארט, שעל קירותיו מוקרן מיצג מרהיב של צלילה במעמקי הים. המסלול מסתיים בפארק ים אשדוד, שם מוצגת חגיגת וידאו ארט מרהיבה על מסך מים עצום שעל גדת האגם.
חזיון אור־קולי במצודת אשדוד ים: לאחרונה הושק באתר השימור מיצג אורקולי נוסף וגדוש אפקטים. האירוע, שנמשך כ־10 דקות, נע בין קירותיה העתיקים של המצודה ומספר את סיפור המקום מימי האדם הקדמון, דרך הפלישתים ועד ימינו. שעות הפעילות ורכישת כרטיסים בעלות של 10 ש"ח למיצג באתר תיירות אשדוד.
"הבריחה מהמצודה" היא פעילות חווייתית לכל המשפחה באתר מצודת אשדוד ים. דמיינו, כי אתם שני מלחים ביזנטיים לפני כאלף שנים ויותר, ואונייתכם טבעה באמצע לילה סוער בים התיכון. בשארית כוחותיכם אתם מצליחים להגיע אל החוף, ומיד נלקחים בשבי על ידי שומרי המצודה. אתם מובלים אל המצודה ותוהים כיצד תינצלו מהצרה. אתגר משימתי בן 60 דקות, המציע הפעלות ומשימות, כמו בניית קשתות, "ריפוי" כדים וטיפול בחרסי עתיקות. את המשתתפים מלווה מדריך וכל קבוצה מקבלת טאבלט, שעליו מותקן יישומון אינטראקטיבי עם החידות. בתיאום מראש בטל' 050-2211914 ובאתר. הגעה: בכביש גישה המחבר את שדרות משה דיין, כיכר השלום והחוף.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
טעימה נוספת מהעושר הרב תרבותי והקולינרי בעיר מציע את אוהל חוויית עמים, מסע של בני מוצאים ועדות שונות דרך העלייה, הקליטה וההשתלבות, ביקור חווייתי החושף סיפורי עמים ותרבויות דרך טעימות קולינריות וטקסים מסורתיים, המוזיקה, הריקודים, הלבוש והמנהגים המרכיבים את הפסיפס הרב תרבותי שבנו את העיר אשדוד. ימי הפעילות א'-ה', מתאים לקבוצות ומשפחות מעל 20 איש. בתיאום מראש בלבד. מקום: חניון פארק אתגרים
שיט בנחל לכיש – לאחר שהופסק בו השיט בשנות ה־60 בשל זיהום במים, עבר הנחל שיקום וטיהור, והשיט התחדש ולרשות המבקרים עומדות 20 סירות פדלים לשיט בן חצי שעה. "אני זוכר כיצד כילד היינו שוחים ודגים במימי הנחל. מבחינתי, לחנוך את חזרתו הרשמית של השיט הוא מעמד מרגש מאוד. פעלנו רבות כדי לשקם את הנחל ונמשיך לשמור על הטבע והסביבה המיוחדים שלנו פה", אומר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.
הפעילות מתקיימת מדי יום מ־9:30 עד 18:30 בתשלום של 60 שקל לסירה (עד 4 איש), רצוי לבדוק זמינות באתר.

פארק אתגרים – בפארק החווייתי שעל גדות נחל לכיש פעילויות מהנות ומגבשות לכל הגילים. חובבי האתגר מוזמנים לקיר טיפוס, אומגה, טרמפולינות, מכוניות מתנגשות. הקטנטנים ייהנו במתחם "אתגר טף" עם קיר טיפוס וטרמפולינות, אומגה וקרוסלת אווירונים. עוד במקום פינת חי וליטוף, בריכת שכשוכית, מתנפחים מוצלים, מאהל בדואי, מדשאות, פינות צל עם שולחנות ועוד. רחוב הרצל, טלפון 073-7971188, 053-7506599.
פארק אתגרים בפייסבוק: פארק אתגרים אשדוד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
Together Bike – השכרת אופניים משפחתיים לרכיבה נינוחה לצד נחל לכיש, המשלבת כתב חידה. המסלול מתחיל בפארק אתגרים וממשיך לאורך טיילת הנחל - 2 ק"מ של טבע, חיות ואומנות. לאורך המסלול נקודות עצירה עם כתב חידה, שהרוכבים יסרקו באמצעות ברקוד שיופיע על גבי שלטים בטיילת.
הפעילות מתקיימת לאורך כל השבוע. מחיר לאופניים (עד 4 מקומות): 100 שקל לשעה. כרטיסים באתר תיירות אשדוד.
טרקטורונים 4X4 לאורך נחל לכיש - למתקדמים מוצעת נהיגת שטח מודרכת על טרקטורונים חשמליים. יוצאים מפארק אתגרים אשדוד למסלול, הממשיך עד לאתר מורשת עד הלום. משך המסלול כשעה.
הפעילות ל־9־7 משתתפים. מחיר: 100 שקל לטרקטורון. להזמנות: 053-7506599.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
קולינריה – בין הפעילויות מומלץ לעצור לארוחה באחת מהמסעדות הרבות בעיר, המגישות אוכל משובח לכל כיס מהמטבח המרוקאי, ההודי, הטוניסאי, האיטלקי, האסיאתי, בשר, דגים ועוד ועוד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: תומר מרזוק)
חופי זהב – רצועת החוף העירונית, הנמתחת לאורך 6 ק"מ היא מהיפות בישראל. לאורכה 7 חופי רחצה מוכרזים, הנהנים מקו מים נקי וממרחב חולי גדול ללא סלעים.
"אשדוד ממשיכה את תנופת הפיתוח התיירותי ומזמינה את תושבי ישראל להגיע ולהנות משלל הפעילויות, הקולינריה והאטרקציות שיש לעיר להציע", מסכם סגן ראש העיר שמעון כצנלסון.

לפרטים נוספים:
תיירות אשדוד:
טלפון: 08-8545481
מייל: visitashdod2@ashdod.muni.il
פייסבוק תיירות: VisitAshdod
אינסטגרם: Tayarut_ashdod

הידעתם?

המבקרים באשדוד מוזמנים ליהנות בחינם ממיצג אורות עוצר נשימה לאורך 800 מטרים, שיפעל בכל ימות השנה ב־20:30 (למעט ימי שישי). במסלול אפקטים של תאורה, וידאו־ארט, מסכי מים והולוגרמות על גבי בניינים בעיר. המסלול מתחיל על קירות בניין העירייה, שם מוצג סיפורה של העיר הים, הנמל והרב־גוניות המיוחדת