יום לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו האשים את הפקידים בכישלון בכל מה שנוגע לסיוע הכלכלי, מקורבו מאשים כעת את הציבור בגל השני של הקורונה: נתן אשל פנה היום (ד') לעיתונאים בהודעה שבמסגרתה הטיל על הציבור את האחריות להתפרצות המחודשת של מגפת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
נתן אשל בנימין נתניהו
נתן אשל בנימין נתניהו
נוהג לתדרך את מסריו באופן לא רשמי. נתן אשל ובנימין נתניהו
(צילום: טל שחר)
"לא החור גנב, העכבר גנב", כתב אשל. "אחוז גבוה של הציבור שלא נשמע להוראות שלא חובש מסיכה, שחוגג במועדונים ועל הגגות, בים ובמקומות ציבוריים אחרים אשם במצב, ולא הממשלה שרצתה לעזור לבעלי עסקים שלא נשמעו לכללים".
את הדברים כתב אשל על רקע משבר הקורונה המעמיק הן בפן הבריאותי והן בהיבט הכלכלי, על רקע שיעור המובטלים הגואה וקריסת עסקים רבים. הממשלה שוקלת גם היום להטיל הגבלות נוספות מעבר לאלו שהוכרזו.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, אמר כי ייתכן שלא יהיה די בצעדים שעליהן החליטה הממשלה כדי להגיע ליעד הקונקרטי של הורדת מספר הנדבקים ל-100 ביום ושימור רמה זו לאורך זמן, גם לאחר שיוסרו ההגבלות - וייתכן שהממשלה תידרש לצעדים נוספים. אתמול מספר הנדבקים הגיע לשיא של יותר מ-1,300.
במכתב שהעביר לשרי הממשלה ביקש בן שבת מהשרים להעביר הצעות, כל שר בתחומי משרדו, לצעדים מידיים נוספים כדי להגיע ליעד של צמצום ההתקהלויות על פי קריטריון של תועלת מרבית ומחיר כלכלי מינימלי.
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה במזרח ירושלים
בדיקות קורונה במזרח ירושלים
"לא החור גנב, העכבר גנב". בדיקות קורונה
(צילום: AFP)
אתמול נרשם שיא חדש במספר הנדבקים היומי, וזינוק מדאיג במספר החולים קשה: על פי משרד הבריאות, אובחנו 1,320 נדבקים, והייתה זו הפעם השלישית בשבוע האחרון שבה היה מספר המאובחנים היומי גדול מאלף.
אשל ממשיך לתפקד בשליחותו של נתניהו אף שב-2012 הוא הורשע בעסקת טיעון בבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה בגין התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה, על רקע התנהלות מול ר', שהייתה כפופה לו בלשכה.
בית הדין קבע כי אשל הטריד אותה, עיין בהתכתבות הדואר האלקטרוני שלה, בהודעות בטלפון הנייד ואף צילם אותה מזווית מטרידה מתחת לחצאית. בתחילה הכחיש את הדברים, אך לבסוף הודה בעסקת טיעון.