מעקב ynet: משרד הבריאות ממשיך לסרב לאפשר לבני הזוג אייל וזוהר אוחנה מחיפה לצאת יחד מבידוד, למרות שעליהם להגיע ללידת בנותיהם התאומות בגיאורגיה בסיומו של הליך פונדקאות. חשוב לציין - כל בני המשפחה ערכו כבר שתי בדיקות קורונה, שכולן יצאו שליליות.
לפי משרד הבריאות, זוהר יכולה לעלות לטיסה - אבל בעלה אייל לא, מכיוון שבא איתה במגע בזמן שהייתה נחשבת חולה מאומתת. לזוהר, נדגיש, לא היו תסמיני קורונה, ובדיקותיה חזרו שליליות זמן קצר לאחר הבדיקה שיצאה חיובית.
2 צפייה בגלריה
"להסיר חסמים ביורוקרטיים". זוהר ואייל אוחנה
"להסיר חסמים ביורוקרטיים". זוהר ואייל אוחנה
"להסיר חסמים ביורוקרטיים". זוהר ואייל אוחנה
(צילום: פרטי)
הפרשה החלה בשבוע שעבר. ביום שלישי היו אמורים אייל וזוהר לטוס לגיאורגיה, לקראת לידת הפונדקאית ב-25 בחודש. השניים, שמנסים כבר שנים להביא ילד לעולם, ערכו בדיקות קורונה לפני הטיסה ביחד עם ההורים של זוהר שאמורים לטוס איתם. מכל בני המשפחה, יצאה רק הבדיקה שערכה זוהר חיובית, ולדבריה מדובר היה בטעות.
מאמציהם של בני המשפחה לעבור בדיקות נוספות הצליחו רק אחרי התערבות התקשורת, אך גם לאחר שבדיקות אלה חזרו שליליות - הם לא יכולים לצאת מהבידוד בגלל נהלי משרד הבריאות. לדברי הזוג, אם לא יגיעו לטיסה הבאה - שתצא מחר (יום שלישי) - הם עלולים לפספס את הלידה.
אייל סיפר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי "אשתי גזרה על עצמה בידוד עצמי במשך חודש-חודש וחצי, בגלל ההליך הרפואי שבו אנחנו נמצאים. היא הייתה בבית כדי שחלילה לא ניתקל במצב שבו אנחנו נמצאים כרגע. עשינו בדיקות, והבדיקה של אשתי חזרה חיובית - חמש שעות לפני שהיינו אמורים לעלות על טיסה וכל הבית כבר היה ארוז. לאחר מלחמה עם קופת החולים קיבלנו בדיקה נוספת שכמובן הצדיקה את מה שחשבתי, ואשתי נמצאה שלילית. אין לה שום דבר".
2 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי הייקו מאס שר ה חוץ ה גרמני ועידת ואנזה ברלין גרמניה
גבי אשכנזי הייקו מאס שר ה חוץ ה גרמני ועידת ואנזה ברלין גרמניה
בני הזוג פנו לאשכנזי: "תתערב כדי שנוכל לעלות לטיסה"
(צילום: רויטרס)
"משרד הבריאות אמר לנו בשיחות טלפון שגם אם הבדיקות יהיו שליליות לא ישחררו אותנו מהבידוד", הוסיף אייל. "אין לנו זמן מיותר. הם רוצים שנצא ביום רביעי מהבידוד כביכול, והטיסה יוצאת ביום שלישי. זו המלחמה עכשיו".
הוא פנה לשר החוץ, גבי אשכנזי, ואמר: "נתקלנו בחסמים וביורוקרטיות מול שגרירות ישראל בגיאורגיה. אני מבקש את התערבות האישית של השר כדי לעזור לנו ולהסיר כל חסם אפשרי וביורוקרטי, כך שנוכל לעלות לטיסה ביום שלישי".
"אנחנו מתחננים, זה הצ'אנס האחרון שלנו", הוסיף. "חשוב לנו לציין, אם אנחנו לא נגיע ביום שלישי, הילדות שלנו יועברו לבית יתומים. אני מבקש לא להיות אטומים, תעזרו לנו. זה מקרה חירום, אנחנו לא מדברים על מקרה רגיל. אנחנו בסיטואציה חריגה".
במשרד הבריאות אמרו כי לא ניתן להחריג את המקרה, שכמוהו לטענתם יש עשרות, אך דווקא זוהר יכולה לטוס. "המקרה נבחן לעומק", נמסר ממשרד הבריאות. "אדם שנמצא חיובי לקורונה בבדיקה לפני הטיסה והוא ללא תסמינים - ייחשב מחלים ויוכל לטוס במידה שיעבור שתי בדיקות שליליות בהפרש של 24 שעות, ובהינתן שעברו חמישה ימים לפחות מהתוצאה החיובית. מצב זה יכול להיות תקף עבור זוהר".
עם זאת, לפי המשרד, "לגבי מגע של בעלה עם מאומתת, לצערנו הרב אין כרגע פתרון שמאפשר קיצור בידוד. הוא נדרש לעבור 14 ימי בידוד מהמגע האחרון".