3 צפייה בגלריה
דורון ידיד יורם הלוי
דורון ידיד יורם הלוי
יורם הלוי ודורון ידיד, המועמדים המובילים
(צילום: יואב דודקביץ')
בעקבות הודעת נציב שירות המדינה הבוקר (ראשון) שאפשר לקדם הליך לבחירת פרקליט מדינה, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מקדם מהלך לבחירת מפכ"ל. השבוע הוא צפוי להיפגש עם מ"מ המפכ"ל מוטי כהן, ועם שלושה ניצבים - מפקד מחוז י-ם ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז צפון שמעון לביא ומפקד מג"ב קובי שבתאי – כדי להכריע בסוגיה. מול מועמד מהמשטרה ניצבת מועמדות ניצב בדימוס יורם הלוי שאוחנה נפגש עימו בעבר.
אחרי אינספור ניסיונות, גם של השר הקודם גלעד ארדן, וגם של השר הנוכחי אמיר אוחנה, נראה שכעת מתכוון אוחנה לסגור את הסוגייה על פי גורמים במשרד לביטחון פנים נראה שהפגישה עם ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן נועדה בעיקר להודיע לו כי בכוונת השר למנות אדם אחר לתפקיד אחרי שכהן מכהן בתפקידו כבר כשנתיים.
3 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
מעוניין להכריע. השר אמיר אוחנה
(צילום: דולב ג'ולי)
3 צפייה בגלריה
שמעון לביא יעקב שבתאי
שמעון לביא יעקב שבתאי
שמעון לביא יעקב שבתאי
(צילום: עידו ארז)
שמו של מפקד מחוז ירושלים, שאיתו עתיד להיפגש השבוע אוחנה, הועלה בעבר גם כמי שייתכן ויעבור לפקד על שב"ס אם לא ימונה למפכ"ל. בנוסף ייפגש אוחנה עם ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון הצעיר, שלו זה התפקיד הראשון.
בנוסף אמור אוחנה להיפגש עם הניצב הוותיק קובי שבתאי מפקד מג"ב. מולם מרחפת דמותו של ניצב יורם הלוי, שכבר שנתיים לא במשטרה, אבל שמו תמיד בראש הרשימה. הלוי שומר על שתיקה וניתק עצמו מכל העיסוק במינוי לתפקיד השוטר מספר 1. לפי מקורבים לשר, נראה כי דווקא הלוי וניצב ידיד הם שני המועמדים המובילים.

אחרי פרסום הידיעה נמסר מטעם אוחנה כי "לפי שלל הידיעות שהתפרסמו בכלי התקשורת מהרגע שבו החל הליך בחירת המפכ"ל, קל יותר לספור אילו ניצבים מכהנים וניצבים בדימוס אינם 'מועמדיו של השר'. אין אף אדם שיודע מהי רשימת המועמדים זולתי.
לפני כחודש הודיע אוחנה לממלא מקום המפכ"ל כהן ולממלא מקום נציב שב"ס גונדר אשר וקנין כי בכוונתו לאשר את הארכת כהונתם כממלאי מקום. כהונתם הוארכה בחצי שנה נוספת, או עד למינוי של קבע במשטרת ישראל ובנציבות שב"ס, המוקדם ביניהם.