1 צפייה בגלריה
של ד"ר אברהם ברקאי
של ד"ר אברהם ברקאי
ד"ר אברהם ברקאי
(צילום: אבישג שאר-ישוב)
הערעור התקבל - הרופא שהורשע בהחזקת חומרי פדופיליה לא יוכל לשמש מפקח על שירותי בריאות התלמיד. בית הדין הארצי לעבודה קיבל היום (ג') את ערעור פרקליטות המדינה על פסק הדין שאפשר למנות את ד"ר אברהם ברקאי לרופא האחראי על שירותי בריאות התלמיד במחוז הצפון.
"אמון הציבור מושפע גם מתחושת המוגנות של התלמידים והוריהם", צוין בהחלטת בית הדין הארצי לעבודה בעניינו של המומחה ברפואת ילדים שריצה שישה חודשי עבודות שירות לאחר שבמחשבו נמצאו כ-190 אלף קבצים וסרטונים שהוגדרו פורנוגרפיים-פדופיליים.
במאי השנה קבע בית הדין האזורי לעבודה בנצרת כי ד"ר ברקאי רשאי לעבוד כרופא מפקח על שירותי בריאות התלמיד, לאחר שבהליך מוקדם יותר פסל נציב שירות המדינה את הרופא מלקבל את התפקיד. החלטת בית הדין האזורי עוררה אז תגובות נזעמות בקרב הורים ורשויות בצפון שהודיעו כי ד"ר ברקאי לא יורשה לעבוד בתחומן.
בעקבות כך הודיעה המדינה כי היא מבקשת לעכב את המינוי ולאחר מכן הגישה פרקליטות המדינה ערעור על החלטת בית הדין האזורי. ד"ר ברקאי נעצר לפני כעשור, ובהמשך הורשע בהחזקת ובהפצת חומרי פדופיליה. הוא נידון בתחילה למאסר למשך שנה וחצי, אך בערעור קוצר העונש והועמד על חצי שנה מאסר שהומרה בעבודות שירות.

במשך 5 שנים נאסר עליו לטפל בקטינים

ועדה מיוחדת מטעם משרד הבריאות קבעה כי ד"ר ברקאי אינו מסוכן ללקוחותיו. רישיונו הותלה לשנתיים, ובמשך חמש שנים נוספות נאסר עליו לטפל בקטינים, אלא בנוכחות בגיר נוסף. ב-2016 הותר לו לחזור ולעסוק במקצועו ללא סייג. למרות זאת, פסל הנציב את קבלתו לשני תפקידים קודמים, במקרה אחד בשל טענתו של הנציב כי קיים קשר בין העבירות החמורות בהן הורשע לבין התפקיד. במקרה השני, הורה על פסילתו לאחר שהרופא הסתיר את עברו הפלילי מוועדת המכרזים.
בית הדין הארצי לעבודה קיבל את ערעור הפרקליטות, שייצג את נציבות שירות המדינה, וקבע כי החלטת הנציב שלא למנות את ד"ר ברקאי לתפקיד המפקח על שירותי בריאות התלמיד סבירה. בהחלטה נכתב: "שיקול אמון הציבור בעל משקל מיוחד כאשר עסקינן במוסדות חינוך, בהם מחויבים הילדים ללמוד מכוח דין, כשכן אז אמון הציבור מושפע גם מתחושת המוגנות של התלמידים והוריהם. זאת, בשל היות התלמידים קטינים הזקוקים להגנה מיוחדת, ובשל היות החינוך והלימוד חובה על פי דין".
התיק טופל על ידי עו"ד ליטל סדובסקי מהמחלקה למשפט העבודה בפרקליטות המדינה. עו"ד ערן קייזמן, פרקליטו של ברקאי, אמר: "על פסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה אנחנו ניזום פנייה לבג"ץ שהוא לדעתנו הערכאה היחידה שביכולתה להכריע בשאלות כבדות המשקל של הפרת חוק יסוד חופש העיסוק כפי שנעשתה על ידי החלטתו של נציב שירות המדינה".
נדב סרוסי, יו"ר ועד ההורים בחצור הגלילית שדרש ממערכת החינוך ביישובו לאסור את כניסת ד"ר ברקאי למוסדות החינוך, אמר כי המינוי היה פסול מלכתחילה: "אני מברך על החלטת בית המשפט לבטל את המינוי. לעולם לא אבין מה חשב מי שמינה אותו. אני מקווה שבמשרד החינוך יפיקו לקחים וימנעו מראש מקבלת עברייני מין מורשעים. כהורים רווח לנו".