אחרי שנמנע מפרסום הנתונים מאז פתיחת שנת הלימודים לפני שבוע, משרד החינוך חושף הערב (יום ג') את נתוני התחלואה במערכת החינוך. 1,817 תלמידים חולים בקורונה, 186 מהם מערים אדומות. 24,780 תלמידים נמצאים בבידוד ביתי, מתוכם, 1,013 מערים אדומות. 347 בתי ספר נסגרו, רובם (305) בערים אדומות. 1,021 גנים נסגרו, 871 מהם בערים אדומות. את נתוני התחלואה בקרב עובדי ההוראה משרד החינוך לא פרסם.
1 צפייה בגלריה
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שיעור החולים במערכת החינוך נמוך פי ארבעה משיעורם באוכלוסייה הכללית. פחות מ-1% ממוסדות החינוך במדינה נסגרו עקב גילוי תחלואה.
שר החינוך, יואב גלנט, אמר כי מדובר בנתונים נמוכים ביחס לכלל האוכלוסייה: "כשאני מסתכל על המספרים אני חושב שאפשר להבין לחלוטין שמערכת החינוך היא גורם מרסן, שהתחלואה בו נמוכה באופן משמעותי". עוד הוסיף כי לפי ההערכות - התלמידים ועובדי ההוראה שחלו לא נדבקו ברובם במערכת החינוך: "התלמידים שומרים על מרחק, על מסכות, על היגיינה, המערכת מפוקחת והרבה יותר מסודרת ממה שאני רואה במקומות אחרים כמו חתונות והפגנות וכל מקום אחר".
בנוגע להיעדר השקיפות בנתוני התחלואה מאז שנפתחה השנה, אמר גלנט כי "מדובר באיסוף נתונים על מיליוני תלמידים, זה לוקח זמן". לשאלת ynet האם בישיבות שבערים האדומות ימשיכו ללמוד, בזמן שבתי הספר והגנים סגורים, השיב השר גלנט: "אני לא נכנס לתהליכים שנידונים בממשלה. אני כאן כדי לעדכן בנתונים פשוטים של התחלואה במערכת החינוך. ברגע שתתקבל החלטה בממשלה בנושא, אנחנו נעדכן".
מפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, עולה כי שיעור החולים במערכת החינוך מכלל האוכלוסייה עומד על 6.5%. לשם ההשוואה, חלקם היחסי באוכלוסייה הכללית עומד על סך 26.28%. הנתונים כוללים את נתוני התחלואה של התלמידים שחלו בחופשת הקיץ.
לצורך השוואה, לפי נתוני התחלואה בקרב הילדים בגני הילדים ועד כיתות ד' בבתי הספר של החופש הגדול, מתוך 718,456 ילדים, רק 1,006 נדבקו - שהם 1.85% מכלל החולים במדינה. בסך הכול, 1,006 מחולי הקורונה בארץ הם כאלה שנדבקו בבית הספר של החופש הגדול - פחות מרבע מחלקם היחסי באוכלוסייה.