המחשב הביתי הפך לכלי עבודה שגרתי בעשורים האחרונים, אבל עבור רובנו, במקרה של תקלה במחשב אפשר להעביר את ההתכתבות בדוא"ל והעבודה על המסמכים לטלפון הנייד או למחשב ה"חלופי" של הבית.
לעומת זאת, עבור בעלי מקצוע המשתמשים בתוכנות כבדות ותובעניות, מחשב תקין ועמיד מהווה מרכיב קריטי לעמידה במשימות וייצור הכנסה. כל תקלה, עיכוב או האטה בקצב העבודה, יכולות להוביל להשלכות משמעותיות על הפעילות העסקית.
על רקע הצורך ההולך וגובר לכלי עבודה מקצועיים, צומח בשנים האחרונות סגמנט תחנות העבודה (Workstations) בקצב מסחרר של עשרות אחוזים בכל שנה. המוצרים בקטגוריה כוללים מחשבים נייחים, ניידים ומסכים המותאמים במיוחד למשתמשים מקצועיים מבחינת עמידות לתנאים קשים, מינימום תקלות ומקסימום מהירות בתפעול התוכנות המקצועיות, התאמה מושלמת בין חומרה לתוכנה והמפרטים הכי מתקדמים.
איך תבחרו את הדגם הנכון ביותר לצרכים העסקיים שלכם?
לפני הכל - האם אתם צריכים 'תחנת עבודה'? רשימת בעלי המקצוע ה(כמעט) מלאה
רשימת התחומים בהם ניתן להפיק תועלת רבה ממחשב מסדרת Workstation ארוכה ומגוונת: תחום האדריכלות והעיצוב, הנדסה, אנרגיה, פיתוח מוצרים, מדיה ובידור (עריכת וידיאו, עיבוד תמונות), עיצוב גרפי, רפואה, AI, פיננסים, תעופה, פיתוח משחקים, VR, AR, OEM ועוד.
בשנים האחרונות צומחת קבוצה חדשה של משתמשים בקטגוריית ה-workstations: משתמשים פרטיים יצירתיים, שעורכים וידיאו ומעבדים תמונות כחלק מפעילות אינטנסיבית ברשתות החברתיות, ניהול בלוגים, הפקת פודקאסטים ועוד. גם עבורם, המחשב הוא חלק מהותי מהתחביב (שיכול להפוך למקצוע עם כמות העוקבים הנכונה), והם מחפשים מחשבים שיעשו את העבודה בצורה חלקה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: לנובו)

אמינות ללא פשרות: מחשב שהוא סוס עבודה צריך לעמוד בתנאים קשים

מחשב שמהווה כלי עבודה עיקרי חייב להיות אמין ועמיד ב-120%. מדובר על מחשבים שמגיעים אתכם לפגישות בקצוות הארץ, חווים טלטלות בבתי קפה וחללי עבודה ואחראים על מצגות שמביאות לקוחות אסטרטגיים. לצד זאת, הם צריכים לעמוד בלילות שלמים של רינדורים ומרתונים של עבודה על פרויקטים חשובים. לכן, אחד האלמנטים הקריטיים ביותר של תחנות עבודה הוא אמינות מבחינת תקלות ועמידות פיזית לתנאי שטח.
המחשבים מסדרת P Series של ענקית המחשבים לנובו, למשל, עומדים בתקינה הצבאית Mil-spec 810 הכוללת 12 מבדקים מחמירים של אבק, לחץ, טמפרטורות קיצוניות ועד הפלה פיזית מגובה - הכל כדי להבטיח עמידות מיטבית. המחשבים עצמם עשויים מסיבי פחמן (Carbon Fiber), חומר קל ועמיד במיוחד הנמצא בדגמי פרימיום.
עבודה רציפה וחלקה לאורך זמן משמעה זמן השבתה נמוך יותר וחיסכון משמעותי בעלויות. בבדיקה שערכה ב-2019 חברת TBR, החברה המובילה בעולם למעקב אחרי אמינות המוצרים בשוק המחשבים, התגלה שכמות פתיחת התקלות במוצרים מסדרת P Series של לנובו הייתה נמוכה ביותר ב-21.4% בהשוואה לדגמים המתחרים.
בנוסף, workstations איכותיים בנויים לעבודה אופטימלית במשך 5 שנים לפחות, לעומת מחשבים לשימוש ביתי הבנויים לשימוש אופטימלי של כ-3 שנים.

שימו לב שתחנת העבודה כוללת התאמה רשמית של היצרנית

מעבר למחשב עצמו, הכלי המרכזי של בעלי המקצוע הוא התוכנה המקצועית בה הם משתמשים. לכן, מוצרי Workstation מקצועיים ואיכותיים כוללים אישור רשמי של יצרניות התוכנה המובילות, הנקרא ISV, המתקבל אחרי בדיקות טכניות מקיפות וקפדניות של המוצרים עד לקבלת חותמת האיכות הרשמית של היצרנית.
תוכנות של Adobe, Autodesk, Dassault, Avid ועוד חייבות לעבוד באופן חלק וללא עיכובים, משום שבשורה התחתונה, החישוב פשוט - כאשר כל רינדור לוקח פחות זמן, אפשר להגיש את הפרויקטים מהר יותר ולהיות פרודוקטיבי יותר. המחשבים מסדרת P Series של לנובו כוללים אישור רשמי של יותר מ-100 תוכנות מובילות.
על מנת למצוא את ההתאמה החומרתית הטובה ביותר עבור כל תוכנה לנובו פיתחה כלי מיוחד ופתוח לשימוש חופשי עבור קהל היעד של תחנות העבודה המקצועיות בו היא ממליצה על מפרטים טכניים ספציפיים אשר יעבדו בצורה המיטבית ביותר בעבודה מול תוכנה מקצועית/יצרן התוכנה (ThinkStation ISV certification)

חוד החנית של הטכנולוגיה: מפרטים טכניים מעולים, כרטיסי מסך מקצועיים והתאמה אישית עד לפרט הקטן ביותר

בעקבות הדרישות הגבוהות של התוכנות המקצועיות והרצון של המשתמשים העסקיים לשמור על המחשבים למשך שנים רבות, סדרות ה-Workstation כוללות לרוב מפרטים טכנולוגיים עשירים, הכוללים מעבדים מהדור החדש ביותר, זיכרון פנימי גדול, כונני SSD מהירים בנפחים גבוהים, וכמובן כרטיסי מסך מקצועיים מסדרות ה-Quadro/ Radeon Pro המותאמים למשתמשים מקצועיים ומציגים ביצועים גבוהים עד 2.5 בהשוואה לכרטיסים המותקנים במחשבים לקהל הרחב מסדרות ה-GeForce הצרכניות.
לכל עסק שילוב ייחודי של צרכים ודרכים להצלחה - לכן אחד הדברים החשובים בתחנות עבודה הוא אפשרות בחירה בין מגוון רחב של מפרטים ואפשרויות.

החברה שמשרתת את המקצוענים כבר שנים, מציגה פורטפוליו מגוון של תחנות עבודה

אחת החברות המובילות ופורצות הדרך בתחום ה-Workstations בישראל היא לנובו, המשווקת את P Series, סדרת תחנות העבודה המקצועיות והמתקדמות שלה. המוצרים האמינים של לנובו משרתים כבר דורות רבים של מקצוענים ברחבי העולם: מחשבי ה-ThinkPad של החברה, למשל, נחשבים בתור מחשבי עבודה פופולאריים עבור מי שצריך שילוב בין מקלדת איכותית, עמידות, איכות הרכבה ויכולות חזקות "מתחת למכסה המנוע".
סדרת תחנות העובדה של לנובו כוללת מגוון גדול של מוצרים בטווח מחירים רחב, מה שמבטיח כי כל איש מקצוע, עצמאי או עסק קטן/בינוני יכולים למצוא את הפתרונות העסקיים הנכונים ביותר עבורם.
מוצרי הדגל של סדרת תחנות העבודה של לנובו הם P1 G3, המחשב הנייד המקצועי בעל מסך 15.6 הקל בעולם (מסדרות ה-Workstation הניידות, כ-1.7 ק"ג) ותחנת העבודה מדגם P620, הראשונה והיחידה בעולם המבוססת על מעבדי AMD Ryzen Threadripper PRO, הכוללת תמיכה במעבדים עד 64 ליבות, חיבור רשת מהיר 10GB כסטנדרט, אפשרת להתקנת שני כרטיסי מסך מקצועיים ועד TB2 זיכרון פנימי. נייד ה-P1 כולל כונני SSD עד 4TB מהירים במיוחד, מעבדי Intel Core I/Xeon מהדור העדכני ביותר, תמיכה במערכות הפעלה מתקדמות מבית מיקרוסופט (Win10 Pro for Workstation), כרטיסי מסך מקצועיים מסדרות ה-Quadro ופאנל OLED אופציונלי כולל מגע ועט Wacom, עם רזולוציית 4K IPS ותמיכה ב-Dolby Vision HDR.