2 צפייה בגלריה
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בנו של רב מוכר מאזור הדרום הורשע ב-2019 בשורה של עבירות מין נגד ילדה בת 12. נגזרו עליו שבע שנות מאסר והוא נדרש לשלם למתלוננת פיצוי כספי של 100 אלף שקל.
לאחרונה גילתה משפחת הילדה, המתגוררת בקהילת הרב ובנו, כי האב גייס תרומות שנועדו בין היתר לסייע לבן. בשיחה עם ynet הרב הודה כי חלק מהתרומות מיועדות לסייע לבן, אולם עורך הדין הכחיש: "כספי התרומות לא מיועדים למימון ההליך המשפטי".
"עצוב שהרב המקובל לא מצא לנכון לגייס תרומות לשיקום ולטיפול בילדה שלנו, במקום לגייס תרומות לבנו העבריין שרצח את נפשה", אמרו במשפחה.
הגבר, בן 34 ואב לארבעה, הורשע בשורה של מעשים מגונים שביצע בילדה. זאת במסגרת הסדר טיעון עם פרקליטות מחוז דרום, שדרשה תחילה עונש מאסר 8-12 שנים.
התביעה טענה כי המעשים החלו כשהילדה הייתה בת 12, ועם השנים הפכו לחמורים יותר. בנוסף נטען כי הוא הפעיל עליה מניפולציות רגשיות כדי להניא אותה מלשתף את המעשים.
הילדה עצמה לא העידה בבית המשפט, אך במסגרת התסקיר שהוגש היא ציינה שהיא יכולה לעמוד בכך וכי חשוב לה שהפוגע יודה במעשיו ויבקש סליחה, כפי שהוא אכן עשה.
באולם בית המשפט הנאשם הביע חרטה על מעשיו ופרץ בבכי. לדבריו, הוא הבין את חומרת הדברים רק כשדיבר עם הוריו, וטען שהבנה זו "הרסה אותו נפשית".
במסגרת ההליכים המשפטיים, חבריו של הנאשם מהישיבה העידו לטובתו, וכך גם מנכ"ל הישיבה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד רוני אלוני סדובניק
עו"ד רוני אלוני סדובניק
"רמס את תומתה". עו"ד רוני אלוני-סדובניק
(צילום: אלכס מורוזוב)
"הנאשם הפך את המתלוננת לחפץ לסיפוק צרכיו המיניים", פסק בית המשפט המחוזי בבאר שבע. "פעם אחר פעם הוא יזם את הפגיעה במתלוננת תוך ניצול העובדה כי ראתה בביתו כמקום מפלט מפני הוריה", נכתב בהחלטה, "הנאשם ניצל את גילה הצעיר וכן את האמון שנתנה בו בשל העובדה ששימש עבורה כמעין דמות אב".
השופטים ציינו כי הנאשם חילל את פרטיותה של הילדה, וכי כתוצאה ממעשיו היא נפגעה קשות. בנוסף, הומלץ לנאשם לקבל טיפול ייעודי בתחום עבירות המין.
עורכת הדין רוני אלוני-סדובניק, המייצגת את המתלוננת ומשפחתה, מסרה בתגובה: "בנו של הרב רמס את תומתה של ילדה ואביו רמס את שארית כבודה. טוב היה עושה הרב אם הוא היה מנצל את סמכותו הרוחנית לנקות את שמה של הילדה הפצועה בנפשה ולצאת פומבית נגד פדופיליה וניצול מיני של ילדים, שזהו מעשה של קידוש הם אמיתי".
עורכת הדין של הנאשם מסרה בתגובה: "גיוס התרומות לא ייועד לבנו של הרב. יש לציין כי בכוונת הנאשם לערער על גזר הדין וגובה הפיצוי".