3 צפייה בגלריה
ביבי נתניהו אביחי מנדלבליט
ביבי נתניהו אביחי מנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט
(צילום: EPA)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר היום (ג') מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שבו התריע כי "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו".
"למיטב זכרוני", כתב נתניהו, "לא פניתי אליך ישירות בשנים האחרונות בנושאים אישיים, אף שהיו לי אינסוף סיבות טובות לעשות זאת.

3 צפייה בגלריה
פוסט איום על שרה נתניהו
פוסט איום על שרה נתניהו
הפוסט שעליו התלונן נתניהו במכתבו ליועמ"ש
"בחודשים האחרונים מתנהל נגדי ונגד בני משפחתי מסע שיסוי חסר תקדים הכולל קריאות לאלימות ואף לרצח שלי ושל בני ביתי. חשבנו שנחצו כל הקווים האדומים. מתברר שטעינו".
ראש הממשלה הוסיף ופירט: "בשבוע שעבר, מפגינים מול מעון ראש הממשלה נופפו באיברי מין מנופחים שעליהם כתבו כתובות נאצה בעלי אופי מיני המכוונות לרעייתי, לבני יאיר ולי. ביזוי מיני בוטה זה, ועוד במרחב הציבורי, לא זכה עד כה לשום תגובה מצידך.
"וכאילו לא די בזה, גם לא מצאת לנכון לפתוח בחקירה מיידית על ציוץ התועבה בטוויטר שנשלח אליך, של גולש שאיים במפורש לאנוס את רעייתי - לא במרומז, לא במעורפל, אלא באיום של מעשה אונס ברוטלי ומזעזע: "אני כל כך פטריוט עד שמרגיש חובה לאומית להעמיד את שרה נתניהו על ארבע ואז בעוצמה יהודית ובנחישות ציונית לחדור אליה מאחור".
3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
שרה נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

"השתיקה ואוזלת היד שלך זועקות לשמיים"

עוד כתב נתניהו למנדלבליט, כי הוא "לא זוכר בשיח הפומבי כלפי נשות ואישי ציבור בישראל איום בעל אופי מיני כה משפיל ומבזה מאז הקמת המדינה. השתיקה של רוב ארגוני זכויות האישה והאדם ושל רבים מנציגי ומשרתי הציבור זועקת לשמיים. כך גם השתיקה ואוזלת היד שלך.
"אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו. איך היית מגיב אם האיומים המיניים הללו היו מכוונים לא נגד רעייתי שרה נתניהו אלא נגד רעייתך רונית מנדלבליט, או נגד רעייה של מישהו ממקורביך בין אישי ועובדי הציבור?
"הרי ראינו את מהירות הבזק שבה אתה מטפל בכל תלונה על כל פגיעה כביכול, ולו המזערית ביותר, במי ממקורביך או מאנשי משרדך. אין בכלל ספק שהיית פועל מייד ובכל האמצעים כדי למצות את הדין אם העבירה הייתה מכוונת כלפי אחת או אחד מהם. מחובתך לפעול מייד מול כל מעשה עברייני מסוג זה".
נתניהו המשיך ודרש מהיועמ"ש לנקוט צעדים כדי להגן על רעייתו, לדבריו, מפני איומים: "כל אישה באשר היא, יהא מעמדה ותפקידה אשר יהא, ראויה להגנה. היא זכאית לכך שרשויות אכיפת החוק שאתה עומד בראשן (בייחוד לאחר שלקחת לעצמך את תפקיד פרקליט המדינה בנוסף לתפקיד היועץ המשפטי) ימצו את הדין עם אלה הנוהגים באלימות כה מתועבת.
"למרות שמצופה ממך שתפעל גם ללא פנייה ממני, אני דורש ממך לפתוח מיד בחקירה פלילית כדי למצות את הדין עם מי שעשו את המעשים המחרידים הללו, וכן לפתוח בחקירה פלילית של כל הקוראים לרצח שלי ושל משפחתי, שחלקם אפילו מפרטים את האופן בו ירצחו אותנו".
לקראת סוף המכתב, ביקש נתניהו להדגיש כי הוא "מגנה אלימות ואיומים באלימות מכל צד". הוא דרש ממנדלבליט "לפעול נגדם ללא אפליה, גם כשהם מכוונים אליי ואל משפחתי. אני רוצה לקוות שבניגוד לכל תשובותיך הקודמות, הפעם תתקבל ממך תגובה הולמת ולא עוד מכתב דחייה ביורוקרטי מתפתל שזועק לשמיים מחד-צדדיות, חוסר מעש ואי-אכיפה בררנית".

"הציוץ - מלפני שנה וחצי"

דרורי בועז, שצייץ בטוויטר את האמירה שאליה מתייחס נתניהו במכתבו למנדלבליט, הגיב על הדברים ואמר כי "מדובר בציוץ מלפני שנה וחצי. מי שפרסם את זה היום והפיץ את זה אחראי לפומביות של הפוסט. יש כל מיני גורמים בימין שמחפשים אותי כי הם לא מסכימים עם הדעות שלי".
הוא הוסיף: "מי שנותן פומבי לבדיחה הלא מצחיקה הזו זה גם ראש הממשלה. זו בדיחה לא מצחיקה בין חברים. היום ראיתי את ה'חגיגה' בטוויטר - ומחקתי את הציוץ".


נזכיר, כי לפני כחודשיים התלונן נתניהו במשטרה נגד פעיל השמאל חיים שדמי ונגד אדם נוסף, בטענה שאיימו על חיי בנו יאיר.
התלונה הגיעה על רקע סרטון שבו תועד שדמי פונה לכאורה ליאיר ומאיים: "תזכור את ההבטחה שלנו, זה נראה רחוק מאוד, תאמין לי, אמרנו לך כל הזמן, אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים, אין לדעת". בסרטון אחר תועד שדמי קורא לזרוק בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה.
ימים ספורים לאחר מכן, שלושה פעילי שמאל - בהם גם שדמי - נחקרו ביחידת להב 433 של המשטרה, שבסיומה שוחררו.