1 צפייה בגלריה
רוני גמזו ויעקב ליצמן
רוני גמזו ויעקב ליצמן
רוני גמזו ויעקב ליצמן
(צילום: דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
שר השיכון יעקב ליצמן (יהדות התורה) יצא היום (שלישי) נגד פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ואמר כי יתנגד לאפשרות להטיל סגר בחגי תשרי. "עצם העובדה שמודיעים חודש מראש על סגר מתוכנן מראה שזה לא רציני ולא מקצועי", אמר ליצמן, אף שגמזו עצמו אמר כי הוא לא תומך במהלך. "אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר או בעוד שבוע".

מוקדם יותר היום אמר גמזו כי אי אפשר לצפות לירידה מהירה בתחלואת הקורונה, שתתאפשר בעיניו רק בסגר. "הצלחתי לשכנע בדרכי - וזו הדרך שאני מוביל", אמר בתדרוך השבועי שערך. "עדיף לבנות תשתיות ותהליכים במקביל להורדה איטית של התחלואה", ציין הפרויקטור ואמר כי הוא מצטער שלא הצליח להוריד את התחלואה עוד יותר.
על חגי תשרי אמר גמזו כי "להטלת סגר יש משמעויות כבדות מאוד. זה אומר הורדה הדרגתית ולפעמים עצירה במקום. מעת לעת גם את הצעד הזה צריך לשקול, אך כולם מבינים היטב את הבעייתיות שקשורה בבילוי, בתנועה, במשפחות ובארוחות. יהיה צורך לחשוב על מגבלות, אני עלול להמליץ על מגבלות התקהלות ותנועה משמעותיות יותר".
עוד התייחס גמזו לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר ולמתווה החזרה לבתי הספר, אחרי שהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הודה בחשש הקיים מפני הגעת תלמידי ז'-י"ב לבתי הספר. גרוטו אף אמר כי ההחלטה הסופית בעניינם תתקבל רק בשבוע שלפני פתיחת השנה.