אחרי ירידה חד פעמית במספר הנדבקים, שוב חוזרים למספרים המדאיגים: 1,855 בני אדם אובחנו אתמול (שני) עם קורונה עד השעה חצות. כך עולה מדו"ח מרכז המידע והידע הלאומי של אגף המודיעין, שעודכנו לאחר מכן על-ידי משרד הבריאות. לפי הדו"ח, 8.1% מ-27,290 הנבדקים נמצאו חיוביים.
260 בני אדם מאושפזים במצב קשה, עשרה יותר מהקו האדום שהציבה הממשלה בדיוני ההגבלות. 78 מהחולים מונשמים. 422 בני אדם נפטרו עד כה - עלייה של שבעה לעומת אתמול.
2 צפייה בגלריה
מעבדות לבדיקת קורונה של צה"ל
מעבדות לבדיקת קורונה של צה"ל
נתונים מדאיגים
(צילום: AFP)
כמו כן, משרד הבריאות עדכן כי מחצות - ונכון לשעה 10:00 בבוקר - אובחנו 333 חולי קורונה נוספים. בכך עלה מספר החולים הפעילים בארץ ל-29,883. מחצות עד הבוקר נערכו 3,691 בדיקות.
לפי הנתונים, בירושלים יש 4,370 חולים פעילים, בבני ברק 2,230, בתל אביב 1,993, באשדוד 1,091, בביתר עילית 1,032, בבית שמש 736, בלוד 609 ובמודיעין עילית 483.
מהנתונים עולה כי אחד מכל 61 תושבים בביתר עילית הוא חולה פעיל בקורונה וכך גם אחד מכל 95 תושבים בבני ברק. בירושלים אחד מכל 232 תושבים חולה פעיל ובתל אביב אחד מכל 277.
מספר החולים הפעילים בחצות עמד על 29,645. בסך הכול מאז הגיע הנגיף לישראל אובחנו בארץ 52,493 נדבקים. 22,432 החלימו. אחוז התמותה בישראל עומד על 0.8% - נתון נמוך בהרבה מהממוצע העולמי העומד על 4.14%.
בשבוע שעבר התכנסה הממשלה והודיעה על שורה של הגבלות משמעותיות במסגרת המאבק בנגיף, אבל מהר מאוד התברר שלא הכל ישים, בטח לא בלוחות הזמנים הראשוניים שנקבעו. ימים ספורים אחרי שהצו נכנס לתוקף, רוב הצעדים בוטלו, ורק חלק נשארו ולא צפויים להשתנות.
אחת ההחלטות שהתקבלה ביום חמישי ועוררה את הזעם הגדול ביותר היא ההחלטה לסגור את המסעדות ביום שישי אחר הצהריים ולאשר פתיחה במתכונת איסוף עצמי ומשלוחים בלבד. שפים ומסעדנים שקיבלו את ההודעה על הסגירה ביטלו את ההזמנות המתוכננות לסוף השבוע, חילקו אוכל וחומרי גלם, ומה שלא הצליחו לחלק – השליכו לפח.
2 צפייה בגלריה
מסעדת שוקו לולו בפלורנטין
מסעדת שוקו לולו בפלורנטין
מה יעלה בגורל המסעדות?
(צילום: עיריית תל אביב)


אבל מסעדנים רבים התמרדו נגד ההחלטה והודיעו שיפתחו את המסעדות שלהם בסוף השבוע, למרות החלטת הממשלה. ככל שהשעות עברו יותר ויותר מסעדות הצטרפו ל"מרד המסעדנים", עד שלבסוף, פחות משעה לפני המועד שבו היו אמורות המסעדות להיסגר, הממשלה החליטה להתיר את פתיחת המסעדות במתכונת הרגילה עד היום בבוקר.
כמו שאר הסעיפים, גם ההחלטה הזאת הגיעה לפתחה של ועדת הקורונה בכנסת, והיא לא ממש הסכימה עם עמדת הממשלה. אם בהתחלה ביקשה הממשלה לסגור את המסעדות ולהותיר רק איסוף מזון, עכשיו הדרישה היא לאפשר ישיבה בחוץ בלבד ולא בתוך המסעדות. בין היתר, מסתמן מתווה שלפיו העיריות יסייעו למסעדות ויתירו להם לפתוח שולחנות ברחובות העיר.
לא ברור אם ועדת הקורונה תסכים למתווה שמציעה הממשלה. חברי הוועדה ביקשו אתמול במהלך הדיון לאפשר ישיבה בחוץ לצד ישיבה בפנים המסעדה בתפוסה של עד 35% מהשטח, כמו שמתאפשר בחדרי אוכל של בתי המלון. היום תתכנס הוועדה שוב לדון בנושא, ואז יוחלט מה יהיה גורל ההחלטה. כך או כך, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון שעומדת בראש הוועדה הבהירה שבכוונתה לפתוח את המסעדות בכל מחיר.