ארגוני המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהם "הדגלים השחורים", "קומי ישראל", "קריים מיניסטר", "הבעלבתים", "צעדת המיליון" ועוד, הפגינו הערב (ראשון) סמוך לשערי הכניסה לנמל התעופה בן גוריון - במטרה לשבש את המראת המשלחת הישראלית לטקס חתימת ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן. הפעילים ניסו לייצר פקק במטרה לעכב את שיירת ראש הממשלה בדרכה למקום, וחסמו את הכניסה המזרחית לשדה.
9 צפייה בגלריה
ההפגנה
ההפגנה
ההפגנה בנתב"ג
(צילום: מוטי קמחי )
9 צפייה בגלריה
ההפגנה
ההפגנה
(צילום: מוטי קמחי )
9 צפייה בגלריה
ההפגנה
ההפגנה
(צילום: מוטי קמחי )
מהמארגנים נמסר: "רגע לפני 'סגר נתניהו', הנאשם מרים ידיים ובורח לארבעה ימי קמפיין וקוקטייל בארצות הברית. בזמן שעם ישראל נמצא באי ודאות מההנחיות המבולבלות, עם כלכלה קורסת – ביבי ושרה טסים לשבוע של טקסים ושמפניות. במקום להתעסק במשבר - ביבי התעסק במטוס פרטי עבורו ומשפחתו. מדובר בראש הממשלה המנותק בהיסטוריה של המדינה, נאשם בפלילים שזנח לחלוטין את הצלת עמו ועסוק אך ורק בהצלת עצמו. על כך העם לא עובר בשתיקה".
המפגינים יצרו פקק בכביש המוביל לטרמינל 3 במטרה להפריע לאנשי המשלחת בדרכם למטוס, ואחרים אף התרכזו בכניסה לתעשייה האווירית בחלקו המזרחי של הנמל, על מנת למנוע את הגישה דרכה לשדה.
קברניט אל על לשעבר עופר לפידות, ממארגני ההפגנה, הזמין היום עשרות משתתפים בקבוצות וואטסאפ ייעודיות שפתח וכתב: "נגיע כולנו לנתב"ג במטרה לייצר פקק בשתי הכניסות. נודיע על שינויים בזמן אמת. הלוואי ויהיה פקק, זו הכוונה".
בסוף השבוע, נזכיר, התעוררה ביקורת ציבורית חריפה על ראש הממשלה נתניהו סביב הפרדתו מהמשלחת הישראלית ונסיעתו במטוס פרטי עם משפחתו לוושינגטון. ביטול הגעתו של נתניהו למטוס הבואינג 777 ביטלה למעשה את הצורך במערכת ההגנה מפני טילים "מגן רקיע" - ועל כן הוציאה המדינה את הטיסה המדינית למכרז חדש למרות שאל על כבר הכשירה מטוס לקראת הנסיעה.
9 צפייה בגלריה
הכביש לטרמינל 3 חסום
הכביש לטרמינל 3 חסום
הציר המוביל לטרמינל 3
(צילום: הדגלים השחורים)
9 צפייה בגלריה
ההפגנה
ההפגנה
(צילום: מוטי קמחי )
9 צפייה בגלריה
ההפגנה
ההפגנה
(צילום: מוטי קמחי )
9 צפייה בגלריה
ההפגנה
ההפגנה
(צילום: מוטי קמחי )
חברת ישראייר, שחכרה מטוס ספרדי לטובת הנסיעה זכתה במכרז החדש, אך לאחר שנתניהו התחרט הנסיעה שוב הועברה לאחריות אל על שחזרה להכשיר את המטוס המיועד. בסופו של דבר, טיסת LY33 תמריא לבסיס חיל האוויר האמריקני אנדרוז בשעה 23:00 כאמור, וצפויה להימשך כ-12 שעות.
מארגוני הצעירים שמפגינים מדי שבת בבלפור נמסר כי "מדינת ישראל נמצאת במשבר הגדול ביותר בהיסטוריה שלה. הממשלה לא התכנסה במשך חמישה שבועות וראש הממשלה עסוק בגורלו המשפטי, בהכפשת מוסדות החוק והצדק ובאיומי סגר כללי חסרי הגיון", נכתב בהודעה. "מנהיג אמיתי היה נשאר לשמור ולחזק את עמו. במקום להישאר בארץ, ולנהל את המשבר מקרוב ולהפיח אמון ותקווה בציבור, נתניהו בוחר לטוס לקצור כותרות מיותרות ומשאיר אותנו להתמודד עם כשלונותיו".
9 צפייה בגלריה
מטוס פתח תקווה של אל על
מטוס פתח תקווה של אל על
המטוס שבו יטוסו אנשי המשלחת
(צילום: יוחאי מוסי)
9 צפייה בגלריה
הכרזה
הכרזה
הכרזה שפרסמו המארגנים
גם בתנועת הדגלים השחורים תקפו את עצם נסיעתו של נתניהו ואמרו כי "רגע לפני הכניסה לסגר, במקום להתמודד עם האסון שהמיט, נתניהו בורח לארבעה ימים של קמפיין בארצות הברית. בזמן שאנחנו לא מבינים את ההנחיות ונאנקים תחת המשבר המחריף - הוא יהיה בקוקטיילים הזויים. הניתוק וההתנהלות הכושלת שלו בלתי נסבלים. יש בישראל אזרחים ואזרחיות מדהימים שמגיעה להם הנהגה שדואגת להם. ביבי, לך ואל תחזור".
בלשכת ראש הממשלה הסבירו כי נתניהו יטוס עם שאר חברי המשלחת כדי "לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת לב הציבור מהסכם השלום ההיסטורי", אך בליכוד החריפו את הטון והודיעו כי "השמאל והתקשורת מחפשים כל תירוץ להקטין את ההישג ההיסטורי של ראש הממשלה נתניהו ואף לסכן את בריאותו רק בגלל שהם לא מוכנים לסבול שהוא הביא 'שלום תמורת שלום' ולא 'שלום תמורת שטחים'".
פורסם לראשונה: 19:47, 13.09.20