אלנה אשכנזי, ניצולת שואה בת 86, הגישה תביעה בבית משפט בטורונטו שבקנדה נגד מסעדה מקומית בשם "פודבנדרס" אשר הודיעה בפוסט שפרסמה בעמוד האינסטגרם שלה כי "לקוחות ציוניים אינם מוזמנים למסעדה". בפוסט אחר שיבחה המסעדה את המחבלת מארגון החזית העממית לשחרור פלסטין ליילה ח'אלד וכתבה: "יש רק פתרון אחד, אינתיפאדה וגלובליזציה של האינתיפאדה".

1 צפייה בגלריה
הפוסט
הפוסט
הפוסט
(בעמוד האינסטגרם של המסעדה)
הפוסט עורר סערה ציבורית וגרר תגובות רבות בעד ונגד המסעדה. פעילים פרו ישראלים בעיר ארגנו הפגנות נגד המסעדה כשהם עטופים בדגלי ישראל. המפגינים נשאו שלטים בעד ישראל ואף ריססו בספריי מגן דוד על חלון הראווה של המסעדה. בעקבות תלונות גולשים, אינסטגרם סגרה את החשבון של "פודבנדרס".
אשכנזי, ניצולת שואה שמתגוררת בסמוך למסעדה, הגישה באמצעות הפורום המשפטי הבינלאומי תביעה בדרישה לקבלת פיצויים בגין אפליה בלתי חוקית. היא ציינה כי חשה שחזרה לימים אפלים בהיסטוריה בהם נתלו שלטים שעליהם נכתב "הכניסה אסורה לכלבים ויהודים". עוד סיפרה על משפחתה שברחה מגרמניה הנאצית בתקופת השואה. בתביעה נדרשה המסעדה לפרסם התנצלות גלויה על המקרה, גינוי לאפליה שיצרה ואף נדרש מבעלי המקום לעבור הדרכה בנושא אפליה, גזענות ואנטישמיות.
התביעה עשתה שימוש ראשון בהגדרת העבודה לאנטישמיות של IHRA, כוח המשימה הבינלאומי לשימור זכר השואה, המבהירה כי אנטי ציונות זהה לאנטישמיות. מטרת ההגדרה המשפטית הינה לסייע באיתור ואכיפה נגד אנטישמיות והיא אומצה עד היום ע"י כ-20 מדינות, כולל קנדה. בהגדרה זו מובהר כי קריאה נגד הציוני במקום קריאה נגד היהודי היא אנטישמיות מודרנית ויש להתייחס אליה ולאכוף אותה בדומה לאנטישמיות קלאסית".
בעלת המסעדה מסרה בתגובה: "אני נוקטת עמדה פוליטית נגד מדינת ישראל והאידאולוגיה הציונית. אני לא רואה את מדינת ישראל או הציונות כשווים ליהדות. אני לא שונאת את העם היהודי בכל צורה. בהבנה שלי ישראל היא מדינת מתנחלים קולוניאליסטית שכובשת שטח בכוח. אני חושבת שמדינת ישראל והאידאולוגיה הציונית משתמשים באמונה היהודית להצדיק את ביצוע הפשעים נגד הפלסטינים מה שהופך את היהודים לפחות בטוחים. אנו לא מסכימים על הדרך לשלום אבל אני רוצה שלום וביטחון לכל בני האדם. אני מצטערת אם אנשים פירשו מה שאמרתי כשנאה, לא לזה התכוונתי".