גראהם קלארק, נער בן 17 מפלורידה, נאשם בתכנון פריצת הענק בטוויטר לפני כשבועיים, שבמהלכה נפרצו, בין היתר, חשבונותיהם של ג'ו ביידן, ביל גייטס, אילון מאסק וברק אובמה. אמש (שישי) הוגשו כתבי אישום נגדו ונגד שני גברים נוספים, אזרח פלורידה ואזרח בריטניה, בגין מעורבות בפריצה.
3 צפייה בגלריה
 הנאשם, גראהם קלארק
 הנאשם, גראהם קלארק
הנאשם, גראהם קלארק
(צילום: shutterstock, רויטרס)
הפריצה מוקדה בחשבונות של משתמשים וחברות בעלי פרופיל גבוה ומיליוני עוקבים ברשת החברתית. עוד נפרצו חשבונותיהם של קים קרדשיאן, קניה ווסט, וורן באפט וג'ף בזוס, וגם של תאגידי ענק כמו אפל וחברות כמו אובר - ואלה שימשו להפצה של הונאת ביטקוין.
החשבונות צייצו בנוסח זהה: "אני נותן בחזרה לקהילה. כל סכום ביטקוין שיישלח לכתובת המופיעה מטה - יוכפל ויוחזר לשולח! אם תשלחו 1,000 דולר, אשלח בחזרה 2,000 דולר! ההצעה תקפה ל-30 דקות בלבד".
לפי הדיווחים, הונאת הביטקוין המתוחכמת הזו הצליחה להניב רווחים לתוקפים, בסכום של כ-100 אלף דולר. טוויטר נעלה באופן מיידי את כל החשבונות שהושפעו מפרצת האבטחה.
ניתוח ראשוני של האירוע העלה כי פרצת האבטחה היא תוצאה של "הנדסה חברתית" - וכי היא ניצלה כלים פנימיים לניהול חשבונות של עובדי טוויטר, כדי לקבל גישה רחבה לחשבונות בעלי פרופיל גבוה. מניית טוויטר צנחה בכארבעה אחוזים בתום יום המסחר, לאחר שנודע דבר הפריצה.
3 צפייה בגלריה
פרצת האבטחה בטוויטר
פרצת האבטחה בטוויטר
הודעת ההונאה בחשבון של ג'ו ביידן
(צילום מסך)
בהודעה משותפת של ה-FBI ומשרד המשפטים האמריקני נכתב כי "הגיעה לסיומה חקירה מורכבת שנערכה בפריסה ארצית". התובע, אנדרו וורן, אמר כי נגד הנער עומדים 30 סעיפי אישום.
ממשרד המשפטים האמריקני נמסר כי שני הנאשמים הנוספים מלבד קלארק הם מייסון שפרד (19), תושב העיר בוגנור רג'יס שבדרום אנגליה, ונימא פאזלי (22), תושב אורלנדו, פלורידה.
טוויטר מסרה בתגובה לאישומים כי היא "מעריכה את הפעולה המהירה של גורמי אכיפת החוק".
3 צפייה בגלריה
פרצת האבטחה בטוויטר
פרצת האבטחה בטוויטר
הודעת ההונאה בחשבון של אילון מאסק
(צילום מסך)
אירוע האבטחה החריג נמשך קצת יותר משעתיים, שבמהלכן ציוצים בנוגע לתרמית הופיעו ונמחקו לסירוגין. קצת יותר משעה אל תוך פרצת האבטחה, טוויטר פרסמה הודעה רשמית והודיעה כי הנושא בבדיקה.
חסימת חשבונות מאומתים (בעלי וי כחול) מפעילות כוללת בפלטפורמה נחשבת לצעד חסר תקדים בהיקפו, אולם בטוויטר לא היססו לנקוט בו כדי לאבטח את החשבונות ולמנוע הפצה נוספת של תרמית הביטקוין.
מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית, ג'ק דורסי, צייץ בחשבונו לאחר האירוע: "יום קשה בשבילנו בטוויטר. כולנו מרגישים איום ונורא שדבר כזה קרה. אנחנו עוסקים בניתוח האירוע ונשתף כל מה שנגלה ברגע שתהיה לנו הבנה על תמונת המצב השלמה של מה בדיוק קרה. (אימוג'י של לב כחול) לכל הצוותים שלנו שעובדים קשה כדי לתקן".
פורסם לראשונה: 22:52, 31.07.20