שיתוף פעולה יוצא דופן: במכתב משותף ששלחו הבוקר (יום ג') ראשי התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, ארגון חיים וסביבה (ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל הכולל את "אדם טבע ודין", "צלול" ונוספים) ו״הזירה הסביבתית״ לראש הממשלה בנימין נתניהו, דורשים הגופים להקים מנהלת להתמודדות עם משבר האקלים בישראל וחקיקת חוק אקלים, שיגובש עם כלל בעלי העניין.  
לטענת הארגונים, הפנייה הינה על רקע היעדר תיאום חמור בין כל משרדי הממשלה בהיבטים הקשורים בנושאי סביבה בכלל ובסוגיות הקשורות למשבר האקלים בפרט. היעדר תיאום זה מעכב את היערכות המשק למשבר האקלים, ומעמיד בספק את יכולתה של ישראל לעמוד ביעדים להפחתת פליטות גזי חממה. יש לציין כי קיימת כבר מנהלת להיערכות למשבר האקלים, אשר אינה מתוקצבת. 

"כשמדברים על ההתמודדות של המשק עם משבר האקלים, על הפחתת פליטות גזי חממה, אז אין לזה מנהלת", אומר ניר קנטור מנכ"ל איגוד הכימיה. "יש הרבה מאוד רגולטורים, כל אחד מושך את השמיכה לכיוון שלו ולאו דווקא מסונכרן עם הרגולטור האחר. חלק מהדברים סותרים אחד את השני. אנחנו רואים את המחלוקות בין משרד האנרגיה לסביבה. אם זה לא יהיה נהיה בעוד עשר שנים באותו מקום בגלל הוויכוח בין הרגולטורים. אם נשאיר את זה לכל משרד ומשרד זה ימשיך לדשדש. צריך לזה אבא. מישהו צריך להיות המבוגר האחראי עם סמכות ותקציב".
קנטור מתייחס בדבריו לסכסוך בין משרד האנרגיה למשרד להגנת הסביבה, על רקע הצעת המחליטים לכלכלה דלת פחמן וחוק האקלים. במסגרת החוק, יש לציין, אין התייחסות להקמת מנהלת אקלים. גורמים במשרד להגנ"ס חוששים כי עודף גופים עלול לנגוס בסמכויות המשרד. 
במכתבם מציינים הגופים כי "יש להכפיף את הגוף המתכלל למשרד ראש הממשלה, ולכלול במסגרתו את כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, בדגש על משרדי  האנרגיה, תחבורה, הגנת הסביבה, כלכלה ותעשייה, אוצר, ביטחון, חוץ, מינהל התכנון, רמ"י וכן נציגות של רשויות מקומיות, ארגוני סביבה, אקדמיה ונציגי המעסיקים במגזר הפרטי". הם מציינים כי מטרת המנהלת הוא לקבוע אסטרטגיה והכנת תוכנית אב אחידה, מתואמת ומוסכמת למשק אנרגיה דל פליטות ולהיערכות למשבר האקלים הכוללת ניתוח עלויות לכלל המשק (RIA) והשפעות הצפויות על הצרכנים כולל ניתוח כלכלי סביבתי. 
שיתוף הפעולה בין התאחדות התעשיינים לגופי הסביבה היה תולדה של פעילות משותפת במסגרת "הזירה הסביבתית", בראשות גלית קניגסברג. "המטרה היא לייצר דיאלוג ושיתוף פעולה בין המגזר העסקי לארגוני הסביבה". 
מנכ"לית "צלול" מאיה יעקבס התייחסה לשת"פ ואמרה "אחרי שנים שהתאחדות התעשיינים ניצבה איתנה לצד תעשיינים מזהמים בכלל והתעשייה הפטרוכימית בפרט, בכל הקונפליקטים  שהיו בין גופי הסביבה לבין התעשייה, צלול מברכת מאוד על המהלך המשותף שנועד להתמודד עם משבר האקלים, ובהכרח להתמודד עם הצורך לקדם תעשייה מקיימת. חשוב לזכור שלמרות הניסיון של אינטרסנטים לייצר מצג שווא כאילו ארגוני הסביבה הם מתנגדים סדרתיים לתעשיינים, זה לא נכון. אנחנו לא נגד קידמה ולא נגד פיתוח, אלא רק נגד מי שמעדיף את טובתו האישית על פני טובת הכלל ומתעלם מפגיעתו בבריאות האדם והטבע". 
"בכל שנה משבר האקלים העולמי מחריף ובשלב זה ברור לכולם שיש צורך להתאחד סביב מטרה אחת, הצלת כדור הארץ", אומרת יו"ר ארגון חיים וסביבה רחל עזריה. "כיום במדינת ישראל אין מדיניות סדורה בכל הנוגע להתמודדות עם משבר האקלים, זירה שהופקרה על ידי משרדי הממשלה הרלוונטיים. לאור המצב הנוכחי, יש צורך ביצירת שותפויות יצירתיות לטיפול יעיל במשבר".
2 צפייה בגלריה
התמונה של ד"ר רון תומר
התמונה של ד"ר רון תומר
ד"ר רון תומר
(צילום: דנה קופל)
נשיא התאחדות התעשיינים ד״ר רון תומר אמר כי ״מהיעדר קבלת החלטות מתואמות ומסודרות מוביל לעלויות עודפות למשק ומעמיד בספק את יכולתה של ישראל לעמוד ביעדי הפחתת הפליטות והמזהמים״.